Koppeling niet werkent te krijgen

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Geart
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2007, 18:07
Locatie: gelderland

Koppeling niet werkent te krijgen

Bericht door Geart »

Ik heb een klein probleem de kopelling krijg ik niet afgestelt als ik hem iets te goed afstel blijft dew koppeling hangen en als ik hem dan een klein stukje terug draai werkt de hele koppeling niet :) wie kan mij helpen
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

had ik laatst ook
de kunst is om hem er precies tussenin te krijgen
ik drukte de koppeling in zo dat de handle bleef hangen en daarna ging ik hem onder aan verdraaien tot dat je handle net in de begin positie komt
harmen251
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1094
Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
Locatie: oostakker

Bericht door harmen251 »

ik zou het zo doen:
je brommer in 1st zetten dan die vijs in je koppelingsworm volledig indraaienen die van je kabel 3/4 indraaien, dan aan je wiel draaien en kijken of hij gewoon rond draait, dan die vijs er terug iets uitdraaien en draaien met je wiel, dit herhalen tot je niet meer aan je wiel kan draaien dus dat je koppeling niet meer is ingedrukt en dan je kabel regelen.
edje

Bericht door edje »

wat ik altijd doe:

draai het contramoertje op je worm los. draai nu de schroef in tot je weerstand voelt. dan een klein beetje terug, 1/8 slag of zo. dan de contramoer vast draaien en de speling uit de buitenkabel draaien. zorg ervoor dat je koppelingshendel aan je stuur ongeveer 2-5mm spelling heeft. als het goed is moet het dan goed zijn. ook even je worm goed schoonmaken en dan goed in het vet zetten wil soms helpen.....
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

:shock: Dan heb ik bere-geluk gehad met dat wormwielset erin te zetten en af te stellen, vraag me niet hoe ik dat gedaan heb. :?
Plaats reactie