smeren

Alles over de techniek en sleutelen
Jelle

Bericht door Jelle »

hoe bedoel je?

als je van neutraal naar 1ste gaat,

dan raad ik je aan om je carb eens af te stellen,
draai je luchtstelschroefje een stoe en dna weer 1.5 open,

dan is het wrs beter

ofwel heb je slechte tandwielverhouding
edje

Bericht door edje »

hoe bedoel je? dat je tussen de versnelling zeg maar en vrij hebt? dan heb je of niet hard genoeg op je pookje geduwd of zijn een van je veertje bij het schakelmechanisme niet goed.......
Jelle

Bericht door Jelle »

of bedoel je dat je , wanneer je net egschakeld hebt, precies nog even in vrij bent...

dan moet je koppeling eens afstellen
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Ik heb ook wel eens gehad dat je schakelt en dan hoor je zo gggrrrssschhhh en dan loopt ie ook vrij

(dat geluid komt denk ik van de schakelas die dan niet blijft zitten op de wals oid.)

Als je dan verder schakelt staat ie weer gewoon in de versnelling waar je hem in wilde hebben voordat ie in z'n vrij ging, dus hij gaat dan niet naar z'n "echte" vrijstand. Ik denk dat jij hetzelfde hebt.
edje

Bericht door edje »

soms heb ik dat wel eens met koud weer. dan zijn je benen zo koud (na een lang recht stuk) dat je niet eens fatsoenlijk kunt schakelen. :lol:
Grimm
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jan 2007, 22:17

Bericht door Grimm »

Sorry voor dat ik nu pas antwoord , was een paar dagen op reisje .

Het is exact zoals Niels het zegt , :p

Greetz
Grimm
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Ik denk dat je dan eens moet kijken naar de veertjes op de schakelas en op het armpje die de wals in positie houdt.

Het zit er goed in dat één van die veertjes kapot of versleten is :shock:
Gebruikersavatar
Davey
Site Admin
Site Admin
Berichten: 468
Lid geworden op: 10 jun 2006, 22:00
Locatie: Hulst
Contacteer:

Bericht door Davey »

Heb dat ook eens gehad met een 2ru., ik zat al aan ramp senarios tedenken van de kapotte tandwielen enzo. Bleek dat 1 van de veertjes die hem zeg maar "in zijn versnelling houden" kapot was en in het blok lag. Na deze vervangen tehebben schakkelde die weer als een zonnetje.
Plaats reactie