FS-1 uitlaat

Alles over de techniek en sleutelen
Jasperb

Bericht door Jasperb »

Schroef de wartel eens voor de helft vast aan de cilinder, doe dan de achterbrugbout net zo ver terug totdat bout niet meer uitsteekt uit de achterbrugbus. Beweeg de uitlaat nu eens voorzichtig met het bevestigingspunt naar de bevesting bij de achterbrugas. Schuif de as door het bevestingspunt heen en monteer de uitlaat voor de rest.

Als dat niet eens lukt dan is het gewoon een misvormd ding
2RU-ori

Bericht door 2RU-ori »

Als je die uitlaat onder zo veel spanning moet monteren,
is die binnen een paar weken ingescheurd bij het ophangpunt.
Is volgens mij een slechte pasvorm.
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

Dat wilde ik net zeggen.....(Jasper) :cry:

Ik moet 'm echt met gepast geweld in de achterste beugel wrikken.
Eerst aan de cilinder schroeven.
Stuk hout tussen de middenophanging van de uitlaat en je blok zetten als hefboom, en in dat beugeltje persen.
Achterbrugbout er doortikken => klaar ! (Moeren erop uiteraard.)

In mijn herinnering deed ik dat 20 jaar terug ook al zo......
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Nou de mijne gaat er zo op hoor.. Alleen als ie al vast zit met die bouten krijg ik die wartel soms een beetje moeilijk op die cilinder.
Jasperb

Bericht door Jasperb »

Je monteert hem in principe, zoals door mij hierboven beschreven, niet op spanning. Maar je controleert de pasvorm. Alles zit namelijk nog niet tot zijn eind vastgedraaid. Wanneer een uitlaat vastzit, zit hij precies zo als hierboven beschreven 8)
brommertje
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 feb 2007, 23:28

Bericht door brommertje »

Jongens, de uitlaat zit eronder dankzij wat tips van jullie, dus wat weggeslepen aan de onderkant en ophangpunt bij de achterbrug wat ruimer gemaakt.
Ook bij het achterwiel met wat buigen zit hij vast, maar het blijft ook een beetje behelpen.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

wrikken en trekken en sleuren aan de cylinder moet je toch tot een minimum proberen te beperken volgens mij,
die cyl boutjes zijn al zo dun, en de draad in de blok is ook niet bepaald het sterke punt van fs1 he
when men were men, and helmets were for divers
Plaats reactie