Knipperlichten!

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
jurriaan
100km gereden
100km gereden
Berichten: 155
Lid geworden op: 21 jan 2008, 17:13

Knipperlichten!

Bericht door jurriaan »

beste fs1'ers,

ik heb weer knipperlichten op mn FS1 gezet en alles deed het, waaruit blijkt dat alles ook aanwezig was (knipperlichtautomaat enzo) als ik gas geef doen ze het ook niet meer, ook niet als mn licht uitstaat/aanstaat

ook is de accu nog goed, als ik mn contact aanzet brandt mn neutral lampje vrolijk, bij de lichtstand doet mn achterlicht en tellerverlichting het. en mn remlicht doet het ook altijd.

knipperlichten deden het ook altijd, tot nu. alle 4 knipperen ze niet wanneer ik wel het commando geef daartoe. de lampjes zijn nog heel. en de draden aangesloten, de schakelaar lijkt me ook nog piekfijn. zekering tussen mn accu is ook nog goed. dus heeft iemand enig idee?

ik heb een clignoteur (knipperautomaat) van 6v 10 w en lampjes van 6v 8w. alle gekocht bij www.fs1shop.nl
is dit misschien een oorzaak?

let op: ze deden het altijd wel! maar sinds een dag of 3 begonnen ze later te reageren op mijn schakelaar en nu doen ze helemaal niks meer. iemand enig idee??
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

Haal de knipperautomaat er eens tussenuit, en maak ff een stroombrugje in de stekker die normaal op de automaat gaat.
Als ze dan wel branden is je clignoteur stuk.

Anders wordt het de hele draadzooi doormeten, plus je schakelaar.
jurriaan
100km gereden
100km gereden
Berichten: 155
Lid geworden op: 21 jan 2008, 17:13

Bericht door jurriaan »

het spijt me, maar hoe maak je een stroombrugje? echt geen idee. gewoon de draadjes combineren dmv aansluiting tussen brui/wit en bruin?

hartelijke groeten
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Bericht door GoM!cky »

Een brugje is gewoon ervoor zorgen dat de stroom gewoon kan doorvloeien zonder door de clignoteur te gaan, gewoon doorverbinden met draadje dus en de clignoteur er ff tussen uit laten ... :D
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

Of met andere woorden.

Rechtstreeks aansluiten zonder clingoteur.
jurriaan
100km gereden
100km gereden
Berichten: 155
Lid geworden op: 21 jan 2008, 17:13

Bericht door jurriaan »

jep! gefixed bedankt heren!
Plaats reactie