onderpoten eraf bij 2RU,hoe?

Alles over de techniek en sleutelen
mystic

onderpoten eraf bij 2RU,hoe?

Bericht door mystic »

hey allemaal,

Ik zit met een probleempje.. ik moet mn onderpoten eraf zien te krijgen. Ik heb het clipje er al af gehaald. alleen nu weet ik niet hoe ik verder moet. is het een draaimechanisme of moet ik gewoon heel hard die binnenpoot eruit trekken. En ik moet ook de keerringen vervangen kan dit ook op een manier zonder de onderpoten eraf te halen?

het gaat om deze onderpoten:

Afbeelding

alvast bedankt,

bram
mystic

Bericht door mystic »

weet niemand het.. :cry:
Martijn

Bericht door Martijn »

Sorry maar ik heb geen idee (een van de weinige dingen aan mn fs1 die ik er nog niet af heb gehaald).

Maar ik dacht dat HJ van t andere ooit zei dat je hard moest trekken !
Jasperb

Bericht door Jasperb »

zoals ik ook al bij fs1.nl had gepost weet ik eigenlijk wel 99% ckr dat je de vorkpoten er niet uit kan krijgen. Omdat die bussen er (haast) niet uit te krijgen zijn.

maar je keerring kunnen, door die scheve vorkpoten, nu ook wel voortaan gaan lekken (met een andere binnenpoot)
mystic

Bericht door mystic »

hoe bedoel je dat preceis jasper?

zitten in die voorvorkpoten die jij opstuurt geen keerringen meer? want dan kan ik deze zegmaar wel weggooien:E (wss ga ik hem openmaken en kijken hoe het erbinnen uitziet :lol: ) weten we gelijk waarom ze niet uitelkaar kunnen.

maar ik ga gewoon nieuwe keerringen bestellen. kan ik die dan uit die poten van jou halen en die dan weggooien en nieuwe erop schuiven :roll:
of kun je die keerringen nooit vervangen..
Jelle

Bericht door Jelle »

lijkt me vreemd dat die niet los kunnen

je kan tock ook nieuwe onderpoten kopen, dus dat moet wel ...

zit er langs onder geen imbusje ofzo?
Jasperb

Bericht door Jasperb »

Volgens mij worden die bussen erin geperst. Bij oudere type voorvorken heb je schroefbussen en bij dx voorvorken heb je idd een inbus.

Die keerringen heb ik nagenoeg weg. maar je kan ze gewoon wegschrapen als het ware.
Jelle

Bericht door Jelle »

leg me dna es uit hoe het komt dat e die onderpoten nog nieuw kan kopen?

denk niet dat iedereen zomaar effe kan persen :D
mystic

Bericht door mystic »

er zit geen inbus of iets ergens. daar heb ik al naar gezocht. dus wordt nog ff kijken
Jelle

Bericht door Jelle »

waarom zou er een clipje zitten als de poot er toch niet afkan?


gaat er wle af dus :D
koste954
50km gereden
50km gereden
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 feb 2007, 18:24
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door koste954 »

:lol: heb net poten van sherrif uit elkaar gehaald,
er hoort een clip bovenaan de onderpoot te zitten ,deze eraf halen en de keerringen mollen, deze kunnen er niet heel uit.
dan de poten uit elkaar trekken, met een klein beetje geweld :lol:
weet iemand misschien een adresje voor nieuwe ringen. nummer 27x39x10.5
mystic

Bericht door mystic »

he bedankt! dan ga ik maar eens wat mollen:P hoe mollen jullie die dingen? mesje ofzo?
bedankt!
het clipje had ik er al af.. maar nu ga ik weer eens proberen.

greets bram
Jasperb

Bericht door Jasperb »

witloof schreef:leg me dna es uit hoe het komt dat e die onderpoten nog nieuw kan kopen?

denk niet dat iedereen zomaar effe kan persen :D

wow nou ik breng voortaan al mijn 2ru voorvorkpoten bij jou :D
mystic

Bericht door mystic »

Ik heb hem er nog niet uit maargoed dan is de vraag hoe krijg je hem weer inelkaar?

greets bram
Jasperb

Bericht door Jasperb »

ik zou in die nieuwe, die ik je vandaag verstuurd heb, gewoon nieuwe keerringen zetten.
Plaats reactie