Pagina 1 van 1

Aansluiten bedrading

Geplaatst: 07 mar 2007, 17:00
door harrie
HELPHELP

Wie kan mij helpen met het aansluiten van de bedrading van mijn Yamaha fs1 uit 1977 ( kontaktslot bij stuur ). De bedrading en het schema wat ik heb is niet gelijk. Ben al avonden bezig geweest maar zonder succes. Ik woon in Den Haag.

Geplaatst: 07 mar 2007, 17:35
door Niels
Jammer dat je zo ver weg woont!

Zijn je draadboom en je andere bekabeling nog helemaal origineel? Of is daaraan geprutst?
Meestal is het (als het dus nog origineel is) gewoon dat de stekkertjes kleur bij kleur in elkaar passen en dat het dan werkt :shock:

Geplaatst: 07 mar 2007, 19:28
door harrie
Ik twijfel erg sterk of de kabelboom origineel is, ik heb meer kabels ( kleuren ) .dan op het schema staan. Het vreemde is dat op de rode draad die naar het kontaktslot gaat spanning staat maar er komt maar op 1 draad ( bruin ) spanning als ik het kontakt op beide standen aan zet.
Als ik spanning meet (met een lampje ) op de draad van de claxon en ik druk de knop van de claxon in valt de spanning weg????

Geplaatst: 07 mar 2007, 19:48
door edje
je schakelaar van je claxson zit verkeerd om aangesloten. heb ik ook eens gehad. staat de brommer als maar te toeteren behalve als je de knop indrukt :P

Geplaatst: 07 mar 2007, 19:55
door harrie
De claxon draden wisselen helpt niet, probleem blijft gelijk.
Misschien had ik eerst moeten vertellen dat de fs1 geheel uit elkaar is geweest en opgeknapt is. Ik heb veel nieuwe delen gekocht ( claxon,RAW schakelaar,kontaktslot,koplamp,richting aanwijzers,gelijkrichter,accu enz.)
Het probleem is dat bijna niets werkt, ik weet alleen zeker dat de accu spanning heeft.

Groetjes Harrie

Geplaatst: 08 mar 2007, 20:20
door edje
sluit eens een lampje rechtstreeks aan op de accu of zet er een multimeter op :wink:

Geplaatst: 08 mar 2007, 22:46
door YamaSam
een claxon is zowat de zwaarste verbruiker die je hebt op je brommer,
als je batt zwak is, is dat geen indicatie...
hij moet eerst draaien, (en laden) ;)

Geplaatst: 08 mar 2007, 23:10
door harrie
Er zit voldoende spanning in de accu,ik heb hem geladen en een lampje brand er op. Wat ik vanavond weer ondekte is het volgende:
Als ik alleen spanning op het kontaktslot zet en ik zet hem op stand 1 of 2 komt er alleen spanning op de 2 bruine draden die uit het kontaktslot komen. zodra ik de r.a.w. automaat aansluit valt de spanning weg.
Het is voor mij als leek zijnde niet meer te volgen en hoop ik op assistentie of de goude tip waar ik jullie dankbaar voor zou zijn.
Gr. Harrie

Geplaatst: 21 sep 2007, 20:27
door visser
harrie schreef:Er zit voldoende spanning in de accu,ik heb hem geladen en een lampje brand er op. Wat ik vanavond weer ondekte is het volgende:
Als ik alleen spanning op het kontaktslot zet en ik zet hem op stand 1 of 2 komt er alleen spanning op de 2 bruine draden die uit het kontaktslot komen. zodra ik de r.a.w. automaat aansluit valt de spanning weg.
Het is voor mij als leek zijnde niet meer te volgen en hoop ik op assistentie of de goude tip waar ik jullie dankbaar voor zou zijn.
Gr. Harrie


harry, volgens mij heb ik het zelfde probleem.spanning op de rode draad. standje 1 stroom op rood en bruin. standje 2 stroom op blauw maar dan alleen op het achterlicht.

is wel balen zeg maar heb jij de oplossing al??.

cees