Aansluiten bedrading

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
harrie
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:43

Aansluiten bedrading

Bericht door harrie »

HELPHELP

Wie kan mij helpen met het aansluiten van de bedrading van mijn Yamaha fs1 uit 1977 ( kontaktslot bij stuur ). De bedrading en het schema wat ik heb is niet gelijk. Ben al avonden bezig geweest maar zonder succes. Ik woon in Den Haag.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Jammer dat je zo ver weg woont!

Zijn je draadboom en je andere bekabeling nog helemaal origineel? Of is daaraan geprutst?
Meestal is het (als het dus nog origineel is) gewoon dat de stekkertjes kleur bij kleur in elkaar passen en dat het dan werkt :shock:
harrie
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:43

Bericht door harrie »

Ik twijfel erg sterk of de kabelboom origineel is, ik heb meer kabels ( kleuren ) .dan op het schema staan. Het vreemde is dat op de rode draad die naar het kontaktslot gaat spanning staat maar er komt maar op 1 draad ( bruin ) spanning als ik het kontakt op beide standen aan zet.
Als ik spanning meet (met een lampje ) op de draad van de claxon en ik druk de knop van de claxon in valt de spanning weg????
edje

Bericht door edje »

je schakelaar van je claxson zit verkeerd om aangesloten. heb ik ook eens gehad. staat de brommer als maar te toeteren behalve als je de knop indrukt :P
harrie
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:43

Bericht door harrie »

De claxon draden wisselen helpt niet, probleem blijft gelijk.
Misschien had ik eerst moeten vertellen dat de fs1 geheel uit elkaar is geweest en opgeknapt is. Ik heb veel nieuwe delen gekocht ( claxon,RAW schakelaar,kontaktslot,koplamp,richting aanwijzers,gelijkrichter,accu enz.)
Het probleem is dat bijna niets werkt, ik weet alleen zeker dat de accu spanning heeft.

Groetjes Harrie
edje

Bericht door edje »

sluit eens een lampje rechtstreeks aan op de accu of zet er een multimeter op :wink:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

een claxon is zowat de zwaarste verbruiker die je hebt op je brommer,
als je batt zwak is, is dat geen indicatie...
hij moet eerst draaien, (en laden) ;)
when men were men, and helmets were for divers
harrie
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:43

Bericht door harrie »

Er zit voldoende spanning in de accu,ik heb hem geladen en een lampje brand er op. Wat ik vanavond weer ondekte is het volgende:
Als ik alleen spanning op het kontaktslot zet en ik zet hem op stand 1 of 2 komt er alleen spanning op de 2 bruine draden die uit het kontaktslot komen. zodra ik de r.a.w. automaat aansluit valt de spanning weg.
Het is voor mij als leek zijnde niet meer te volgen en hoop ik op assistentie of de goude tip waar ik jullie dankbaar voor zou zijn.
Gr. Harrie
visser
50km gereden
50km gereden
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 sep 2007, 23:59
Locatie: zoetermeer

Bericht door visser »

harrie schreef:Er zit voldoende spanning in de accu,ik heb hem geladen en een lampje brand er op. Wat ik vanavond weer ondekte is het volgende:
Als ik alleen spanning op het kontaktslot zet en ik zet hem op stand 1 of 2 komt er alleen spanning op de 2 bruine draden die uit het kontaktslot komen. zodra ik de r.a.w. automaat aansluit valt de spanning weg.
Het is voor mij als leek zijnde niet meer te volgen en hoop ik op assistentie of de goude tip waar ik jullie dankbaar voor zou zijn.
Gr. Harrie


harry, volgens mij heb ik het zelfde probleem.spanning op de rode draad. standje 1 stroom op rood en bruin. standje 2 stroom op blauw maar dan alleen op het achterlicht.

is wel balen zeg maar heb jij de oplossing al??.

cees
Plaats reactie