Achterlicht

Alles over de techniek en sleutelen
Jess

Achterlicht

Bericht door Jess »

Hello!

Ben laatst weer eens aangehouden....achterlicht stuk.

Ik heb alleen geen idee hoe ik dat moet maken. Als ik met de voorrem rem dan doet ie het wel maar hij blijft niet aan!

Wie weet waar het aan ligt en wat ik moet doen?

Greets,

Jess
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

wss. gewoon je lampje doorgebrand...

Dat is een 2-voudig bajonetlampje. Hiervan is er waarchijnlijk 1 (die van het normale licht) doorgebrand.
Jelle

Bericht door Jelle »

klopt, heb ik ook al voorgehad!

kost niet veel
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

Nieuw lampie erin, Jess.

Hij is half stuk, je remlicht doet het nog wel.

Kost een euro bij de bromboer...
Jess

Bericht door Jess »

OKee mensen! Heel erg bedankt :-)

Voel me een beetje een n00b
w.houbraken
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 aug 2006, 23:21

Re: Achterlicht

Bericht door w.houbraken »

Jess,

Ik ben van plan om e.e.a. te vervangen door LED's.
Op de zaak gebruiken we z.g. Taunuslicht"-jes van ELAN, in ons geval 24 V. maar zijn er ook in 12 en in 6 volt.
Het mooie hiervan is dat ze in een b9s behuizing zitten (kleine bajonet) en zowel voor wissel- als voor gelijkspanning geschikt zijn.
Ik heb reeds 2 jaar zo'n lampje in het achterlicht van mijn fiets zitten, nog nooit problemen mee gehad.

Misschien is dit een oplossing.


Jess schreef:Hello!

Ben laatst weer eens aangehouden....achterlicht stuk.

Ik heb alleen geen idee hoe ik dat moet maken. Als ik met de voorrem rem dan doet ie het wel maar hij blijft niet aan!

Wie weet waar het aan ligt en wat ik moet doen?

Greets,

Jess
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

LED's zijn de toekomst! Veel meer rendement en vaak nog fel ook! :D
(en het trilt niet zo snel kapot 8) )

Wat kost zo'n lampje? En zijn ze er ook in een dubbele versie (voor remlicht?)

Je hebt vaak op Nederlandse FS1's met het nieuwe type stanley achterlicht (alá 2RU) een dubbele draaifitting zitten, daar zou je er 2 in kunnen monteren, mochten er geen dubbele varianten zijn...
w.houbraken
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 aug 2006, 23:21

Bericht door w.houbraken »

Niels,

Nee, helaas zijn die er alleen maar in een enkele uitvoering.
Wat ze kosten? geen idee maar redlijk prijzig (ik schat tussen de 15 en 20 euro)

E-mail me je adres even dan stuur ik je wel wat meer info.

Niels schreef:LED's zijn de toekomst! Veel meer rendement en vaak nog fel ook! :D
(en het trilt niet zo snel kapot 8) )

Wat kost zo'n lampje? En zijn ze er ook in een dubbele versie (voor remlicht?)

Je hebt vaak op Nederlandse FS1's met het nieuwe type stanley achterlicht (alá 2RU) een dubbele draaifitting zitten, daar zou je er 2 in kunnen monteren, mochten er geen dubbele varianten zijn...
master lemmy
100km gereden
100km gereden
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 jun 2006, 15:48
Locatie: enschede

,

Bericht door master lemmy »

wheuj jess!

lampie moet je deruit halen door hem iets naar binnen te drukken en dan stukje te draaien,

maar dat wist je vast al.

dat je lamp aan gaat als je remt en dan niet aanblijft hoort zo, dat is omdat je remlicht en je gewone licht 2 verschillende lampjes zijn, en je remlicht werkt dus gewoon goed als ik t zo lees.

het lampje wat je moet vervangen is de bovenste van de 2 in je achterlicht, ( de onderste is immers van je remlicht) en is een 6v3w lampje meen ik, iig staat erop in kleine lettertjes.

succes!

ps: alstie t na het vervangen van het lampje nog niet doet ( of heb je dat dat al gedaan?) , dan moet je t ff zeggen dan volgt er een iets langer verhaal over enge draadjes, kabelbreukjes en haperende massa aansluitingen

edit: oh, volgens de topic datum is t achterlicht zo onderhand wel gemaakt, naja :roll:
ontopic: maat van me had het laatst over een ledshop? kon je via internet allerlij ledspul kopen, iemand interesse in een link?
w.houbraken
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 aug 2006, 23:21

Re: ,

Bericht door w.houbraken »

Ja, graag,

Stuur mij dat linkje maar door: w.houbraken@hccnet.nl
Alvast bedankt.

Willem.

master lemmy schreef:wheuj jess!

lampie moet je deruit halen door hem iets naar binnen te drukken en dan stukje te draaien,

maar dat wist je vast al.

dat je lamp aan gaat als je remt en dan niet aanblijft hoort zo, dat is omdat je remlicht en je gewone licht 2 verschillende lampjes zijn, en je remlicht werkt dus gewoon goed als ik t zo lees.

het lampje wat je moet vervangen is de bovenste van de 2 in je achterlicht, ( de onderste is immers van je remlicht) en is een 6v3w lampje meen ik, iig staat erop in kleine lettertjes.

succes!

ps: alstie t na het vervangen van het lampje nog niet doet ( of heb je dat dat al gedaan?) , dan moet je t ff zeggen dan volgt er een iets langer verhaal over enge draadjes, kabelbreukjes en haperende massa aansluitingen

edit: oh, volgens de topic datum is t achterlicht zo onderhand wel gemaakt, naja :roll:
ontopic: maat van me had het laatst over een ledshop? kon je via internet allerlij ledspul kopen, iemand interesse in een link?
knuppel
50km gereden
50km gereden
Berichten: 61
Lid geworden op: 01 sep 2006, 00:53
Locatie: een dorp

re

Bericht door knuppel »

Beun oplossing voor onderweg

Draai de 2draatjes die je achterlicht ingaan om. ik neem aan dat bij yamaha de massa ook aangeduid wordt met een groene draad????? Die moet je dan gewoon laten zitten en de andere 2 pakken.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Geel/blauw/zwart gaat er naar het achterlicht bij een 3-draads achterlicht...
Als de massa via het frame en spatbord loopt is het meestal een rode en een zwarte.
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Re: ,

Bericht door Handyman »

master lemmy schreef:wheuj jess!

het lampje wat je moet vervangen is de bovenste van de 2 in je achterlicht, ( de onderste is immers van je remlicht) en is een 6v3w lampje meen ik, iig staat erop in kleine lettertjes.


Jessica's 2RU heeft een duplolampje als het goed is, en geen twee lampen.
6 volt, 5watt/21watt combi.
master lemmy
100km gereden
100km gereden
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 jun 2006, 15:48
Locatie: enschede

Bericht door master lemmy »

volges mij niet hoor,

2ru heeft 2 bailonetjes , toch?

als der teminste een origineel stanley achterlicht op zit

over die LED site: mijn stamkroeg (oudbrabant in oosterhout) staat op instorten , (wellicht gezien op het nieuws?) daar sprak ik die gast altijd dus dat internet adres kan nog wel ff gaan duren, probeer google anders eens.
Laatst gewijzigd door master lemmy op 04 sep 2006, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Volgens mij heeft een immi en een originele, buitenlandse Stanley zo'n bajonetfitting en een Nederlandse Stanley 2 van die draaifittingkjes (el cheapo manier :lol: )
Plaats reactie