uitlaat + tandwielen

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
rinus
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 aug 2006, 20:03
Locatie: Amsterdam

uitlaat + tandwielen

Bericht door rinus »

hallo yamaha liefhebbers,

Ik heb volgend jaar een yamaha FS1 model 378.

Ik ben van plan een FS1 cilinder, 16 mm carbarateur er op te laten plaatsen.

Nu zit ik met het volgende dilemma. Ik kan een orginele 378 uitlaat of een FS1 uitlaat( onder langs) krijgen en dan moet ik beslissen welke tandwielverhouding. Ik weeg zelf 75 kg.

Alle info welkom.

Gr. Rinus
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Hallo rinus, als je een fs1 cilinder koopt (dus met fs1 op de zijkant) is het eigenlijk wel een must op een fs1 pijp te kopen, een 378 pijp (met losse bocht) die knijpt je cilinder alleen maar, dat rijd ook niet lekker.
Verder is je tandwielverhouding ook afhankelijk van hoe je cilinder is, koop 10 fs1 cilinders, en ze zijn alle 10 verschillend kwa poortmaten enzo. Een goeie vertanding om mee te beginnen is 13/44 en bij een 60cc 14/44 (of eventueel zelfs 13/39, dat is wat zwaarder is 14/44, maar dat trekken ze lang niet allemaal)
rinus
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 aug 2006, 20:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door rinus »

Hallo Tombo,

Bedankt voor je reactie. Ik had vroeger ook een FS1 met tandwielverhouding 13/39 maar toen woog ik misschien net 60 kg en ik denk dat hij toen ongeveer 90 km op de teller liep. Nu hoef ik niet zo snel. Als ik vlot wil optrekken welke verhouding raad jij me dan aan?

Ik hoor en lees ook iets over een rollerbank. Wordt de brommer bij een bepaalde snelheid in beslag genomen?

Gr. Rinus
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

en beslag nemen doen ze volgens mij vrij weinig meer :P
Ik rijd zelf ook met 13/39, weeg zelf zo'n 80 kilo en rijd idd ook 90 km/h. Wel met een 60cc, en een Homoet expansieuitlaat en een hele hoge druk kop.
Ik zou bij een 50cc beginnen met 13/44 en eventueel 14/44. Voortandwielen zijn makkelijker te vervangen als achtertandwielen
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Tombo schreef:... een hele hoge druk kop...


:D detonatiekop denk ik dan
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

ik zal vanmiddag wel een foto posten :P die kop is gewoon meer een kuiltje voor de bougie :D
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

die afgevijlde kop? met n flauw boogje zo?

zoek nou maar gewoon detonatie op
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

ik weet wel wat detoneren is :P dat doet 'ie gelukkig niet.
Hij is afgedraait en daarna uitgedraait naar 44mm volgens mij
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Tombo schreef:ik weet wel wat detoneren is :P dat doet 'ie gelukkig niet.
Hij is afgedraait en daarna uitgedraait naar 44mm volgens mij


zied er zo naar uid ja
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

:mrgreen: :lol:
Plaats reactie