tikken
bij de winkel waar ik altijd kom was het opboren en honen nog duurder als een nieuwe cilinder+zuiger. daarom heb ik maar een gewoon een nieuwe cilinder en bijhorende zuiger gekocht. het probleem was uiteraard meteen opgelost. het was inderdaad een tuimelende zuiger. elke keer als de zuiger onderin de cilinder zat gaf hij een tik op het omslagpunt van de krukas. jullie hadden dus gelijk wat dat betreft.
nu het is opgelost wil ik jullie dus even bedanken voor jullie goede raad.
m.v.g.
Sietse
nu het is opgelost wil ik jullie dus even bedanken voor jullie goede raad.
m.v.g.
Sietse
Sietse schreef:voor alleen honen zou ik 20 euro betalen. opboren 35. en dan zit er nog geen zuiger bij. originele zuigers kan ik niet krijgen bij hem denk ik. ik heb bij jmpb een cilinderkit gekocht. ik dacht dat het een fs1 cilinder zou zijn maar het bleek een f5b. maakt dat veel verschil trouwens?
normaal gezien als je je cilinder laat boren wordt hij ook meegehoond ( zit in de prijs in)
ik betaalde 30€ voor boren + honen, met boren alleen kom je nergens ..
jij hebt veronderstel ik de kit van 35€ gekocht maar ik denk dat dit imitatie is..
een originele cilinder kost rond de 50€ + ori zuigerkit 25€
= 75€ origineel nieuw
f5b is een ander type cilinder dan de fs1
maakt niets uit, je gaat gewoon anders rijden
zit er veel verschil tussen imitatie en origineel? tot nu toe rijd hij perfect. wat ik alleen voor verschil merkte was dat hij beter uit lage toeren wegtrekt dan mijn vorige 60cc fs1 cilinder. zijn top ligt wel een stuk lager. ik heb natuurlijk nog niet helemaal volgas getrokken want ik heb hem nog niet helemaal ingereden, maar volgens mij komt hij niet over de 65 terwijl mijn vorige met kapotte zuigerveren en een kras in de cilinder nog 70 reed.
-
- Site Admin
- Berichten: 11133
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
Sietse schreef:eigenlijk wil ik hem wel graag op de 70 kunnen krijgen. kan dat met een f5b? mijn cilinderkop is al voor een groot deel gevlakt maar niet maximaal. misschien pakking wat bijknippen bij de poorten?
Ik rij zelf ook met een F5B en voordat ik hem had laten boren enzo liep die wel een mooie 65 en dat was met een tandwielverhouding van 11/44
Mijn setup:
50cc originele F5B
16mm mikuni met 150 sproeier
snelle imi pijp met schuine achterkant
tandwielverhouding 13/44
Ik kan hem alleen nu nog niet voluit laten gaan want ik moet nog inrijden, maar hij zit al wel heel mooi op de 50 (verder ga ik echt nog niet)