FS-1 uitlaat
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 12 feb 2007, 23:28
FS-1 uitlaat
Peter 2ru schreef:Mijn broer heeft twee immi uitlaten gehad en allebij precies hetzelfde probleem. We hebben geprobeerd de uitlaat een beetje te buigen in de bankschroef en dan weer kijken of die beter past, maar met weinig resultaat.
Enige snelle oplossing die wij hadden was net als Dorfie zegt eerst aan je cilinder vastschroeven (1/2 slagen) en dan pas aan het frame. Dan de uitlaatwartel weer ietsje aandraaien en hopen dat die niet losschiet.
Wij krijgen hem zo in ieder geval met veel moeite en 10x proberen wel vast (uitlaatwartel draait steeds door), alleen blijft de uitlaat bij ons altijd wel wat lekken.
Inderdaad, het probleem van lekage kwam ik ook al tegen.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 12 feb 2007, 23:28
Niels schreef:witloof schreef:volges mij he, moet je het oortje egwoon zoals op de foto over die schroef doen, en dan wartel vastzetten, dat schroefje dat aan je uitlaat zit en bij jou door dat roestige oog gaat dat aan je brug zit, dat zou ik r niet insteken, bij mij past dat ook niet mooi en dan zou het wel gaan , denk ik
Die achterste bevestiging zit aan je frame en idd. zo hebben we 't bij de brommer van Jess ook gedaan, die paste ook niet, dus daarom gewoon daar niet vastgemaakt
De uitlaat heeft er onder gezeten maar zit ook nog eens gedraaid, d.w.z. dat de omgezette rand die boven over de uitlaat loopt niet boven zit.
Verder kan ik wel proberen de uitlaat te bevestigen zonder dat ophangpunt bij de veer van de rempedaal, maar dan bestaat de kans op scheuren.
In ieder geval hebben jullie hier ook al problemen mee gehad, het ligt dus niet aan mijn brommer.
- jerrow
- 1000km gereden
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
- Locatie: Sint-Truiden
Draai je uitlaat eerst aan je cilinder vast, zet dan je cilinder op je blok samen met uitlaat en dan plooi je de uitlaat richting bevestiging aan je kader. Dat lijkt me de simpelste oplossing. Op deze manier plooi je het metaal op een grotere oppervlakte. Als je hem zo moet plooien voor hem te bevestigen zoals op foto dan plooi je op een korte gedeelte van je uitlaat en dan ga je hem "pijn" doen. En misschien jezelf ook...
Tis te proberen.
Tis te proberen.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 12 feb 2007, 23:28
fs1 uitlaat
Dorfie schreef:Ik ben er bijna zeker van dat deze uitlaat gaat scheuren!!
Je kan hem laten passe, maarja, hoe lang zal hij dan meegaan?
Is het die andere uitlaat ook zo? Of minder? Of erger?
nog erger, zit ook iets gedraaid en als al bij de cilinder kom komt hij niet mooi vlak tegen de cilinder, met als gevolg dat de zaak lekt
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 12 feb 2007, 23:28
-
- 500km gereden
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 02 mar 2007, 19:52
- Locatie: limboland
Waar woon je ergens,misschien iemand in de buurt die even met een andere uitlaat langs kan komen.
Dat die immi's niet altijd mooi aansluiten weet ik maar deze heeft wel veel verschil.
En dat had je ook met een andere immi leesde ik.
Weet iemand misschien of die immi snelle uitlaten van 1 of diverse producenten afkomen?
Ze worden tenslotte door vele verschillende site's aangeboden.
Ik kocht destijds een immi snelle bij PK en deze paste perfect.
Dat die immi's niet altijd mooi aansluiten weet ik maar deze heeft wel veel verschil.
En dat had je ook met een andere immi leesde ik.
Weet iemand misschien of die immi snelle uitlaten van 1 of diverse producenten afkomen?
Ze worden tenslotte door vele verschillende site's aangeboden.
Ik kocht destijds een immi snelle bij PK en deze paste perfect.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18321
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
nee, je hebt verschillende imitatie uitlaten. Kijk maar eens naar het ophangpunt. De uitlaat die bij Peter Kempe op de site staat heeft een ander ophangpunt als die op jmpb.nl, ik heb zelf zo'n uitlaat als peter kempe op de site heeft staan, alleen is daar de wartel van dol. Deze klinkt volgens mij ook wat anders als de uitlaten zoals bv jmpb
-
- 500km gereden
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 02 mar 2007, 19:52
- Locatie: limboland
Tombo schreef:nee, je hebt verschillende imitatie uitlaten. Kijk maar eens naar het ophangpunt. De uitlaat die bij Peter Kempe op de site staat heeft een ander ophangpunt als die op jmpb.nl, ik heb zelf zo'n uitlaat als peter kempe op de site heeft staan, alleen is daar de wartel van dol. Deze klinkt volgens mij ook wat anders als de uitlaten zoals bv jmpb
Misschien hebben deze een betere pasvorm?
Met de mijne had ik geen probleem
Deze komt van PK,vergelijk hem eens
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 12 feb 2007, 23:28
de uitlaat zit eronder ,maar onder spanning en niet vast bij het achterwiel.
Ook had ik meer vermogen verwacht, van onderen is er nog steeds weinig thuis.
Er zit nu alles groot op, heb een roterende inlaat (2ru) en weet niet of dit een snelle schijf is.
cil is fs-1. In toeren gaat het goed, maar lichte tegenwind, en het word moeilijk.
Voor tandwiel 12, achter moet ik ff kijken nog. Top ligt rond 70.
Of rijd een f5b wat fijner, geen gedoe met hoge toeren.
Ook had ik meer vermogen verwacht, van onderen is er nog steeds weinig thuis.
Er zit nu alles groot op, heb een roterende inlaat (2ru) en weet niet of dit een snelle schijf is.
cil is fs-1. In toeren gaat het goed, maar lichte tegenwind, en het word moeilijk.
Voor tandwiel 12, achter moet ik ff kijken nog. Top ligt rond 70.
Of rijd een f5b wat fijner, geen gedoe met hoge toeren.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 12 feb 2007, 23:28
RDFS1 schreef:Tombo schreef:nee, je hebt verschillende imitatie uitlaten. Kijk maar eens naar het ophangpunt. De uitlaat die bij Peter Kempe op de site staat heeft een ander ophangpunt als die op jmpb.nl, ik heb zelf zo'n uitlaat als peter kempe op de site heeft staan, alleen is daar de wartel van dol. Deze klinkt volgens mij ook wat anders als de uitlaten zoals bv jmpb
Misschien hebben deze een betere pasvorm?
Met de mijne had ik geen probleem
Deze komt van PK,vergelijk hem eens
moeilijk te zeggen zo, ziet er gelijk uit. Heb uitlaat van PvK gehad en nu van jmpd.