me schijfrem lekt wat nu?

Alles over de techniek en sleutelen
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

me schijfrem lekt wat nu?

Bericht door mpro09 »

hallo mensen de schijfrem van me dx lekt waar de leiding de remklauw in gaat. de olie spuit eruit.
wat nu? :(
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Zorg in ieder geval dat de olie niet op delen komt waar lak op zit (bijv tank etc.) want het vreet de lak aan! :shock:

Ik denk dat je met een remleidingssleutel (een ringsleutel met ene hapje eruit) die moer aan moet draaien onderaan die koperen remleiding.

Anders moet je denk ik toch de remleiding vervangen :roll:
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

bedankt want das toch redelijk belangrijk
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

als de darm lekt is er niks aan te doen en moet je die vervangen,
als de banjobout lekt kan je de koperen dichtingen vervangen..

10 tegen 1 is het de darm die verduurd is
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ik ben er nu achter hoe het (waarschijnlijk) komt. er was een van de boutjes van het spatbord en de klauw eruitgetrild :x en hierdoor is de klauw gaan trillen
edje

Bericht door edje »

mooi toch?? even je spul aandraaien en weer sjeesen :lol:
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ik heb er net een nieuwe leidng er op gezet want de vorige was in de bout afgebroken
maar nu wil ie niet ontluchten en de olie in het reservoirtje wil ook niet doorstromen weet iemand hoe ik mijn rem nu weer aan de praat krijg.
ik snap er echt niks meer van.


(ik heb zo'n werk plaats handboekie dus ik weet hoe ik moet ontluchten maar dat doet ie niet)
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Ontluchten is een k*twerkje :P

Je moet de nippel op je remklauw losdraaien (niet eruit!) en daar een stuk benzineslang aan doen die je in een bak oid. hangt.
Nu moet je bovenin remvloeistof doen en met de hendel heel vaak hen en weer bewegen. Zo vaak dat er vloeistof uit het slangetje komt.

Nu komt de truuc, je moet ook zorgen dat er geen lucht meer in zit, dus draai de nippel iets strakker vast, maar nog niet helemaal en beweeg nu weer je hendel, net zo lang tot er geen luchtbellen meer te zien zijn in de slang.

Het kan je goed een middagje kosten, maar de remkracht is dan weer een stuk beter 8) :D
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ja dat heb ik gister een half uur nonstop precies zo gedaan maar er kom geen lucht en ook geen olie uit de nippel en de olie die ik boven in het reservoirtje doe wil ook niet door naar beneden stromen.

er zat zelfs nog olie in nadat ik het laatste stuk van de leiding had verwijdert.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Probeer dan eens om de nippel op je klauw vacuüm te laten trekken door hem eerst even dicht te draaien als je knijpt. Misschien helpt dat... :shock:
edje

Bericht door edje »

wat ook wil, gooi eerst je klauw zo ver mogelijk vol. nu neem je een grote injectiespuit. hierop doe je een slanetje en trek de spuit vol remvloeistof. die zet je op je ontluchtingsnippel. nu draai de dan nippel iest los en spuit het systeem vol tot er genoeg in je resevoir zit. nippel dichtdraaien en rijden.......
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ja de fietse maker zei vanmiddag ook zoiets.
de leiding inderdaad met een injectie spuit vol spuiten omdat hij dacht dat de bovenste zuiger niet terug wilde omdat er geen tegen druk was.
ga ik ff proberen :lol:
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

zo, brommer naar binnen gereden en uit elkaar gehaald.
(het waaide buiten :wink: )

me leiding boven losgemaakt
me zuiger boven beweegt wel automatisch terug zit niet klem ofzo maar om een of andere reden wil de remvloeistof niet uit het reservoir stromen.
het zit op me stuur dus al fout.
iemand een idee? :(

(k had foto's er bij willen zetten maar geen idee hoe dat moet en werd uit de faq ook nie wijzer?)
edje

Bericht door edje »

het stroomt nooit zo door de leiding!. al op de normale manier geprobeerd te ontluchtne?
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ja intotaal nu als zo'n drie uur
Plaats reactie