Alles over de techniek en sleutelen
Jelle
Bericht
door Jelle » 09 jan 2007, 19:46
ik rij nu
120 (korte) :
- bougie nat zwart
- rijden : goed!
maar
130 (lange) :
- warmloper
- rijden : niet veel verschil
160 (lange) :
- haperen
natuurlijk wil ik een koffiebruine bougie, maar ik snap het niet meer, wat moet ik nu steken :s
ik rij nog in, dus misschien beter eve zo laten, maar wat dan later?
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18322 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 09 jan 2007, 20:11
wat is de rest van je setup?
Jelle
Bericht
door Jelle » 09 jan 2007, 22:41
snelle uitlaat
snelle fs1 cil
16mm carb
normale kop
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18322 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 10 jan 2007, 09:30
staan er nog tekentjes op de sproeier? Originele mikuni's hebben een soort van vierkantje met een vierkantje in de hoek van het grote vierkantje erin geslagen. probeer eerst eens met die sproeiers af te stellen.
Niels
Site Admin
Berichten: 11133 Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag
Bericht
door Niels » 10 jan 2007, 09:41
Je moet eigenlijk elke keer je bougie aflezen, daaraan kan je zien of ie goed is of niet
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18322 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 10 jan 2007, 11:25
klopt, daarom snap ik niet waarom je de korte 120 eruit hebt gehaald. Als deze verder perfect reed, moet je eens na lange tijd de bougie eens uitlezen (als je een aantal km's hebt gereden)
edje
Bericht
door edje » 10 jan 2007, 12:05
en volgas je brommer uitzetten en ontkoppelen. anders zie je de afstelling van je gasnaald en luchtschroef.....
Jelle
Bericht
door Jelle » 10 jan 2007, 13:17
ik heb de 120 nog steeds steken hoor
en ja da vierkantje in een vierkantje staat erop!
men bougie zegt , te rijk, maar als ik maatje kleiner doe, verzuipt hij bijna, dan prutteld hij heel erg
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18322 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 10 jan 2007, 13:23
als je een maatje kleiner doet stop je er een verkeerde (andere maat, lang/kort enzo verschil) sproeier in.
Als hij gewono goed rijdt zou ik niet zozeer naar de bougiekleur kijken. Wat voor bougie heb je erin zitten en hoe vet smeer je?
Jelle
Bericht
door Jelle » 10 jan 2007, 13:45
ik heb B8hs
bougie zwart nat
spoeier 120
rijden: Goed
smering: autolube + op 7L naft 55
ml extra olie in tank
edit: foutje
Laatst gewijzigd door Jelle op 10 jan 2007, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
edje
Bericht
door edje » 10 jan 2007, 15:35
witloof schreef: ik heb de 120 nog steeds steken hoor en ja da vierkantje in een vierkantje staat erop! men bougie zegt , te rijk, maar als ik maatje kleiner doe, verzuipt hij bijna, dan prutteld hij heel erg
dan zou het een orinele mikuni zijn, dan is 120 erg klein in jouw setup
. hij zou dan allang vastgenaaid moeten zijn
zijn je carb en luchtfilter wel schoon?? hoe hoog is je sproeier?
Jelle
Bericht
door Jelle » 10 jan 2007, 16:22
edje: er zijn 2 uitvoeringen van mikuni,
ik denk dat mijn 120 eigenlijk een 170 is
carb en filter zijn proper
harmen251
1000km gereden
Berichten: 1094 Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
Locatie: oostakker
Bericht
door harmen251 » 10 jan 2007, 16:24
je hebt ook sproeiers met 2 logo's op en sproeiers met maar 1 logo
edje
Bericht
door edje » 10 jan 2007, 19:35
witloof schreef: edje: er zijn 2 uitvoeringen van mikuni, ik denk dat mijn 120 eigenlijk een 170 is carb en filter zijn proper
idd, je hebt ook dt sproeiers. die zijn hoger.......
Handyman
500km gereden
Berichten: 985 Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft
Bericht
door Handyman » 10 jan 2007, 20:32
witloof schreef: ik heb B8hs bougie zwart nat spoeier 120 rijden: Goed smering: autolube + op 7L naft 55Cl extra olie in tank
Op 7 liter peut een halve liter olie & autolube erbij is errug overdreven Jelle. Dan wordt je bougie wel nat en zwart.