Kleine vragen topic

Alles over de techniek en sleutelen
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ik zou zelfs meer zeggen
when men were men, and helmets were for divers
Martijn

Bericht door Martijn »

Wat is het voordeel van een koudere bougie ?

Minder snel warmlopers ?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

en rapper een natte ja :wink:
when men were men, and helmets were for divers
Thomash
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1079
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53

Bericht door Thomash »

Kan iemand mij vertellen wat voor caberateur dit is?

Afbeelding

je ziet net nog een grote Y staan en daarachter staat not 16P

dus er staat op Y16P.

Ik vermoed zelf een mikuni? maar jullie weten het vast beter
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

hmm.. pas.. maar gok op Keihin.. lijkt me sterk op mtx-verwant

staat er bovenaan op de spanbeugel geen gravure?
ziet er geen té groot keelgat uit
when men were men, and helmets were for divers
edje

Bericht door edje »

Martijn schreef:Wat is het voordeel van een koudere bougie ?

Minder snel warmlopers ?


het is net als met een sproeier. een bougie moet bij de rest van je setup passen :wink: . een kouder bougie koelt beter, dus gaat hij minder snel gloeien, wat weer detoneren voorkomt. maar als je een te koude bougie er in doet dan koelt hij te veel en koolt de bougie een beetje dicht. dit merk je vooral met bijvoorbeeld stationair lopen. dan pakt hij niet meteen lekker op als je weg wilt rijden. :wink:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

ja, of je bougie slaat vet, en je brommer gaat niet meer aan, als je een halve toerrit maar 40 km/h in de 4 hebt gereden :P
edje

Bericht door edje »

maar je mag ook niet harder dan 40 :mrgreen:
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Lijkt me ook een Keihin, maar aan de manier van montage te zien lijkt ie best op onze Mikuni :shock:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Volgens mij gewoon mikuni, RD's zijn dacht ik ook standaard geleverd met mikuni's.
Martijn

Bericht door Martijn »

edje schreef:
Martijn schreef:Wat is het voordeel van een koudere bougie ?

Minder snel warmlopers ?


het is net als met een sproeier. een bougie moet bij de rest van je setup passen :wink: . een kouder bougie koelt beter, dus gaat hij minder snel gloeien, wat weer detoneren voorkomt. maar als je een te koude bougie er in doet dan koelt hij te veel en koolt de bougie een beetje dicht. dit merk je vooral met bijvoorbeeld stationair lopen. dan pakt hij niet meteen lekker op als je weg wilt rijden. :wink:


Ok heb er voor het inrijden een b9 in gegooid :)
Thomash
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1079
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53

Bericht door Thomash »

ik zou hem eens los halen en kijken of er op de vlotterbak nog wat geschreven staat.. Ik vroeg het me af omdat ik geen idee heb van de setup :P

Komt binnenkort waarschijnlijk wel een duitse cilinder met een 18mm dellorto op.
edje

Bericht door edje »

voor je setup maakt het niet zo veel uit wat voor merk, als je de doorlaat maar weet :wink:
Jelle

Bericht door Jelle »

hoe krijg ik het voortandwiel los? :?

blokje is klaar om gesplitst te worden, maar het voortandwiel wil niet los, omdat heel da spel meedraait...
Martijn

Bericht door Martijn »

Ketting eromheen, en op je achterrem gaan staan :)
Plaats reactie