Voorwiellagers demonteren

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 521
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Voorwiellagers demonteren

Bericht door miran72 »

Achterwiel lagers kon ik eruit stoken met de heatgun (verfstripper)maar de voorwiellagers krijg ik er niet uitgestookt, heeft iemand hier ervaring mee ik heb ze al een beetje verziekt dus ze moeten er echt uit. Iemand een goed idee???
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Er zit een bus tussen die twee lagers met als het goed is een gaatje erin aan de binnenkant. Als je hier iets tussensteekt (iets met een soort van haakje) dan kan je daarop slaan en dan valt het lager eruit...

Het is best nog wel tricky!

Ik bedoel nummer 7:

Afbeelding
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 521
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Bericht door miran72 »

Ga het proberen, is het nog belangrijk welk lager er eerst uit moet ,aan de tellerkant zit het lager er een stuk minder diep in. alvast bedankt voor de tip
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 521
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Bericht door miran72 »

Het voorwiel is van een "78 dx
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Het maakt niet uit welk lager er eerst uit gaat, je moet 1 van de 2 kiezen.
Controleer wel dat je eerst alle circlips ed. uit de naaf hebt :shock:

Deze naaf heb je dan:

Afbeelding

Als je goed kijkt dan zie je bovenin nummer 7 een gaatje zitten... Als je daar iets in krijgt (omgebogen staafje, oude schroevendraaier oid.) en je geeft er een mep op, dan schiet het lager eruit.

Je zou kunnen proberen om de naaf eerst op te warmen met een verfstripper. Succes! :D
miran72
500km gereden
500km gereden
Berichten: 521
Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09

Bericht door miran72 »

Zo die lagers liggen eruit mare geen gaatje in dat busje ik heb ze eruitgetikt met een ijzer staafje via de binnenkant op het lager tikken der zit tussen het lager en het binnenbusje een heel klein beetje ruimte om op het lager te tikken, ik heb wel dat binnenbusje verziekt ,hoop dat ze dat nog ergens hebben liggen
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Ok dan! Ja, ik heb ook ooit gehoord dat sommige inderdaad geen gaatje hebben en das inderdaad heel lastig!

Die bussen hebben ze bij http://www.hetmobielecentrum.com
Plaats reactie