trillen

Alles over de techniek en sleutelen
Jelle

trillen

Bericht door Jelle »

heb nu ondertussen al 1000 km ingereden

als ik aan het rijden ben en hij gaat in hoge toeren voel ik men fizzy plots harder beginnen trillen,
als ik gas even toe doe en dan direkt weer open glijdt hij weer over de weg, tot even en dan trilt hij weer lastig

ik durf geen volgas tegeven wanneer hij zoveel trilt dus weet iemand wat dit kan zijn?

ik heb geen blokbeugels..

als ik lang volgas rij, of bergaf volgas hapert hij soms of remt hij af zoals een warmloper ( maar is het niet! )
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Nou als ik jou was zou ik het dan ff met blokbeugels proberen, ik merk vaak wel dat ie zonder meer trilt dan met.. want dan gaat ie resoneren
Jelle

Bericht door Jelle »

met beugels trilt ie anders maar dan doet het net pijn in men handen :?
Dorfie

Bericht door Dorfie »

witloof schreef:met beugels trilt ie anders maar dan doet het net pijn in men handen :?


:D :D

Niet veel gewoon hé :wink:

Check even of je motorblok er perfect recht onderhangt en of hij nog wel goed vast hangt.
Jelle

Bericht door Jelle »

nee echt doet echt pijn , :p

zal eens kijken...
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Wow dan zit er toch echt iets niet goed hoor :shock: als ie zo hard trilt dat het pijn doet :shock: is het niet dat er dan een oneffenheid in je tandwielen in je blok zit?
Dorfie

Bericht door Dorfie »

In je blok? Lijkt me wat te drastisch.

Rijd hij dan eigenlijk nogwel? En dat kan toch niet zomaar?!
Martijn

Bericht door Martijn »

Is je vliegwiel nog wel helemaal tof ? als daar iets kroms aan zit kan het mooi gaan trillen :P
Jelle

Bericht door Jelle »

dat zou het wel eens kunen zijn :D thx

keep searching
Martijn

Bericht door Martijn »

Als je er nog een hebt liggen dan zou ik die erop zetten of anders eentje leven van iemand ?
Jelle

Bericht door Jelle »

kheb enkel een van suzuki ac50 :roll:
edje

Bericht door edje »

kijk eens of je blokbouten allemaal vast zitten, check ook je lagerspelling en hoe zien je tandwielen er uit??
Peter 2ru
50km gereden
50km gereden
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:21
Locatie: Den Haag

Bericht door Peter 2ru »

Mijn FS1 trilt ook meer bij een bepaald toerental. Onderdelen gaan dan gewoon resoneren. Met blokbeugels had ik net als Witloof dat het allemaal wat meer trilt en bij langere ritjes kunnen je handen gaan jeuken. Maar een fs1 trilt nou eenmaal, of je moet net zo enthousiast als jasper zijn met rubbere ringetjes. Ik vind het er gewoon bijhoren.

Vorig jaar op weg naar de meeting had ik zelf last van een loszittend vliegwiel, omdat het spietje op de krukas net wat smaller was dan die zou moeten zijn. Na een paar uur rijden ging dat dus steeds meer slijten. Met als gevolg dat het vliegwiel heel erg ging bokken. Of het meer trilde weet ik niet, maar het maakte in ieder geval een bijzonder apart geluidje.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Peter 2ru schreef:Vorig jaar op weg naar de meeting had ik zelf last van een loszittend vliegwiel, omdat het spietje op de krukas net wat smaller was dan die zou moeten zijn. Na een paar uur rijden ging dat dus steeds meer slijten. Met als gevolg dat het vliegwiel heel erg ging bokken. Of het meer trilde weet ik niet, maar het maakte in ieder geval een bijzonder apart geluidje.


Dat geluid vergeet ik nóóóit meer!! :lol: :lol:
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Niels schreef:
Peter 2ru schreef:Vorig jaar op weg naar de meeting had ik zelf last van een loszittend vliegwiel, omdat het spietje op de krukas net wat smaller was dan die zou moeten zijn. Na een paar uur rijden ging dat dus steeds meer slijten. Met als gevolg dat het vliegwiel heel erg ging bokken. Of het meer trilde weet ik niet, maar het maakte in ieder geval een bijzonder apart geluidje.


Dat geluid vergeet ik nóóóit meer!! :lol: :lol:


Idem, WTF was dat :lol: :lol: Je hoorde hem van ver aankome :D
Plaats reactie