Voorvork

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Waslijn

Voorvork

Bericht door Waslijn »

Hoi,

Mn voorvork is volgens mij niet helemaal goed, ik kan hem altijd een stuk omhoog trekken en hij zakt daarna gelijk weer een stuk in. Het gaat ook allemaal een beetje stroef en als ik soms hard op een drempel rij zakt ie helemaal in waardoor ie zo op het uiterste punt klapt :? ligt dit aan de voorvorkvloeistof en hoe kan ik die bijvullen?

gr Wesley
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Hoe je die kan bijvullen is simpel, dat staat ook in de boekjes hier op de site :P Die 2 mooie grote bouten bovenop je voorvork moet je losdraaien. Doe dit wel met een goed passende sleutel, je bent niet de eerste waar de bouten verklooid (de hoeken rond maakt), omdat je sleutel er vanaf schiet. 3x raden..
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Oh was jij die ene die zo heerlijk was uitgeschoten en zn vinger een beetje pijn had gedaan? :P
Ik had vandaag ook een lekkere dag met uitschieten.. in klas zat ik een beetje te klooien met een passer met een flinke punt eraan en in een keer zat ie kei diep in mn vinger :x ik voelde het gewoon op mn bot :shock: en toen was ik vanmiddag aan het vijlen en toen schoot ik keihard uit met de vijl in mn pols :(
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Waslijn schreef:Oh was jij die ene die zo heerlijk was uitgeschoten en zn vinger een beetje pijn had gedaan? :P
Ik had vandaag ook een lekkere dag met uitschieten.. in klas zat ik een beetje te klooien met een passer met een flinke punt eraan en in een keer zat ie kei diep in mn vinger :x ik voelde het gewoon op mn bot :shock: en toen was ik vanmiddag aan het vijlen en toen schoot ik keihard uit met de vijl in mn pols :(


Maar moet ik die olie dan gewoon daarin flikkeren? En moet de oude olie er eerst uit? en hoe moet dan?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

oh vergeten te zeggen, ik weet niet hoeveel olie erin in moet. Dat heeft wel diverse malen ergens gestaan. Moet je de zoekfunctie gebruiken. Staat vast ook wel in de boekjes bij papierwerk.
Jelle

Bericht door Jelle »

bij sommige vorken heb je onderaan een aftapschroefje, bij eerdere types dacht ik moest je de vork uitgieten?
koste954
50km gereden
50km gereden
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 feb 2007, 18:24
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door koste954 »

8) als het goed is 134 cc per poot
guido
250km gereden
250km gereden
Berichten: 318
Lid geworden op: 19 okt 2006, 22:30

Bericht door guido »

Volgens mij gaat er 134 cc(per poot) in de voorvork. In het servicehandboek van de 2RU wordt overigens gesproken over 160 cc, 10W.
Tip om te vullen: neem een leeg busje van de motorolie van een Puch Maxi of dergelijk, knip een stuk van de dop eraf, 30cm benzineslang erop drukken en vullen maar zonder te knoeien.
Gr. Guido.
Plaats reactie