specifieke motorblok kenmerken om te kunnen vergelijken
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
specifieke motorblok kenmerken om te kunnen vergelijken
enkele afmetingen van het motorblok lijken me niet origineel,
vergelijk als je wil (en kan) de volgen de maten es?
vergeet niet je bloktype te vermelden aub
vergelijk als je wil (en kan) de volgen de maten es?
vergeet niet je bloktype te vermelden aub
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
bij het gieten van die linkerhelft waren er toch ook een paar ingineurs op reis of zo geloof ik,
wat n rommeltje van hoekjes daar rond dat gaatje!
ik zou eigenlijk de helften es moeten wegen, om nadien te zien hoeveel ik eruitgehaald heb
ik vraag me trouwes ook af of de eerste modellen niet minder gietfouten en bramen in de carterhelften hebben
wat n rommeltje van hoekjes daar rond dat gaatje!
ik zou eigenlijk de helften es moeten wegen, om nadien te zien hoeveel ik eruitgehaald heb
ik vraag me trouwes ook af of de eerste modellen niet minder gietfouten en bramen in de carterhelften hebben
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18321
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Martijn schreef:Misschien om een FAQ op te richten met de verschillen in prestaties, afmetingen etc etc ?
Afmetingen zijn kwa fs1 blokken allemala hetzelfde in principe. Op wat kleine details na zijn ze allemaal hetzelfde (Bv wel of geen oliepompe, wel of geen ribbels bij 't nummer, neutraalschakelaarsoort en nog wat kleine dingetjes).
Prestaties kan je denk ik wel redelijk vergelijken, membraan vs roterend, alleen hoeft dit niet echt altijd zo te zijn, verschilt van setup tot setup.
Wat ik bv hoorde is dat een roterende inlaat net wat pittiger en krachtiger loopt als een membraan blok. Ik heb het tegenovergestelde ondervonden. Met exact dezelfde cilinder, uitlaat en carburateur op een membraan blok, liep het membraan blok krachtiger
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
ik denk gewoon dat het kanaal al is opgeboord door de vorige eigenaar, daarom wilde ik graag de diameter van een andere blok vergelijken
membraanblokken verliezen energie door het openduwen van het membraan (zeer weinig)
en hebben als hoofdverschil een totaal ander gedrag bij lage als bij hoge toeren,
ook is het bij een membraandoervoer moeilijk om de inlaatstroom mooi te krijgen
(mengsel moet door een spleet ipv een gat)
andere blokken=andere eigenschappen
(of hadden ze gelijke kilometers gelopen, evenveel gietfouten, zelfde carbu etc?)
membraanblokken verliezen energie door het openduwen van het membraan (zeer weinig)
en hebben als hoofdverschil een totaal ander gedrag bij lage als bij hoge toeren,
ook is het bij een membraandoervoer moeilijk om de inlaatstroom mooi te krijgen
(mengsel moet door een spleet ipv een gat)
andere blokken=andere eigenschappen
(of hadden ze gelijke kilometers gelopen, evenveel gietfouten, zelfde carbu etc?)
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18321
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer: