Kleine vragen topic

Alles over de techniek en sleutelen
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 521
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

keerringen monteren

Bericht door miran72 »

kan het nergens vinden, keerringen moeten die met de open kant naar binnen of naar buiten gemonteerd wordenof maakt dat niet uit, ik heb ze nu met de open kant naar binnen gemonteerd maar ik heb ernstige twijvels of dat wel goed zit.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Ze moeten met de open kant naar binnen inderdaad. Dus als je er tegenaan kijkt, dan zie je een zwart vlak "rondje" zitten :P
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 521
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Bericht door miran72 »

dat is snel antwoord Niels Dan zitten ze gelukkig goed maar weet je ook waarom. ik zat net op een 2cv (eend) site en daar stond lettertles naar binnen daarom ging ik twijvelen
edje

Bericht door edje »

omdat de veer aan die kant zit. als je de kering er verkeerd op doet ligt de veer open en bloot en raak je hem eerder kwijt en gaat je kering lekken :)
The Hunter
50km gereden
50km gereden
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:36
Locatie: Benschop (omgeving Utrecht)

Bericht door The Hunter »

Kleine vraag:

Bij een zundapp heb je bussen in je frame waar je achterbrug as in draaid. Nu is mijn vraag hoe zit dat bij een FS1? Hoe gelagerd enzovoort

Alvast bedankt
edje

Bericht door edje »

er zitten volgens mij bussen in de achterbrug :wink:
F(S1)rank

Bericht door F(S1)rank »

Klein vraagje.. Moet het pijltje op je zuiger naar beneden of naar boven gericht zijn? :oops: Heb werkelijk geen idee :roll:
edje

Bericht door edje »

naar benenden. naaar de uitlaatpoort dus. dit omdat dan de zuigerveerslotjes niet over een poort lopen :wink:
F(S1)rank

Bericht door F(S1)rank »

en weer bedankt!
The Hunter
50km gereden
50km gereden
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:36
Locatie: Benschop (omgeving Utrecht)

Bericht door The Hunter »

edje schreef:er zitten volgens mij bussen in de achterbrug :wink:


Ok ja dat had ik gezien,

Afbeelding

Dit zijn de lagertjes, Is dit ook echt een lager waar de binnenste ring kan draaien onafhankelijk van de buitenste ring? Of moet ik het anders zien.(dat het anders werkt) Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is :?
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Het is een soort demper (het heet: "silentblock").
Het rubber geeft wat beweging en het dempt schokken tussen de brug en de ophaning.

Het is dus niet dat het onafhankelijk kan bewegen van elkaar :shock:
The Hunter
50km gereden
50km gereden
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:36
Locatie: Benschop (omgeving Utrecht)

Bericht door The Hunter »

Oke bedankt, Ja ik ben vorige week onderuit gegaan op de brommer. :oops: 60km in de regen een rond tonde proberen te nemen. Gaf op het verkeerde moment gas bij. Mja nu had ik voor de zekerheid even me achterbrug los gehaald. Kon die met kracht , achteraan wat heen en weer bewegen. (waar je kettingspanners zitten) , maar dat zou dus ook door die rubberen demping kunnen komen?

Mijn frame bussen zijn niet los gescheurt van het frame dus dat was het niet. Ik kan me ook voorstellen dat door de jaren heen die binnenste busjes uitslijten door de wrijving met de achteras.
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

Zwart
De bougie op deze foto laat ons zien dat het mengsel te rijk was, of de bougie te koud was.
In het eerste geval moet er een kleinere sproeier in.
Als de bougie te koud blijkt te zijn, moet er een warmere bougie in.


een warmere bougie, is dat bijvoorbeeld een ngk8 ipv een ngk7? :oops:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

neenee, omgekeerd, voor ngk toch.. hoe groter het getal, hoe kouder..

bij bv bosch is het geloof ik omgekeerd
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18322
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Bij NGK is een koudere bougie een getal hoger, en een warmere bougie een getal lager.
Plaats reactie