FS-1 uitlaat

Alles over de techniek en sleutelen
brommertje
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 feb 2007, 23:28

FS-1 uitlaat

Bericht door brommertje »

Hallo, ik heb een yamaha FS-1 van 1976 (2 RU), en heb bij twee verschillende leverancier's een fs1 uitlaat besteld, maar ze vertonen allebei hetzelfde probleem.
De beide uitlaten blijken niet te passen, als ze op de bevestigingspunten worden geplaatst komt het bij de cilinder niet uit. Zit er zeker 2 cm langs.
Ook het rempedaal komt een stuk lager te zitten, de uitlaat duwt het pedaal naar onderen.
Met een beetje buigen en zo lukt het ook niet, het past gewoon niet.
De originele uitlaat past gewoon goed, en de brommer is ook niet scheef.
Wie kan mij helpen ?
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Wat voor een uitlaat heb je gekocht?

En als je normaal je uitlaar eerst aan je cil vast zet dan aan je kader dan zou het goed moeten lukke! En je rempedaal kan je desnoods was bijstellen.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Die imitatie uitlaten zijn heel vaak scheef... Ik heb de mijne vastgeschroefd en die paste ook niet, dus die is gescheurd :?

Maak anders eens een foto, dan weten we hoe het eruit ziet :shock:
RDFS1
500km gereden
500km gereden
Berichten: 505
Lid geworden op: 02 mar 2007, 19:52
Locatie: limboland

Bericht door RDFS1 »

btw: 2ru van 76 bestaat niet.wel 86/87
brommertje
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 feb 2007, 23:28

Bericht door brommertje »

sorry, ik bedoel 1986.............
brommertje
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 feb 2007, 23:28

fs1 uitlaat

Bericht door brommertje »

Dorfie schreef:Wat voor een uitlaat heb je gekocht?

En als je normaal je uitlaar eerst aan je cil vast zet dan aan je kader dan zou het goed moeten lukke! En je rempedaal kan je desnoods was bijstellen.


heb ik geprobeerd maar helpt niet....................
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Dit is echt wel zeer bizar.


Toon eens een foto van je uitlaat?

En anders ga je terug na die winkel en zeg je dat ze niet past!
The Hunter
50km gereden
50km gereden
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:36
Locatie: Benschop (omgeving Utrecht)

Bericht door The Hunter »

Ik heb een zelfde soort probleem gehad. Bij mij kwam het omdat de las van de uitlaat tegen de voeten steun kwam. Dit heb ik opgelost door wat materiaal te verwijderen van de uitlaat zie foto.

Afbeelding
brommertje
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 feb 2007, 23:28

fs1 uitlaat

Bericht door brommertje »

hoe krijg ik een foto op deze pagine ?
Verder: de eerste uitlaat is teruggestuurd, is nagemeten en op een andere yam gezet, en vlgs deze handelaar paste hij gewoon.
Of dit echt zo is weet ik natuurlijk niet, gaat allemaal via de mail.
Dus bestel ik bij een andere firma, maar helaas hetzelfde probleem.
Aan deze uitlaat heb ik al wat zitten prutsen dus terugsturen is er niet bij.
Om nog een keer de gok te wagen, liever niet..............
Alleen nog even kijken hoe die foto moet.
brommertje
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 feb 2007, 23:28

Bericht door brommertje »

The Hunter schreef:Ik heb een zelfde soort probleem gehad. Bij mij kwam het omdat de las van de uitlaat tegen de voeten steun kwam. Dit heb ik opgelost door wat materiaal te verwijderen van de uitlaat zie foto.

Afbeelding


Dat is bij mij niet het geval, hij past meteen bij de ophangpunten, maar dan bij de cilinder gaat het mis.
En het rempedaal wordt echt een stuk naar beneden geduwd, met iets wegslijpen kom je wej in de richting maar is niet genoeg.
Peter 2ru
50km gereden
50km gereden
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:21
Locatie: Den Haag

Bericht door Peter 2ru »

Mijn broer heeft twee immi uitlaten gehad en allebij precies hetzelfde probleem. We hebben geprobeerd de uitlaat een beetje te buigen in de bankschroef en dan weer kijken of die beter past, maar met weinig resultaat.

Enige snelle oplossing die wij hadden was net als Dorfie zegt eerst aan je cilinder vastschroeven (1/2 slagen) en dan pas aan het frame. Dan de uitlaatwartel weer ietsje aandraaien en hopen dat die niet losschiet.

Wij krijgen hem zo in ieder geval met veel moeite en 10x proberen wel vast (uitlaatwartel draait steeds door), alleen blijft de uitlaat bij ons altijd wel wat lekken.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's heeft "brommertje" mij gestuurd via de mail...

Als ik het zo bekijk is het ophangpunt gewoon scheef, ik zou zeggen dat als je er een beetje aan buigt dat het dan gewoon past :shock:
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Ik ben er bijna zeker van dat deze uitlaat gaat scheuren!!

Je kan hem laten passe, maarja, hoe lang zal hij dan meegaan?

Is het die andere uitlaat ook zo? Of minder? Of erger?
Jelle

Bericht door Jelle »

volges mij he, moet je het oortje egwoon zoals op de foto over die schroef doen, en dan wartel vastzetten, dat schroefje dat aan je uitlaat zit en bij jou door dat roestige oog gaat dat aan je brug zit, dat zou ik r niet insteken, bij mij past dat ook niet mooi en dan zou het wel gaan , denk ik
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

witloof schreef:volges mij he, moet je het oortje egwoon zoals op de foto over die schroef doen, en dan wartel vastzetten, dat schroefje dat aan je uitlaat zit en bij jou door dat roestige oog gaat dat aan je brug zit, dat zou ik r niet insteken, bij mij past dat ook niet mooi en dan zou het wel gaan , denk ik


Die achterste bevestiging zit aan je frame :shock: en idd. zo hebben we 't bij de brommer van Jess ook gedaan, die paste ook niet, dus daarom gewoon daar niet vastgemaakt
Plaats reactie