Pagina 3 van 3

Geplaatst: 18 okt 2011, 22:41
door philippeg
het voortandwiel wordt vervangen naar iets groter watdenken jullie dat ideaal is? zit een 16 carb op, fs1 cilinder en membraaninlaat. de bedoeling van de bromfiets is een die genoeg kracht heeft om naar boven te gaan en vlotjes rijd. zit nu een tandwiel van 12 op.

Geplaatst: 19 okt 2011, 10:45
door the_destroyers
philippeg schreef:het voortandwiel wordt vervangen naar iets groter watdenken jullie dat ideaal is? zit een 16 carb op, fs1 cilinder en membraaninlaat. de bedoeling van de bromfiets is een die genoeg kracht heeft om naar boven te gaan en vlotjes rijd. zit nu een tandwiel van 12 op.


welk achter tandwiel zit erop?
een fs1 cilinder vertand je beter niet te zwaar als je vlotjes naar boven wil, dan trekt hij alles wat beter. :)

Geplaatst: 19 okt 2011, 11:20
door philippeg
er zit nog een origineel op, weet niet vanbuiten hoeveel tanden dat zijn. maar ik zou een tandwiel van 13 opsteken vanvoor want hij moet volgende zomer de pyreneeën nog over kunnen en wil niet te veel inboeten op zijn trekkracht. Of kan het nog een tandje hoger?

Groeten

Geplaatst: 19 okt 2011, 12:41
door the_destroyers
philippeg schreef:er zit nog een origineel op, weet niet vanbuiten hoeveel tanden dat zijn. maar ik zou een tandwiel van 13 opsteken vanvoor want hij moet volgende zomer de pyreneeën nog over kunnen en wil niet te veel inboeten op zijn trekkracht. Of kan het nog een tandje hoger?

Groeten


Kijk maar eens hoeveel tanden het zijn.
Dat kan je eig nooit zeker weten, de enige manier is eens proberen met allebei, en dan zien wat het aangenaamst is en het best rijd. Alle motortjes zijn een beetje verschillend. :)

Geplaatst: 19 okt 2011, 15:21
door philippeg
op mijn achtertandwiel zitten er 44T en mijn voortandwiel 12. Ik zou nu gaan naar een voortandwiel van 13 en een nieuw achtertandwiel kopen, maar daar zitten 41T op. Wat zou dit als mogelijk effect kunnen hebben?

Geplaatst: 19 okt 2011, 15:27
door marco
Moet je uitproberen.

Het ligt er ook aan hoe zwaar je bent en hoeveel bagage je meeneemt op je vakantie in de pyreneen.
Dan moet je niet te zwaar vertanden anders loopt de temperatuur te hoog op.

Geplaatst: 24 okt 2011, 15:38
door NIX
Kies of 12/41 of 13/44. Is bijna hetzelfde. Los daarvan: een FS1 is een toerenmaker. Lees de cilinderFAQ.

Geplaatst: 24 okt 2011, 18:04
door philippeg
thx

Re:

Geplaatst: 28 nov 2018, 21:42
door cdraaisma
marco schreef:Meet de lengte van je koppelingsdrukstift eens op misschien is die te kort.
Ik lees niet hoe lang de stift moet zijn ??
Gr-Kees.

Re: wilt niet ontkoppelen

Geplaatst: 29 nov 2018, 12:23
door athenayamaha
ik rij zelf met een bewerkte Z1 cilinder/16mm 14-41. dat rijdt erg relax eigenlijk. trekt niet vreselijk hard op maar rijdt wel lekker, ik toer met mijn brommertje, ik sprint er niet mee. met flinke wind val hij wel terug in de 4