Kleine vragen topic
-
- Site Admin
- Berichten: 11133
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
Kleine vragen topic
Ik had een vraag, maar dat is het aanmaken van een topic niet waard, dus vandaar maar een "kleinde vragen topic"
Mijn vraag: hoeveel speling moet een zuiger hebben op de cilinder bij een FS1?
Mijn vraag: hoeveel speling moet een zuiger hebben op de cilinder bij een FS1?
-
- 100km gereden
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 15:48
- Locatie: enschede
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18324
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Ik heb 't nagevraagd bij Tonnie de Groot (die van de poedelprijs ), iemand die er echt wel verstand van heeft Hij zei minimaal 0,05mm speling (dus zeker niet minder, zeker geen 0,04mm bv) voor gietijzeren cilinders (fabrieksopgave yamaha), maar bij een aluminium cilinder kan je 0,04mm aanhouden, omdat die de warmte beter geleiden
help help:
ik ga straks tanken, ga naar feestje
ik ben nog aan het inrijden en heb autolube
neem dat ik 4liter in men tank gooi, hoeveel olie gooi ik er extra bij,
En , als men fs1 goed rijdt, maar ik kijk naar bougie, en die is zwart, droog, wat doe ik dan? laten steken die spoeier, of tg kleinere? er zit nu een 120 in
ik ga straks tanken, ga naar feestje
ik ben nog aan het inrijden en heb autolube
neem dat ik 4liter in men tank gooi, hoeveel olie gooi ik er extra bij,
En , als men fs1 goed rijdt, maar ik kijk naar bougie, en die is zwart, droog, wat doe ik dan? laten steken die spoeier, of tg kleinere? er zit nu een 120 in
- Handyman
- 500km gereden
- Berichten: 985
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
- Locatie: Graft
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18324
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Als je echt veel toeren gaat draaien, moet je zowiezo af van de contactpunten onsteking, bij de +10.000 toeren gaan de punten zweven (ask FS-ael, die heeft 't daar ook over gehad), dat is gewoon een nadel van contactpunten.
Dan moet ej over naar een contactpuntenvervangen (van sparcon bijvoorbeeld) of naar een electronische ontsteking met CDI (van een yamaha DT bijvoorbeeld) of als je 't helemaal goed wilt doen, een HPI binnenrotor ontsteking
Dan moet ej over naar een contactpuntenvervangen (van sparcon bijvoorbeeld) of naar een electronische ontsteking met CDI (van een yamaha DT bijvoorbeeld) of als je 't helemaal goed wilt doen, een HPI binnenrotor ontsteking
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
wel, was eigenlijk aan een eigenontwerp aan het denken met een diode laser en een gaatje in de as,
of een spiegeltje...
maar ook dan zou ik een grondplaat moeten hebben die ik kan verdraaien (eenmalig bij het instellen)
zou een DT plaat passen?
ook zonder electronische vind ik het jammer dat de plaat niet te verdraaien is
of een spiegeltje...
maar ook dan zou ik een grondplaat moeten hebben die ik kan verdraaien (eenmalig bij het instellen)
zou een DT plaat passen?
ook zonder electronische vind ik het jammer dat de plaat niet te verdraaien is