Geen vonk

Alles over de techniek en sleutelen
Jelle

Bericht door Jelle »

je gaat beter voor de originele puntjes;; betere kwaliteit
Martijn

Bericht door Martijn »

mpro09 schreef:
Martijn schreef:Pffff, ik snap er geen k*t van !

Ik heb de cilinder kop er maar even af gehaald, leek me wat makkelijker om te checken wanneer de zuiger waar was !

Ik ga ervan uit dat vlak voor de zuiger naar beneden gaat er een vonk moet komen, dus dat de contactpunten dicht moeten zijn, en dat hij nadat ze dicht zijn geweest weer "langzaam" moeten openen !
Nu lukt het me maar niet om de dat voor elkaar te krijgen ! Ze gaan enkel dicht wanneer de zuiger helemaal onderaan zit :cry:


doet ie het nu?

want je krijgt een vonk als je puntjes open gaan ipv dicht. en dit moet gebeuren vlak voor je zuiger helemaal boven is.
als je helemaal geen vonk krijgt moetje de puntjes zelf ff afstellen, ik denk dat ze te ver open gaan. zit als het goed is ergens een stel schroef


Ik ga t zo weer even opnieuw proberen !
En anders vraag ik een vriend van mn broer wel even of hij t wil doen ...
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

als het echt niet meer lukt weet ik ook nog wel iemand in kortenhoef die hier echt de master in is :P
Martijn

Bericht door Martijn »

WOOOHOOOO

Ik heb een vonk ^^, en een mooie ook nog, als ik mn bougiekabel ongeveer een cm van mn kop afhou knalt er een mooie vonk over !

Maar nu weer t volgende probleem :P Als ik mn bougie erop aan sluit, dan springt het vonkje niet over bij de top van de bougie, maar als het ware "in" de bougie ...

Hoe krijg je dit verholpen? Punten strakker afstellen ?
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Ik denk eerder een nieuwe bougie.. af was ie al nieuw?
Martijn

Bericht door Martijn »

Vettige bougie kan ook ?

en mn kickstart is dolgedraaid :x Tandjes zijn er na 20 jaar goed af !
edje

Bericht door edje »

tik je kickstarter eens iets verder op de as, soms helpt het. en een nieuwe bouigie idd :wink:
Martijn

Bericht door Martijn »

bummer, heb net met mn punten lopen kutten ! Ga ik zo wel een goed zetten ! En kick heb ik al verholpen :)
Plaats reactie