Waar zijn m'n toeren???

Alles over de techniek en sleutelen
Dorfie

Bericht door Dorfie »

jerrow schreef:Ja ongeveer ne kilometer of 2. toen gebeurde het.

Nu vandaag echt ingereden. Op't gemakske tegen 45.

Soms wilde ik eens effe doorrijden en kwam ik net niet aan 60 dus hij blijft moeilijk doen.


:lol:
Jelle

Bericht door Jelle »

Whaha moest ik ook om lachen :D
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Ja en dan zit je de zeiken dat ik kort inrij :lol:
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

Ja sorry maar kon me niet inhouden :oops: :oops: :oops:
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Maakt niet uit ik weet hoe het voelt :wink:
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

Ik heb thuis nog een andere cilinder gevonden.

Deze maar schoongemaakt, ontkoold en mooi zwart gespoten. FS1 staat erop(49cc)

Daar m'n zuigertje in met nieuwe zuigerveren.

Nu "zingt" ie mooi. denk dat het normaal is als er nieuwe zuigerveren instaan. Hij trekt moeilijk op maar top is 70. (geprobeert na 20kilometer) Héél eventjes maar :oops:

Hij heeft geen kracht zal ik zeggen. Bergop trekt ie niks en in 4de versnelling heeft ie moeite.

Tandwielverhouding is misschien wel wat zwaar voor in te rijden 13/42 maar ik rij zo'n 45 gemiddeld en probeer hem deze keer geen pijn te doen. Als ie echt wil komt ie gemakkelijk over de 60 kilometer/uur en heeft ie nog veel toeren over maar dat ga ik regelmatiger doen als ie ingereden is. :wink:

Voorlopig zo maar rijden en proberen 45km/uur aan te houden. Het is moeilijk en effe afkicken van aan die gas te trekken maar het lukt nog net :P
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Goed zo sterke he! Volhouden, Je kan het! :lol: De mijne zit inmiddels ook al tegen de 400 km aan, dus ingereden is ie al wel.. niet dat ik echt heb ingereden maarja :P
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

toen iki mec ilinder moest inrijden wilde die de eerste 2 weken niet harder dan30 daarna langzaam steeds sneller :?
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

Ik probeer het deze keer echt vol te houden, echt waar :?

Dat ie niet zo snel gaat in't begin denk ik toch dat het normaal is....

Zo'n brommers moeten echt ingereden worden, dat besef ik nu. Maar ik wou het vorige keer toch eens echt proberen zonder in te rijden en dat was compleet mislukt. :(

Momenteel 100 km ingereden. Ik ga proberen 1000 km in te rijden alvorens met volle gas te rijden :twisted:
Dorfie

Bericht door Dorfie »

jerrow schreef:Ik probeer het deze keer echt vol te houden, echt waar :?

Dat ie niet zo snel gaat in't begin denk ik toch dat het normaal is....

Zo'n brommers moeten echt ingereden worden, dat besef ik nu. Maar ik wou het vorige keer toch eens echt proberen zonder in te rijden en dat was compleet mislukt. :(

Momenteel 100 km ingereden. Ik ga proberen 1000 km in te rijden alvorens met volle gas te rijden :twisted:


1000 km is ook overdreven :D

Gewoon degelijk inrijden.

Dus veel afwisselen in toerental en genoeg ontkolen blijkbaar :P

500 km rodage is eigenlijk wel genoeg zolang je hem maar telkens eerst mooi warm rijdt alvorens plank te gaan.
edje

Bericht door edje »

zo lang inrijden is juist schadelijk! dan krijg je een stootrand in je cilinder, ga je dan ineens harder dan rekt je drijfstand ed iets uit en klappen je zuigerveren op die rand, vervolgens knappen je zuigerveren. als je pech hebt je kun je dan weer opnieuw beginnen. daarom moet je ook af en toe een beetje doortrekken naar 150 km of zo...
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Ik heb net 100 km ingereden en ik vind t maar een sloom gedoetje... Betrap mezelf steeds vaker op volgas rijden :roll:
Laatst gewijzigd door Niels op 04 apr 2007, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

ach als je goed opwarmt enzo valt t allemaal wel mee met vastlopen. Als je het spulletje goed monteerd en je bougiekleur in de gaten houd, valt 't allemaal wel mee
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Niels schreef:Ik heb net 100 km ingereden en ik vind t maar een sloom gedoetje... Betrap mezelf steeds vaker op volgas rijden :roll:

Wow zit je nog steeds op de 100 km? :shock: ik al bijna 500 :D
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Jah, ik rij bijna niet want ik heb 't echt vet druk :cry:
Plaats reactie