afstellen ontsteking
-
- 50km gereden
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 19 okt 2006, 21:52
afstellen ontsteking
hallo,
de afgelopen paar dagen ben ik bezig geweest met afstellen van mijn fs1.
kunnen jullie even beoordelen of dit een goede bougiekleur is?
zo nee, kunnen jullie dan ook even een kleine schatting maken hoe veel maten ik groter moet nemen:
CLICKABLE:
verder had ik nog een vraagje over het afstellen van de ontsteking.
ik snap niet helemaal hoe je dat met dat bougiegat moet meten en hoe je vervolgens dan die 1,6 of 1,8 mm moet instellen. kan iemand dat een beetje uitleggen, met de FAQ kom ik er niet uit.
Bedankt,
Vincent
de afgelopen paar dagen ben ik bezig geweest met afstellen van mijn fs1.
kunnen jullie even beoordelen of dit een goede bougiekleur is?
zo nee, kunnen jullie dan ook even een kleine schatting maken hoe veel maten ik groter moet nemen:
CLICKABLE:
verder had ik nog een vraagje over het afstellen van de ontsteking.
ik snap niet helemaal hoe je dat met dat bougiegat moet meten en hoe je vervolgens dan die 1,6 of 1,8 mm moet instellen. kan iemand dat een beetje uitleggen, met de FAQ kom ik er niet uit.
Bedankt,
Vincent
Laatst gewijzigd door IceFs1 op 14 mar 2007, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Handyman
- 500km gereden
- Berichten: 985
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
- Locatie: Graft
Kleurtje is mooi, sproeiertje kan eventueel 1 maatje groter.
Ontsteking stellen is een precieze rotklus. Als je punten op het bovenstedodepunt van je zuiger 0.35 a 0.40 mm openstaan loopt 'ie over het algemeen wel netjes.
Voor die exacte voorontsteking zal je toch met schuifmaat door je bougiegat die 1.8 of 1.6 mm die de zuiger voor het BDP staat moeten meten. Op dat punt moeten de punten opengaan. Op BDP de genoende opening..
Ontsteking stellen is een precieze rotklus. Als je punten op het bovenstedodepunt van je zuiger 0.35 a 0.40 mm openstaan loopt 'ie over het algemeen wel netjes.
Voor die exacte voorontsteking zal je toch met schuifmaat door je bougiegat die 1.8 of 1.6 mm die de zuiger voor het BDP staat moeten meten. Op dat punt moeten de punten opengaan. Op BDP de genoende opening..
-
- 50km gereden
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 19 okt 2006, 21:52
-
- 50km gereden
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:36
- Locatie: Benschop (omgeving Utrecht)
-
- Site Admin
- Berichten: 11133
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
-
- 50km gereden
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 19 okt 2006, 21:52
-
- 50km gereden
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 19 okt 2006, 21:52
IceFs1 schreef:sproeier is 1 maatje groter gedaan, wat wel een beetje vervelend is is dat ik de ontsteking niet goed krijg.
ik dacht dat ik hem goed had maar hij maakt nu heel erg als je probeert te starten of stationair draait een spetterend geluid alsof je een muntje op de grond laat vallen ofzo.
in dat geval moet je ook niet zitten te kloten met sproeiers, eerst moet je onsteking goed staan
-
- 50km gereden
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 19 okt 2006, 21:52
oke ik heb eindelijk het echte probleem ontdekt. sorry dat dit allemaal zo lang duurt maar ik heb gewoon niet zo handig met het hele ontstekingsgebeuren.
de punten gaan open bij 2.4 mm ipv bij 1,6-1,8mm
alleen nu heb ik nog niet helemaal door hoe je dat veranderd, kan iemand dat even duidelijk uitleggen
Super bedankt,
Vincent
de punten gaan open bij 2.4 mm ipv bij 1,6-1,8mm
alleen nu heb ik nog niet helemaal door hoe je dat veranderd, kan iemand dat even duidelijk uitleggen
Super bedankt,
Vincent