tikken

Alles over de techniek en sleutelen
Sietse

Bericht door Sietse »

bij de winkel waar ik altijd kom was het opboren en honen nog duurder als een nieuwe cilinder+zuiger. daarom heb ik maar een gewoon een nieuwe cilinder en bijhorende zuiger gekocht. het probleem was uiteraard meteen opgelost. het was inderdaad een tuimelende zuiger. elke keer als de zuiger onderin de cilinder zat gaf hij een tik op het omslagpunt van de krukas. jullie hadden dus gelijk wat dat betreft.
nu het is opgelost wil ik jullie dus even bedanken voor jullie goede raad.

m.v.g.
Sietse
Jelle

Bericht door Jelle »

kon je daar gewoon originele cilinders kopen?

hoeveel heb je betaald dan?

lijkt me vreemd dat boren duurder is dan cilinder..
Sietse

Bericht door Sietse »

voor alleen honen zou ik 20 euro betalen. opboren 35. en dan zit er nog geen zuiger bij. originele zuigers kan ik niet krijgen bij hem denk ik. ik heb bij jmpb een cilinderkit gekocht. ik dacht dat het een fs1 cilinder zou zijn maar het bleek een f5b. maakt dat veel verschil trouwens?
Sietse

Bericht door Sietse »

hoow sorry ik las het verkeerd. ik bedoelde natuurlijk originele cilinders. het is een gewone brommerzaak. niet speciaal voor de fs1.
Jelle

Bericht door Jelle »

Sietse schreef:voor alleen honen zou ik 20 euro betalen. opboren 35. en dan zit er nog geen zuiger bij. originele zuigers kan ik niet krijgen bij hem denk ik. ik heb bij jmpb een cilinderkit gekocht. ik dacht dat het een fs1 cilinder zou zijn maar het bleek een f5b. maakt dat veel verschil trouwens?



normaal gezien als je je cilinder laat boren wordt hij ook meegehoond ( zit in de prijs in)

ik betaalde 30€ voor boren + honen, met boren alleen kom je nergens ..

jij hebt veronderstel ik de kit van 35€ gekocht maar ik denk dat dit imitatie is..

een originele cilinder kost rond de 50€ + ori zuigerkit 25€

= 75€ origineel nieuw ;-)


f5b is een ander type cilinder dan de fs1
maakt niets uit, je gaat gewoon anders rijden ;-)
Sietse

Bericht door Sietse »

zit er veel verschil tussen imitatie en origineel? tot nu toe rijd hij perfect. wat ik alleen voor verschil merkte was dat hij beter uit lage toeren wegtrekt dan mijn vorige 60cc fs1 cilinder. zijn top ligt wel een stuk lager. ik heb natuurlijk nog niet helemaal volgas getrokken want ik heb hem nog niet helemaal ingereden, maar volgens mij komt hij niet over de 65 terwijl mijn vorige met kapotte zuigerveren en een kras in de cilinder nog 70 reed.
Jelle

Bericht door Jelle »

klopt helemaal wat je zegt ;-)


f5b's trekken veel meer onderin ,

fs1's gaan graag hoog in toeren en zullen laag ook niet echt super rijden...

jou top klopt ongeveer met de te verwachte top...
Sietse

Bericht door Sietse »

eigenlijk wil ik hem wel graag op de 70 kunnen krijgen. kan dat met een f5b? mijn cilinderkop is al voor een groot deel gevlakt maar niet maximaal. misschien pakking wat bijknippen bij de poorten?
Jelle

Bericht door Jelle »

wat is je setup?
Sietse

Bericht door Sietse »

een 60cc f5b cilinder dus en een 16mm mikuni carb. ik rij met een 160 sproeier. op het moment nog met een b7hs bougie maar de b8 is al onderweg. er zit een immitatie uitlaat onder. die heeft de vorige eigenaar erop gelegd dus wat voor iets het is weet ik niet.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Sietse schreef:eigenlijk wil ik hem wel graag op de 70 kunnen krijgen. kan dat met een f5b? mijn cilinderkop is al voor een groot deel gevlakt maar niet maximaal. misschien pakking wat bijknippen bij de poorten?


Ik rij zelf ook met een F5B en voordat ik hem had laten boren enzo liep die wel een mooie 65 en dat was met een tandwielverhouding van 11/44 :P

Mijn setup:

50cc originele F5B
16mm mikuni met 150 sproeier
snelle imi pijp met schuine achterkant
tandwielverhouding 13/44

Ik kan hem alleen nu nog niet voluit laten gaan want ik moet nog inrijden, maar hij zit al wel heel mooi op de 50 (verder ga ik echt nog niet) :D
Jelle

Bericht door Jelle »

met een 60cc lijkt het me wel doenbaar om tegen de 70 te gaan rijden..

die imi pijp is waarschijnlijk van 'luhao' (staat op het oortje) en is snel!
Sietse

Bericht door Sietse »

ja het vreemde is dus dat er niets op het oortje staat. daar heb ik al een keer naar gekeken maar er staat helemaal niets. een vriend van me heeft volgens mij wel zo'n uitlaat maar ik dus niet. ik rij trouwens wel zonder demper. maakt dat veel uit?
Jelle

Bericht door Jelle »

zonder demper? denk dat enkel je buren daar alst van hebben :D


heeft je uitlaat een schuine of rechte achterkant??
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Dan maakt ie allicht meer herrie 8) :lol:
Plaats reactie