FS-1 uitlaat

Alles over de techniek en sleutelen
Jelle

Bericht door Jelle »

hehe, laat het ons weten!
edje

Bericht door edje »

vijl dat gat van het voorste ophangpunt een beetje bij :wink:
brommertje
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 feb 2007, 23:28

FS-1 uitlaat

Bericht door brommertje »

Peter 2ru schreef:Mijn broer heeft twee immi uitlaten gehad en allebij precies hetzelfde probleem. We hebben geprobeerd de uitlaat een beetje te buigen in de bankschroef en dan weer kijken of die beter past, maar met weinig resultaat.

Enige snelle oplossing die wij hadden was net als Dorfie zegt eerst aan je cilinder vastschroeven (1/2 slagen) en dan pas aan het frame. Dan de uitlaatwartel weer ietsje aandraaien en hopen dat die niet losschiet.

Wij krijgen hem zo in ieder geval met veel moeite en 10x proberen wel vast (uitlaatwartel draait steeds door), alleen blijft de uitlaat bij ons altijd wel wat lekken.


Inderdaad, het probleem van lekage kwam ik ook al tegen.
brommertje
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 feb 2007, 23:28

Bericht door brommertje »

Niels schreef:
witloof schreef:volges mij he, moet je het oortje egwoon zoals op de foto over die schroef doen, en dan wartel vastzetten, dat schroefje dat aan je uitlaat zit en bij jou door dat roestige oog gaat dat aan je brug zit, dat zou ik r niet insteken, bij mij past dat ook niet mooi en dan zou het wel gaan , denk ik


Die achterste bevestiging zit aan je frame :shock: en idd. zo hebben we 't bij de brommer van Jess ook gedaan, die paste ook niet, dus daarom gewoon daar niet vastgemaakt


De uitlaat heeft er onder gezeten maar zit ook nog eens gedraaid, d.w.z. dat de omgezette rand die boven over de uitlaat loopt niet boven zit.
Verder kan ik wel proberen de uitlaat te bevestigen zonder dat ophangpunt bij de veer van de rempedaal, maar dan bestaat de kans op scheuren.
In ieder geval hebben jullie hier ook al problemen mee gehad, het ligt dus niet aan mijn brommer.
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

Draai je uitlaat eerst aan je cilinder vast, zet dan je cilinder op je blok samen met uitlaat en dan plooi je de uitlaat richting bevestiging aan je kader. Dat lijkt me de simpelste oplossing. Op deze manier plooi je het metaal op een grotere oppervlakte. Als je hem zo moet plooien voor hem te bevestigen zoals op foto dan plooi je op een korte gedeelte van je uitlaat en dan ga je hem "pijn" doen. En misschien jezelf ook... :wink:

Tis te proberen. :idea:
brommertje
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 feb 2007, 23:28

fs1 uitlaat

Bericht door brommertje »

Dorfie schreef:Ik ben er bijna zeker van dat deze uitlaat gaat scheuren!!

Je kan hem laten passe, maarja, hoe lang zal hij dan meegaan?

Is het die andere uitlaat ook zo? Of minder? Of erger?


nog erger, zit ook iets gedraaid en als al bij de cilinder kom komt hij niet mooi vlak tegen de cilinder, met als gevolg dat de zaak lekt
brommertje
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 feb 2007, 23:28

Bericht door brommertje »

Niels schreef:Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's heeft "brommertje" mij gestuurd via de mail...

Als ik het zo bekijk is het ophangpunt gewoon scheef, ik zou zeggen dat als je er een beetje aan buigt dat het dan gewoon past :shock:


dan zit ik nog met het rempedaal..............
RDFS1
500km gereden
500km gereden
Berichten: 505
Lid geworden op: 02 mar 2007, 19:52
Locatie: limboland

Bericht door RDFS1 »

Waar woon je ergens,misschien iemand in de buurt die even met een andere uitlaat langs kan komen.
Dat die immi's niet altijd mooi aansluiten weet ik maar deze heeft wel veel verschil.
En dat had je ook met een andere immi leesde ik.

Weet iemand misschien of die immi snelle uitlaten van 1 of diverse producenten afkomen?
Ze worden tenslotte door vele verschillende site's aangeboden.
Ik kocht destijds een immi snelle bij PK en deze paste perfect.
Jelle

Bericht door Jelle »

worden dacht ik allemaal gemaakt door LUHAO
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

nee, je hebt verschillende imitatie uitlaten. Kijk maar eens naar het ophangpunt. De uitlaat die bij Peter Kempe op de site staat heeft een ander ophangpunt als die op jmpb.nl, ik heb zelf zo'n uitlaat als peter kempe op de site heeft staan, alleen is daar de wartel van dol. Deze klinkt volgens mij ook wat anders als de uitlaten zoals bv jmpb
RDFS1
500km gereden
500km gereden
Berichten: 505
Lid geworden op: 02 mar 2007, 19:52
Locatie: limboland

Bericht door RDFS1 »

Tombo schreef:nee, je hebt verschillende imitatie uitlaten. Kijk maar eens naar het ophangpunt. De uitlaat die bij Peter Kempe op de site staat heeft een ander ophangpunt als die op jmpb.nl, ik heb zelf zo'n uitlaat als peter kempe op de site heeft staan, alleen is daar de wartel van dol. Deze klinkt volgens mij ook wat anders als de uitlaten zoals bv jmpb


Misschien hebben deze een betere pasvorm?
Met de mijne had ik geen probleem
Deze komt van PK,vergelijk hem eens

Afbeelding
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

die hebben ook een sleufgat in de steun zitten
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
brommertje
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 feb 2007, 23:28

Bericht door brommertje »

de uitlaat zit eronder ,maar onder spanning en niet vast bij het achterwiel.
Ook had ik meer vermogen verwacht, van onderen is er nog steeds weinig thuis.
Er zit nu alles groot op, heb een roterende inlaat (2ru) en weet niet of dit een snelle schijf is.
cil is fs-1. In toeren gaat het goed, maar lichte tegenwind, en het word moeilijk.
Voor tandwiel 12, achter moet ik ff kijken nog. Top ligt rond 70.
Of rijd een f5b wat fijner, geen gedoe met hoge toeren.
brommertje
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 feb 2007, 23:28

Bericht door brommertje »

RDFS1 schreef:
Tombo schreef:nee, je hebt verschillende imitatie uitlaten. Kijk maar eens naar het ophangpunt. De uitlaat die bij Peter Kempe op de site staat heeft een ander ophangpunt als die op jmpb.nl, ik heb zelf zo'n uitlaat als peter kempe op de site heeft staan, alleen is daar de wartel van dol. Deze klinkt volgens mij ook wat anders als de uitlaten zoals bv jmpb


Misschien hebben deze een betere pasvorm?
Met de mijne had ik geen probleem
Deze komt van PK,vergelijk hem eens

Afbeelding


moeilijk te zeggen zo, ziet er gelijk uit. Heb uitlaat van PvK gehad en nu van jmpd.
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

met deze uitlaten heb ik nooit problemen gehad tot nog toe atijd passen
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie