Pagina 1 van 2

me schijfrem lekt wat nu?

Geplaatst: 10 nov 2006, 15:42
door mpro09
hallo mensen de schijfrem van me dx lekt waar de leiding de remklauw in gaat. de olie spuit eruit.
wat nu? :(

Geplaatst: 10 nov 2006, 15:45
door Niels
Zorg in ieder geval dat de olie niet op delen komt waar lak op zit (bijv tank etc.) want het vreet de lak aan! :shock:

Ik denk dat je met een remleidingssleutel (een ringsleutel met ene hapje eruit) die moer aan moet draaien onderaan die koperen remleiding.

Anders moet je denk ik toch de remleiding vervangen :roll:

Geplaatst: 10 nov 2006, 17:20
door mpro09
bedankt want das toch redelijk belangrijk

Geplaatst: 10 nov 2006, 17:20
door YamaSam
als de darm lekt is er niks aan te doen en moet je die vervangen,
als de banjobout lekt kan je de koperen dichtingen vervangen..

10 tegen 1 is het de darm die verduurd is

Geplaatst: 12 nov 2006, 12:23
door mpro09
ik ben er nu achter hoe het (waarschijnlijk) komt. er was een van de boutjes van het spatbord en de klauw eruitgetrild :x en hierdoor is de klauw gaan trillen

Geplaatst: 12 nov 2006, 16:24
door edje
mooi toch?? even je spul aandraaien en weer sjeesen :lol:

Geplaatst: 17 nov 2006, 18:07
door mpro09
ik heb er net een nieuwe leidng er op gezet want de vorige was in de bout afgebroken
maar nu wil ie niet ontluchten en de olie in het reservoirtje wil ook niet doorstromen weet iemand hoe ik mijn rem nu weer aan de praat krijg.
ik snap er echt niks meer van.


(ik heb zo'n werk plaats handboekie dus ik weet hoe ik moet ontluchten maar dat doet ie niet)

Geplaatst: 17 nov 2006, 20:46
door Niels
Ontluchten is een k*twerkje :P

Je moet de nippel op je remklauw losdraaien (niet eruit!) en daar een stuk benzineslang aan doen die je in een bak oid. hangt.
Nu moet je bovenin remvloeistof doen en met de hendel heel vaak hen en weer bewegen. Zo vaak dat er vloeistof uit het slangetje komt.

Nu komt de truuc, je moet ook zorgen dat er geen lucht meer in zit, dus draai de nippel iets strakker vast, maar nog niet helemaal en beweeg nu weer je hendel, net zo lang tot er geen luchtbellen meer te zien zijn in de slang.

Het kan je goed een middagje kosten, maar de remkracht is dan weer een stuk beter 8) :D

Geplaatst: 18 nov 2006, 10:34
door mpro09
ja dat heb ik gister een half uur nonstop precies zo gedaan maar er kom geen lucht en ook geen olie uit de nippel en de olie die ik boven in het reservoirtje doe wil ook niet door naar beneden stromen.

er zat zelfs nog olie in nadat ik het laatste stuk van de leiding had verwijdert.

Geplaatst: 18 nov 2006, 11:46
door Niels
Probeer dan eens om de nippel op je klauw vacuĆ¼m te laten trekken door hem eerst even dicht te draaien als je knijpt. Misschien helpt dat... :shock:

Geplaatst: 18 nov 2006, 14:50
door edje
wat ook wil, gooi eerst je klauw zo ver mogelijk vol. nu neem je een grote injectiespuit. hierop doe je een slanetje en trek de spuit vol remvloeistof. die zet je op je ontluchtingsnippel. nu draai de dan nippel iest los en spuit het systeem vol tot er genoeg in je resevoir zit. nippel dichtdraaien en rijden.......

Geplaatst: 18 nov 2006, 20:01
door mpro09
ja de fietse maker zei vanmiddag ook zoiets.
de leiding inderdaad met een injectie spuit vol spuiten omdat hij dacht dat de bovenste zuiger niet terug wilde omdat er geen tegen druk was.
ga ik ff proberen :lol:

Geplaatst: 20 nov 2006, 18:15
door mpro09
zo, brommer naar binnen gereden en uit elkaar gehaald.
(het waaide buiten :wink: )

me leiding boven losgemaakt
me zuiger boven beweegt wel automatisch terug zit niet klem ofzo maar om een of andere reden wil de remvloeistof niet uit het reservoir stromen.
het zit op me stuur dus al fout.
iemand een idee? :(

(k had foto's er bij willen zetten maar geen idee hoe dat moet en werd uit de faq ook nie wijzer?)

Geplaatst: 20 nov 2006, 18:31
door edje
het stroomt nooit zo door de leiding!. al op de normale manier geprobeerd te ontluchtne?

Geplaatst: 20 nov 2006, 19:07
door mpro09
ja intotaal nu als zo'n drie uur