Goede snelheidbegrenzer, bestaat die ?

Alles over de techniek en sleutelen
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

hebik ook geprobeerd gaat er alleen maar van roken maaar blijft rijden :?
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Waslijn schreef:Ja kan een mechanisme maken waarbij als je op een knopje drukt ofzo of aan een touwtje trek dat er een schuifje voor je carb komt te zitten


Been there done that...

Het was een mechanische begrenzing die werkte met een afstandbediening. Ik kan je wel vertellen dat het maar even werkt en dan verzuipt hij. Maar dat zou net genoeg moeten zijn voor de rollen. Bij mij werkt hij perfect tot dat het motortje stuk ging omdat hij net onder de carbu zat en dus af en toe wat benzine te verwerken kreeg :wink:

Anyway...

Open:

Afbeelding


Closed:

Afbeelding


Het voordeel van deze begrenzer was dat hij zo goed als niet gevonden kan worden bij je brommer omdat hij achter het plaatje van je carbu zit.

Je olie pompje moet er wel af want er is anders te weinig plaats en hij hong trouwens vast met een vijs die aan de bevestigingspunten van je oliepomp zat.
Martijn

Bericht door Martijn »

Slangetje aan dat buisje uit je vlotterbakje en dan naar benee via dat gaatje waar normaal een roostertje zit :)
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Oh was jij dat die dat op het andere forum had gepost :P jammer dat het niet zo goed werkt anders zou het echt de perfecte begrenzer zijn..
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Waslijn schreef:Oh was jij dat die dat op het andere forum had gepost :P jammer dat het niet zo goed werkt anders zou het echt de perfecte begrenzer zijn..


Nou als je brommer wamr staat werkte het perfect. Maar als hij koud stond reed hij wel trager maar niet genoeg.

Bij mij werkte het niet meer om 2 redenen.

- het motortje was stuk

- ik had m'n setup veranderd zonder mijn afstelling aan te passen.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Waslijn schreef:Oh was jij dat die dat op het andere forum had gepost :P jammer dat het niet zo goed werkt anders zou het echt de perfecte begrenzer zijn..

In feite werkt die begrenzer van dorfie als een mega grote choke :P
Je kan altijd nog snel, als je voor de rollerbank wordt aangehouden, je choke aanzetten. Met zo'n kabelchoke valt het het minst op natuurlijk, maar die heeft niet iedereen
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Ik rij met choke open dus ik kan hem beter dicht doen, dan rijdt ie volgens mij ook voor geen meter :P
edje

Bericht door edje »

of een bing er op gooien met verstelbaar sproeier, snel een paar slagen open en he loopt mooi rijk en langzamer :lol:
Waslijn

Bericht door Waslijn »

en hoe wil je dat doe als de wouten tikkend op hun horloge staan te wachten tot jij je brommer de rollerbank oprijdt? :lol:
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

Als Davey een "gewone" ronde luchtfilter had was het zo gepiept......

Afbeelding
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Maar dat is eigenlijk gewoon hetzelfde principe als dat andere mechanisme alleen een stuk simpeler :P
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

Werkt alleen in een oliedrumfilter van een 2RU. Dave heeft zo'n -zeg maar- Belgisch plat filter.
Bij mij rijdt 'ie open 70, draai je die begrenzer voor je luchtinlaat => 45 km/u !
Pruttelt wat, maar die wouten snappen het toch niet, als ze 'm al in z'n 2 krijgen. :D

Ik heb een smeris ook nog eens wijsgemaakt dat het een driebak was.....
Volgas in z'n 3 : "Iets te hard meneer, maar rij maar door" :lol:
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Haha geweldig! :lol: maar dat moet ik ook maar is proberen dan met die kap.. lijkt me wel chill 8)
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Tombo schreef:
Waslijn schreef:Oh was jij dat die dat op het andere forum had gepost :P jammer dat het niet zo goed werkt anders zou het echt de perfecte begrenzer zijn..

In feite werkt die begrenzer van dorfie als een mega grote choke :P
Je kan altijd nog snel, als je voor de rollerbank wordt aangehouden, je choke aanzetten. Met zo'n kabelchoke valt het het minst op natuurlijk, maar die heeft niet iedereen


Jup idd. Alleen is het een min of meer afgestelde choke. Maar zo'n ding heeft wel een hoog show gehalte :D Want het was op afstandsbediening :wink:
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

een agent bracht me ook op het idee om je koppelings kabel strakker te draaien zodat ie slipt bij hoge toeren scheelde me ong 20 km en heel veel geld

en het leuk was dat die agent het deed : met neutraal lampje deed het ff niet en hij dacht dat het aan me koppeling lag en dat kon ie wel ff reparen
aka 64 op de rollen 83 op de straat :P
Plaats reactie