Choke open is beter

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Waslijn

Choke open is beter

Bericht door Waslijn »

Hoi,

Ik heb een 16 mm imitatie op mn brommer zitten met een 170 sproeier, maar het vreemde is dat ie met choke open veel beter loopt dan dicht :? kan dit valse lucht zijn? want als ik mn luchtstelschroef helemaal dicht die blijft ie nog lopen.. of is dit normaal?

gr wesley
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Als je de luchtstelschroef dicht doet dan hoort ie uit te vallen (tenminste, ik pruts op dat gebied meer aan Honda's, maar ik neem aan dat dat hetzelfde werkt).
Dus ik zou denken dat je sproeier te klein is :shock:

Edit: of valse lucht idd, maar dat moet even opzoeken
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Ik heb mn carb op verschillende plaatsen zelfs nog ingevet met lagervet, dit werkt vaak goed tegen valse lucht, maar dit maakte niks uit.. volgens mij kan de sproeier echt niet te krijg zijn hoor.. 170 is als best groot natuurlijk en de bougie is ook zwart dus hij staat nog te rijk zelfs..
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Nou valse lucht zal het wel niet zijn zeker. Dan zou je bougie niet zwart mogen zien. Stel je ontsteking nog eens. Hij staat mss te laat?
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Maakt niet uit hoe ik hem stel..
RDFS1
500km gereden
500km gereden
Berichten: 505
Lid geworden op: 02 mar 2007, 19:52
Locatie: limboland

Bericht door RDFS1 »

Kan me herrineren dat Jasper zo'n immi 16mm gekocht had en hem niet afgesteld kreeg.
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Haal je carbu eraf en demonteerd heel de boel en check alles na. Kijk goed of er niets verslete is of ontbreekt.

Als het dat echt niet is, is het toch je ontsteking.
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Zou het kunnen komen omdat er een gasschuif uit een mikuni erin zit? Want die zijn korter... Ik het deze erin gedaan omdat ik hem met die andere gasschuif niet afgesteld kreeg, hij bleef gewoon hoog in z'n toeren lopen stationair.
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Zolang je gas schijf helemaal afdekt zou het geen probleem mogen geven. Maar hij moet wel helemaal afsluiten.
edje

Bericht door edje »

lees de faq over carburateurs eens! :wink:
Plaats reactie