Tandwielverhouding 11/44 slim?

Alles over de techniek en sleutelen
Jelle

Tandwielverhouding 11/44 slim?

Bericht door Jelle »

is twv 11 44 dom?

gaat je brom dan stuk door te hard presteren?

ik wil toch iets trager gaan...:D
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

11/44 is de standaard tandwielverhouding voor een 45km/h bromfiets. Daarmee gaat je cilinder dik overtoerne mee draaien. Met 9000 toeren rijd je brommer bv maar echt krap aan 65 km/h. En 9000 toeren is al best veel...
BTW ik heb de topictitel veranderd, en ff verplaatst naar de technical sectie, dit was wat onduidelijk ;)
Jelle

Bericht door Jelle »

de bedoeling is om 65-0 te gaan rijden ...

welke twv dan best? liefst door voortandwiel te veranderen, is het gemakkelijkst
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

dat kan je zo niet zeggen. We weten je setup niet. Dat zal je zelf moeten testen :) mss 12/44, mss 13/44. Je weet 't niet :P
Jelle

Bericht door Jelle »

13 heb ik nu :D
en ga 80 :p

kzal wel effe testen :D
stom dat er niets legaal is waardoor ik te snel kan gaan
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Dan zou ik 'm niet eens begrenzen met lichte tandwielverhoudingen... dan hebben we over 2 weken een topic met "m'n fs1 is vastgelopen :(" als je dan langaam wilt rijden, monteer dan een langzame cilinder.
Jelle

Bericht door Jelle »

hm ok dan hou ik hem zo wel ...
gewoon uitkijken dus
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

Die cilinder tem je niet, Jelle...... :lol:

F5B-tje erop, loopt 'ie 60-70.
Jelle

Bericht door Jelle »

ik wil cil houden, rijdt echt super :D
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

witloof schreef:hm ok dan hou ik hem zo wel ...
gewoon uitkijken dus


Of je maakt hem nog sneller, kun je altijd de politie weggrijden :wink:
Yamaha FS1 3e9 | Yamaha FS1 GS special
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

een FS1 die goed rijdt,
is er ééntje die hard rijdt :wink:

al es aan zo'n electronische toerbegrenzer gedacht?
when men were men, and helmets were for divers
edje

Bericht door edje »

kan dat dan met contactpunten :shock:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Nou, het zou misschien kunnen. Je brommer gaat uit, doordat je de massa kortsluit. Je zou iets kunnen maken, dat een apparaatje/electrische schakeling, dat bij een bepaald voltage (=een bepaald toerental van de brommer) de massa gaat kortsluiten.
Maar, ik zou gewoon als je langzamer wilt gaan rijden, een langzame cilinder gaan rijden. Of zoiets als die luchtfilterbegrenzer
Gebruikersavatar
Jables
100km gereden
100km gereden
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2006, 19:51
Locatie: Millingen aan de Rijn

Bericht door Jables »

je kunt ook gewoon een 13 mm carb erop zetten, heb ik momenteel ook, rijdt hij 64 mee, dat wou je toch ongeveer? Wel met standaard vertanding geloof ik.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

:D de massa kortsluiten??? wtf is dat?

die toerbegrenzers tellen gewoon de pulsen naar de bobijn,
die kan je dan instellen wanneer hij geen sig meer doorgeeft..

en geen signaal, geen vonk
when men were men, and helmets were for divers
Plaats reactie