Pagina 1 van 2

tapeind

Geplaatst: 13 mar 2007, 16:25
door IceFs1
Is er een truukje voor om je tapeindes er goed vast in te krijgen? of maakt het niet uit als ze een beetje los zitten

klein ander vraagje, ik haalde voor het eerst sinds het erop zetten me cilinder eraf en klopt het dat een f5b helemaal koperkleurig wordt van binnen?

Groeten,
Vincent

Geplaatst: 13 mar 2007, 16:27
door Jelle
koperkleurig heb ik nog nooit gezien ... ,misschien weet iemand anders heir iets van

die tapeindes kan je gemakkelijk vastdraaien door 2 moertjes tegen elkaar erop te draaien (een voor een)

dan draai je de bovenste vast, zo komt je tapeind ook vast te zitten

Geplaatst: 13 mar 2007, 16:29
door Dorfie
Koperkleurig? Dan is er toch iets fout hoor. Welke kleur heeft je bougie? En check je benzine tank of er geen vuil inzit fzo.

Geplaatst: 13 mar 2007, 16:32
door IceFs1
bougiekleur is goed, zie mijn andere topic over onsteking afstellen daar staat een foto. en er zit een benzinefilter tussen dus dat kan het ook niet zijn.

Geplaatst: 13 mar 2007, 16:32
door edje
is dat geen roest in je cilinder? :shock:

Geplaatst: 13 mar 2007, 16:35
door Dorfie
IceFs1 schreef:bougiekleur is goed, zie mijn andere topic over onsteking afstellen daar staat een foto. en er zit een benzinefilter tussen dus dat kan het ook niet zijn.


Een benzinefiltertje houd niet alles tege hoor :wink:

Maar die koperkleur kan nooit goed zijn. Check toch maar je tank is. Desnoods 2de filtertje steken of je tank coaten.

Geplaatst: 13 mar 2007, 17:03
door Jelle
en neem eens foto van de binnekant van cil!

Geplaatst: 13 mar 2007, 17:18
door Pa_Tombo
Dit kan gewoon aanslag v.d. jaren zijn , en natuurlijk slijtage van zuigerveren.

Geplaatst: 13 mar 2007, 17:25
door IceFs1
aanslag van de jaren, hij zit er net 3 weken onder, heb pas 180km gereden.
ik zal er zsm ff een fototje van maken, maar roest is het niet. het is gewoon een goud/bruinige kleur
tis btw wel een immi f5b dus misschien dat het daar wel hoort?

Geplaatst: 13 mar 2007, 17:26
door Waslijn
Ik heb vanmiddag ook mn kop eraf gehad en ik geloof dat ie op sommige plaatsen ook een beter koperkleurig was hoor, en ik heb er pas 20 km op zitten ofzo.. dus het zou normaal kunnen zijn..

Geplaatst: 13 mar 2007, 17:27
door Niels
Dat koperkleurige is misschien aanslag van het brandstofmengsel wat heet wordt :shock:

Geplaatst: 13 mar 2007, 17:33
door Tombo
mijn cilinder is ook meer koperkleurig als ijzerkleurig

Geplaatst: 13 mar 2007, 17:43
door IceFs1
ik meng ook 1:25 tijdens het inrijden, misschien dat het daar iets mee te maken heeft?

Geplaatst: 13 mar 2007, 17:44
door Waslijn
Ik meng altijd 1:25...

Geplaatst: 13 mar 2007, 17:54
door YamaSam
kan het dat ie al ferm warm geweest is?

als je een boor ofzo slijpt, en je laatze te warm worden,
van de chroom weg begint dat dan bij bruin, en gaat naar blauw,

volgt de kleur de segmenten, of is het tot onderen?
is ie donkerder bovenaan?