Alles over de techniek en sleutelen
IceFs1
50km gereden
Berichten: 95 Lid geworden op: 19 okt 2006, 21:52
Bericht
door IceFs1 » 13 mar 2007, 16:25
Is er een truukje voor om je tapeindes er goed vast in te krijgen? of maakt het niet uit als ze een beetje los zitten
klein ander vraagje, ik haalde voor het eerst sinds het erop zetten me cilinder eraf en klopt het dat een f5b helemaal koperkleurig wordt van binnen?
Groeten,
Vincent
Jelle
Bericht
door Jelle » 13 mar 2007, 16:27
koperkleurig heb ik nog nooit gezien ... ,misschien weet iemand anders heir iets van
die tapeindes kan je gemakkelijk vastdraaien door 2 moertjes tegen elkaar erop te draaien (een voor een)
dan draai je de bovenste vast, zo komt je tapeind ook vast te zitten
Dorfie
Bericht
door Dorfie » 13 mar 2007, 16:29
Koperkleurig? Dan is er toch iets fout hoor. Welke kleur heeft je bougie? En check je benzine tank of er geen vuil inzit fzo.
IceFs1
50km gereden
Berichten: 95 Lid geworden op: 19 okt 2006, 21:52
Bericht
door IceFs1 » 13 mar 2007, 16:32
bougiekleur is goed, zie mijn andere topic over onsteking afstellen daar staat een foto. en er zit een benzinefilter tussen dus dat kan het ook niet zijn.
edje
Bericht
door edje » 13 mar 2007, 16:32
is dat geen roest in je cilinder?
Dorfie
Bericht
door Dorfie » 13 mar 2007, 16:35
IceFs1 schreef: bougiekleur is goed, zie mijn andere topic over onsteking afstellen daar staat een foto. en er zit een benzinefilter tussen dus dat kan het ook niet zijn.
Een benzinefiltertje houd niet alles tege hoor
Maar die koperkleur kan nooit goed zijn. Check toch maar je tank is. Desnoods 2de filtertje steken of je tank coaten.
Jelle
Bericht
door Jelle » 13 mar 2007, 17:03
en neem eens foto van de binnekant van cil!
Pa_Tombo
1250km gereden
Berichten: 1278 Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:00
Locatie: Nijmegen tegenover de buurman
Bericht
door Pa_Tombo » 13 mar 2007, 17:18
Dit kan gewoon aanslag v.d. jaren zijn , en natuurlijk slijtage van zuigerveren.
IceFs1
50km gereden
Berichten: 95 Lid geworden op: 19 okt 2006, 21:52
Bericht
door IceFs1 » 13 mar 2007, 17:25
aanslag van de jaren, hij zit er net 3 weken onder, heb pas 180km gereden.
ik zal er zsm ff een fototje van maken, maar roest is het niet. het is gewoon een goud/bruinige kleur
tis btw wel een immi f5b dus misschien dat het daar wel hoort?
Waslijn
Bericht
door Waslijn » 13 mar 2007, 17:26
Ik heb vanmiddag ook mn kop eraf gehad en ik geloof dat ie op sommige plaatsen ook een beter koperkleurig was hoor, en ik heb er pas 20 km op zitten ofzo.. dus het zou normaal kunnen zijn..
Niels
Site Admin
Berichten: 11133 Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag
Bericht
door Niels » 13 mar 2007, 17:27
Dat koperkleurige is misschien aanslag van het brandstofmengsel wat heet wordt
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18322 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 13 mar 2007, 17:33
mijn cilinder is ook meer koperkleurig als ijzerkleurig
IceFs1
50km gereden
Berichten: 95 Lid geworden op: 19 okt 2006, 21:52
Bericht
door IceFs1 » 13 mar 2007, 17:43
ik meng ook 1:25 tijdens het inrijden, misschien dat het daar iets mee te maken heeft?
Waslijn
Bericht
door Waslijn » 13 mar 2007, 17:44
Ik meng altijd 1:25...
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 13 mar 2007, 17:54
kan het dat ie al ferm warm geweest is?
als je een boor ofzo slijpt, en je laatze te warm worden,
van de chroom weg begint dat dan bij bruin, en gaat naar blauw,
volgt de kleur de segmenten, of is het tot onderen?
is ie donkerder bovenaan?
when men were men, and helmets were for divers