Bout Cilinderkop

Alles over de techniek en sleutelen
edje

Bericht door edje »

wel weer terug monteren he :!: anders krijgt je blok geen olie :wink:
Amroth
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mar 2008, 09:55

Bericht door Amroth »

Zo, ben ik even terug.
Ik heb het even wat druk gehad en met het mooie weer nu dacht ik er wat verder aan te beginnen sleutelen.
Kheb nog even jullie hulp nodig...

Ik had dat probleem met één van die moeren aan m'n cilinderkop. Die draait namelijk door en ik krijg die er dus niet van.
ik kan hem niet los draaien, niet terug vast draaien...en samen met die bout eruit draaien lukt dus ook niet
Weet iemand van jullie hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Amai, hij is nog in een slechtere staat dan ervoor...Geen idee hoe ik dit allemaal zal oplossen.?!
Deze zijn het eerste waar ik eens naar wil kijken want ik had toen al de rest al eens nagegekeken, behalve de ontsteking daar durf ik nog niet echt aan prutsen...

-Er zit roest in de tank en er zitten schilfers in.
Toen ik de benzine eruit liet lopen was de kleur oranje/bruin.
De meeste schilfers heb ik er uitgekregen maar niet alle roest weggekregen.
-De bougie is zeer nat en de kleur is zwart met een beetje oranje :? van het roest denk ik...kan dat?

Als ik op de kickstarter trap dan klinkt het echt vreselijk :(
Het klinkt droog en het lijkt alsof de cilinder schraapt of schuurt...
Daarom wil ik deze eens opendoen maar dat lukt dus niet vanwege die moer.

:) Veel werk nog maar ik zie het zitten, kheb nu een paar weken tijd dus dat moet wel lukken.

EDIT: juist gezien dat de bougie geen vonk meer geeft ook

2de EDIT: Het lijkt alsmaar meer hopeloos...
Doordat er geen vonk meer overkwam ben ik eens gaan kijken naar de onsteking om die wat af te stellen.
En wat zie ik: die schroef om dat te doen is ook kapot :? er moet vroeger iemand daar al veel aangeprutst hebben
want ik kan die met geen enkele schroevendraaier meer loskrijgen...
Amroth
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mar 2008, 09:55

Bericht door Amroth »

Het is me eindelijk gelukt om die moer van m'n cilinderkop te halen!
Met behulp van een schroevendraaier wat druk uitgeoefend op de moer van langsonder en dan lukte het om hem er
traag af te schroeven. Niets beschadigd!
Eenmaal alles ervan gehaald keek zag ik inderdaad allemaal oranje troep binnenin...zelf fijne brokken, hoe dat daar komt???
Het dringt langzamerhand tot me door dat ik hem helemaal zal moeten reviseren want zo rijd die nooit een meter meer.

Ik zou graag eens een foto posten van de staat waarin hij is maar durf niet echt
na al die mooie blinkende brommers te hebben gezien :D

Nuja, die komt wel nog...hij kan maar mooier worden hé
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

zeker niet twijfelen om foto's te posten, er zijn hier al meer veroesterde en vuile brommers gepasseerd en zo is het nog leuker als je hem na een tijd kan laten zien wanneer hij helemaal inorde is!
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Amroth
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mar 2008, 09:55

Bericht door Amroth »

Wel op foto valt het eigenlijk nog mee. Ik zal morgen eens wat foto's in detail trekken...
Die foto's zijn van een paar maanden geleden.

Afbeelding
Afbeelding

De velgen zien er niet te goed uit:

Afbeelding

Welja, we hebben hem kunnen kopen van een oude man voor 75euro dus ik kan eigenlijk niet klagen
dat er wat werk aan is hé :D en het is voor mij een echte uitdaging om hem terug aan de praat te krijgen dus...
Kheb er zin in

Morgen meer foto's dus...
Gebruikersavatar
geo
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1520
Lid geworden op: 31 okt 2007, 20:43
Locatie: WESTERLO

Bericht door geo »

Amroth schreef:Wel op foto valt het eigenlijk nog mee. Ik zal morgen eens wat foto's in detail trekken...
Die foto's zijn van een paar maanden geleden.

Afbeelding
Afbeelding

De velgen zien er niet te goed uit:

Afbeelding

Welja, we hebben hem kunnen kopen van een oude man voor 75euro dus ik kan eigenlijk niet klagen
dat er wat werk aan is hé :D en het is voor mij een echte uitdaging om hem terug aan de praat te krijgen dus...
Kheb er zin in


Morgen meer foto's dus...
75 euro :clap:
Op de beurs op den Blauwberg stond iets ongeveer in de zelfde staat voor 1350 euro, zie foto's rondrit blauwberg.
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

voor dat geld kan je nog niet eens een frame halen... geluk dat die man oud was en internet niet kende waarschijnlijk :lol:
als ik jou was zou ik eerst de cilinder en de carb een goed schoonmaken. als het daarna mooi loopt en niet lekt hoef je niet je blok te reviseren.
verder is ontsteking afstellen een eitje bij een 2rt, want er zit een inkepinkje op het vliegwiel, en een ijzeren lipje op de spoel. als die elkaar passeren moeten de punten beginnen te openen. voor meer info zie de FAQ
Amroth
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mar 2008, 09:55

Bericht door Amroth »

Op de beurs op den Blauwberg stond iets ongeveer in de zelfde staat voor 1350 euro, zie foto's rondrit blauwberg.


Ja er moet nog heel wat gebeuren om deze hier er zo te laten uitzien maar het zal me niet zo heel veel kosten denk ik.


We hebben inderdaad geluk gehad met die man! Hij had er 2 staan...
en die andere heeft hij verkocht voor 50euro aan ons.
Maar er is iets heel ongelukkigs mee gebeurt, die was van mij, hij reed niet meer en stond hier even stil omdat ik
een moto (250cc) had gekocht en daar mee bezig was. En op een dag kwam ik terug en wat blijkt:
M'n stiefpa, met wie ik niet zo goed overeen kom, heeft een paar stukken gedemonteerd en de rest met oud ijzer weggedaan...
'kword er nog altijd stil van... :(

als ik jou was zou ik eerst de cilinder en de carb een goed schoonmaken. als het daarna mooi loopt en niet lekt hoef je niet je blok te reviseren.


Hoe doe ik dat dan met de vuiligheid die binnenin zit? als ik dus de cilinderkop ervangehaald heb zag ik wat vuil zitten op en rond de... krukas denk ik. Het lijkt me dat dat niet zo gezond is.
Oké, ik ga wat foto's gaan trekken en kijk dan wel al even hoe ik het eventueel kan doen.
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

als je alleen de cilinderkop eraf hebt zie je de cilinder en zuiger. die kan je er ook afhalen, en dan kan je de krukas zien...
Amroth
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mar 2008, 09:55

Bericht door Amroth »

Ja die heb ik er dus ook afgehaald...dus het zal inderdaad de krukas zijn waar wat vuil op zit

fototoestel werkt even niet :? anders trek ik daar ook even een foto van straks, als je het zal zien op foto
Amroth
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mar 2008, 09:55

Bericht door Amroth »

Zo, hier ben ik terug met wat foto's

Voorrem: werkt niet, schroef geplooid (kweet dat veertje niet juist zit :wink:)

Afbeelding

Roest....:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Is dat gebroken? Dat is voor het achterlicht neem ik aan... :

Afbeelding

binnenin: ja je ziet er eigenlijk niet zoveel aan. Hoe ziet dat eruit?

Afbeelding
Afbeelding

Ai...een groot probleem: rechterkant, voor deksel te bevestigen is weg :?

Afbeelding

Zuiger:

Afbeelding

Zo dat zijn ze...
Ziet hij er nog steeds zo goed uit? :)
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

haha wordt een hoop opknappen en vernieuwen! maar wel gaaf project! 8)
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

(al doet een staal borstel schuurpapier en een spuitbus verf al een hele boel :lol:
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

ok het word minder, maar 75 euro is nog steeds echt geweldig weinig geld. zie zuiger is slecht, de krukas moet grondig schoongemaakt, en gecontroleerd op speling, en als je krukas zo roestig is, dan zijn je lagers dat wss ook, dus maak je borst maar nat, dat word reviseren.
dat kapje bij je vliegwiel kan je proberen te solderen, maar je kan ook gewoon een nieuwe halen(of een 2e handse)
dat dingetje voor de remlichtschakelaar zat bij mij ook zo. dat veertje van de rem zit idd verkeerd, die moet tussen de hevel en die schroef.

belangrijk is dat je het gewoon rustig aan een voor een doet. op de portal van het forum staat veel info in de vorm van partslisten ed.

tip: yampe heeft een complete revisieset voor 95 euro.
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

dat word gewoon ff alles uit elkaar dan weer netjes terug :P
Plaats reactie