Geen vonk

Alles over de techniek en sleutelen
Martijn

Geen vonk

Bericht door Martijn »

Ik heb zojuist een puike ontsteking opgehaald bij John, nu wil ik m met contactpuntjes aan de praat krijgen !
Enkel heb ik helemaal geen vonk, noppes.

Is het zwaar noodzakelijk je punten te stellen om een uberhaupt een vonk te krijgen, of kan het zonder stellen ook ?
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Ik had ook wel is dat ik geen vonk had en als ik mn contactpunten anders zette wel een vonk kreeg maar toen stonden ze ook wel heel er fout.. Als ze redelijk goed staan zou je sowieso wel een vonk moeten krijgen
Martijn

Bericht door Martijn »

Pffff, ik snap er geen k*t van !

Ik heb de cilinder kop er maar even af gehaald, leek me wat makkelijker om te checken wanneer de zuiger waar was !

Ik ga ervan uit dat vlak voor de zuiger naar beneden gaat er een vonk moet komen, dus dat de contactpunten dicht moeten zijn, en dat hij nadat ze dicht zijn geweest weer "langzaam" moeten openen !
Nu lukt het me maar niet om de dat voor elkaar te krijgen ! Ze gaan enkel dicht wanneer de zuiger helemaal onderaan zit :cry:
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Zijn de contactpunten immitatie? En hoe oud zijn ze?
Martijn

Bericht door Martijn »

Geen idee ! Zaten er nog op ! Maar het lijkt me sterk dat ze na een tijdje niet meer zo te stellen zijn dat het uberhaubt in de buurt komt :shock:
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Immitatie kan echt rotzooi zijn en als ze al een tijdje gebruikt zijn en je versteld hem kan je zomaar geen vonk meer krijgen.. Maar ik denk toch eerder dat er dan iets gewoon niet goed zit in je ontsteking hoor
Martijn

Bericht door Martijn »

Hmm, ik heb net deze ontsteking van John gekregen uit hsum, hij heeft m voor me in elkaar gezet ! En heeft waar ik bij stond alle spoelen en draden door gemeten

Anders bestel ik wel van die contactpunten en condensator van JMPB, ervaringen iemand ?
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Als je interbankieren hebt en het geld gelijk overmaakt heb je het via jmpb binnen 3 dagen binnen als je dat bedoeld
Martijn

Bericht door Martijn »

Hihi, nee dat niet, of het puike punten zijn ?
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Als ze orgineel zijn moet er een yamaha logo opstaan
Martijn

Bericht door Martijn »

Hmm ik gok het op 3 E :P Kosten namelijk iets van 3.65 per stuk !
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Nou overduidelijk immi dus :P maar ik denk toch dat het niet uit moet maken hoor.. als ze net nieuw zijn zouden ze het gewoon moeten doen.. Heb je de contactpunten zelf goed aangesloten of heeft die vent dat al gedaan?
Martijn

Bericht door Martijn »

Gedaan :P

Maar t zit voor zo ver ik zie wel snor !

Ziet er netjes uit iig ! Ik zal morgen wel even een foto maken !
edje

Bericht door edje »

nieuw bougietje er in :wink:
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

Martijn schreef:Pffff, ik snap er geen k*t van !

Ik heb de cilinder kop er maar even af gehaald, leek me wat makkelijker om te checken wanneer de zuiger waar was !

Ik ga ervan uit dat vlak voor de zuiger naar beneden gaat er een vonk moet komen, dus dat de contactpunten dicht moeten zijn, en dat hij nadat ze dicht zijn geweest weer "langzaam" moeten openen !
Nu lukt het me maar niet om de dat voor elkaar te krijgen ! Ze gaan enkel dicht wanneer de zuiger helemaal onderaan zit :cry:


doet ie het nu?

want je krijgt een vonk als je puntjes open gaan ipv dicht. en dit moet gebeuren vlak voor je zuiger helemaal boven is.
als je helemaal geen vonk krijgt moetje de puntjes zelf ff afstellen, ik denk dat ze te ver open gaan. zit als het goed is ergens een stel schroef
Plaats reactie