jerrow schreef:Ja ongeveer ne kilometer of 2. toen gebeurde het.
Nu vandaag echt ingereden. Op't gemakske tegen 45.
Soms wilde ik eens effe doorrijden en kwam ik net niet aan 60 dus hij blijft moeilijk doen.
Waar zijn m'n toeren???
- jerrow
- 1000km gereden
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
- Locatie: Sint-Truiden
Ik heb thuis nog een andere cilinder gevonden.
Deze maar schoongemaakt, ontkoold en mooi zwart gespoten. FS1 staat erop(49cc)
Daar m'n zuigertje in met nieuwe zuigerveren.
Nu "zingt" ie mooi. denk dat het normaal is als er nieuwe zuigerveren instaan. Hij trekt moeilijk op maar top is 70. (geprobeert na 20kilometer) Héél eventjes maar
Hij heeft geen kracht zal ik zeggen. Bergop trekt ie niks en in 4de versnelling heeft ie moeite.
Tandwielverhouding is misschien wel wat zwaar voor in te rijden 13/42 maar ik rij zo'n 45 gemiddeld en probeer hem deze keer geen pijn te doen. Als ie echt wil komt ie gemakkelijk over de 60 kilometer/uur en heeft ie nog veel toeren over maar dat ga ik regelmatiger doen als ie ingereden is.
Voorlopig zo maar rijden en proberen 45km/uur aan te houden. Het is moeilijk en effe afkicken van aan die gas te trekken maar het lukt nog net
Deze maar schoongemaakt, ontkoold en mooi zwart gespoten. FS1 staat erop(49cc)
Daar m'n zuigertje in met nieuwe zuigerveren.
Nu "zingt" ie mooi. denk dat het normaal is als er nieuwe zuigerveren instaan. Hij trekt moeilijk op maar top is 70. (geprobeert na 20kilometer) Héél eventjes maar
Hij heeft geen kracht zal ik zeggen. Bergop trekt ie niks en in 4de versnelling heeft ie moeite.
Tandwielverhouding is misschien wel wat zwaar voor in te rijden 13/42 maar ik rij zo'n 45 gemiddeld en probeer hem deze keer geen pijn te doen. Als ie echt wil komt ie gemakkelijk over de 60 kilometer/uur en heeft ie nog veel toeren over maar dat ga ik regelmatiger doen als ie ingereden is.
Voorlopig zo maar rijden en proberen 45km/uur aan te houden. Het is moeilijk en effe afkicken van aan die gas te trekken maar het lukt nog net
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
- jerrow
- 1000km gereden
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
- Locatie: Sint-Truiden
Ik probeer het deze keer echt vol te houden, echt waar
Dat ie niet zo snel gaat in't begin denk ik toch dat het normaal is....
Zo'n brommers moeten echt ingereden worden, dat besef ik nu. Maar ik wou het vorige keer toch eens echt proberen zonder in te rijden en dat was compleet mislukt.
Momenteel 100 km ingereden. Ik ga proberen 1000 km in te rijden alvorens met volle gas te rijden
Dat ie niet zo snel gaat in't begin denk ik toch dat het normaal is....
Zo'n brommers moeten echt ingereden worden, dat besef ik nu. Maar ik wou het vorige keer toch eens echt proberen zonder in te rijden en dat was compleet mislukt.
Momenteel 100 km ingereden. Ik ga proberen 1000 km in te rijden alvorens met volle gas te rijden
jerrow schreef:Ik probeer het deze keer echt vol te houden, echt waar
Dat ie niet zo snel gaat in't begin denk ik toch dat het normaal is....
Zo'n brommers moeten echt ingereden worden, dat besef ik nu. Maar ik wou het vorige keer toch eens echt proberen zonder in te rijden en dat was compleet mislukt.
Momenteel 100 km ingereden. Ik ga proberen 1000 km in te rijden alvorens met volle gas te rijden
1000 km is ook overdreven
Gewoon degelijk inrijden.
Dus veel afwisselen in toerental en genoeg ontkolen blijkbaar
500 km rodage is eigenlijk wel genoeg zolang je hem maar telkens eerst mooi warm rijdt alvorens plank te gaan.
zo lang inrijden is juist schadelijk! dan krijg je een stootrand in je cilinder, ga je dan ineens harder dan rekt je drijfstand ed iets uit en klappen je zuigerveren op die rand, vervolgens knappen je zuigerveren. als je pech hebt je kun je dan weer opnieuw beginnen. daarom moet je ook af en toe een beetje doortrekken naar 150 km of zo...