Fs1Tzr Caferacer project.

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18322
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ik denk dat het klaarmaken van een FS1 met AM6 blok, achterbrug en voorvork, door hem/dat bedrijf, flink wat geld kost ;)
Ik zou het aanbod van Marc/realobsession ter hand nemen, die maakt er wel wat moois van!
Gebruikersavatar
realobsession
250km gereden
250km gereden
Berichten: 292
Lid geworden op: 03 okt 2010, 04:37
Locatie: culemborg

Re: Fs1Tzr Caferacer project.

Bericht door realobsession »

duitse achterbrug pakken daar kan dat wiel van de tzr zo in .
ik weet niet of je een 80mhr er op gaat zetten of origineel gaat rijden met je am6
maar het belangrijkste is om je achterbrug als eerst te hangen en dan je blokje er onder te hangen op lijn van je wiel .
aan de voorpoten zou ik persoonlijk niet lassen ik zou dan poten van een honda mb pakken inc schoft die past er gewoon in en daar kan het tzr wiel ook in.
daarna op wielen zetten en je uitlaat pas maken dan moet je net als bij mij de remmerij pas gaan maken het voetpedaal van de achterrem moet met een grotere boog om je uitlaat heen omdat de belly te groot is.
het ale belangrijkste is dat je het blokje hoog genoeg hangt zodat je ketting je achterbrug niet raakt. en de uitlijning daarvan anders kost het je tandwielen.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Re: Fs1Tzr Caferacer project.

Bericht door fs1man »

morgen en donderdag heb ik wat meer tijd dan wil ik me wat meer verdiepen in de brug.
ik krijg een yb 100 brug mischien dat dat meer mogelijkheden bied even uit mijn hoofd het gaat om 2 centimeter dat de normale fs1
brug breder zou moeten zijn.
een duitse brug zou een optie zijn als die breder is maar dat weet ik niet maar is door de extra lengte welicht aan elke kant 1 centimeter te buigen.
mischien kan ik nog wat winnen op de afstand bussen maar dat zal niet veel zijn die zijn niet zo lang.
Maar ik ga zaterdag ook nog een RD frame ophalen van 78 of 79 in ieder geval het 2 schokbreker model ik weet niet of daar een brug bij zit
maar dat bied mischien meer mogelijkheden zo een buizenframe.
ik zal morgen ook de voorpoten eens meten die zijn wel behoorlijk dikker dan de fs1 poten en staan verder uit elkaar.
ik wil hem niet echt veel harder laten lopen denk ik al is de uitdaging natuurlijk wel aanwezig met een am6 blokje.
de uitlaat ben ik nog niet over uit bij de tzr loopt hij onder de motor door.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: Fs1Tzr Caferacer project.

Bericht door Jeti »

fs1man schreef:Maar ik ga zaterdag ook nog een RD frame ophalen van 78 of 79 in ieder geval het 2 schokbreker model ik weet niet of daar een brug bij zit

Daar zit zeker geen brug bij, want hij lag klaar voor het oud ijzer. Dus al het mogelijk bruikbare is eraf.
Is 79/80 2E0.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Re: Fs1Tzr Caferacer project.

Bericht door fs1man »

Ok maar er is niets van het frame afgeslepen toch anders heb ik er ook niets aan.
het gaat er vooral om dat ik kan kijken of het mogelijk is de tzr onderdelen al dan niet aangepast
kan gebruiken.
zijn er nu dingen weg geslepen dan mis je deze maten natuurlijk en heeft het niet zo heel veel nut dat ik het op haal.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: Fs1Tzr Caferacer project.

Bericht door Jeti »

fs1man schreef:Ok maar er is niets van het frame afgeslepen toch anders heb ik er ook niets aan.
het gaat er vooral om dat ik kan kijken of het mogelijk is de tzr onderdelen al dan niet aangepast
kan gebruiken.
zijn er nu dingen weg geslepen dan mis je deze maten natuurlijk en heeft het niet zo heel veel nut dat ik het op haal.

Nee, niets verslepen. Alleen een onkeurbaar (vernaggeld, bekrast) framenummer.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Re: Fs1Tzr Caferacer project.

Bericht door fs1man »

Ok dat is geen probleem er hoeft geen kenteken op het is gewoon om te kijken welk frame bruikbaarder is fs1 of rd.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Re: Fs1Tzr Caferacer project.

Bericht door fs1man »

Gisteren het RD frame op gehaald wat me gelijk op viel was het gewicht het is zoveel lichter als een fs1 en tzr frame.
maar verder een net frame bedankt Jet.
ik heb er ondertussen wat aan gemeten en geporobeerd de ruimte voor het motortje is wat krapper natuurlijk maar net
als bij het tzr frame licht het motortje uit het midden dat is weer gunstig voor de aandrijflijn een nadeel is dat de bevestigingen voor de motor
bij het RD frame helemaal niet overeen komen de ophang punten zijn zelfs smaller dan bij het fs1 frame.
het motortje zou niet recht komen te liggen en iets te hoog in het frame hangen.
ik dacht even dat de balhoofd buis korter was dan die van een fs1 maar dat bleek gezichts bedrog te zijn logisch natuurlijk fs1 en rd balhoofden zijn
makkelijk om te wisselen.
maar nu er ook een rd frame is kan ik alle mogelijkheden uit proberen en kijken of het haalbaar is wat ik wil.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Re: Fs1Tzr Caferacer project.

Bericht door fs1man »

Gooi maar dicht gaat niet meer gebeuren :evil:
jurjenfs1378paars
250km gereden
250km gereden
Berichten: 368
Lid geworden op: 28 mar 2014, 18:48

Re: Fs1Tzr Caferacer project.

Bericht door jurjenfs1378paars »

fs1man schreef:Gooi maar dicht gaat niet meer gebeuren :evil:

'mission impossible?
Gebruikersavatar
Wiking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 597
Lid geworden op: 26 jul 2013, 00:51
Locatie: Oudenbosch

Re: Fs1Tzr Caferacer project.

Bericht door Wiking »

Wat ga je nu met dat frame doen? Als dat niets meer is dan zou ik hem wel willen hebben :)
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: Fs1Tzr Caferacer project.

Bericht door Jeti »

Ik wil hem niet terug! :lol:
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Re: Fs1Tzr Caferacer project.

Bericht door ginofs1 »

ow nog maar even geen slot er op :lol:
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Re: Fs1Tzr Caferacer project.

Bericht door fs1man »

Het blijft toch kriebelen om een fs1 van een tzr blokje te bouwen.
Na het zien van deze foto en wat testjes aan een frame met een am6 blok aan tywraps :lol:
Afbeelding
Het is weer gaan broeden nadat ik besloten heb dat de TZR langzamer moet dat gaat nu ook gebeuren (gisteren spulletjes gehaald)
Het is natuurlijk zonde om zo een mooie snelle cilinder in de kast weg te laten kwijnen.
Wat heb ik gisteren gedaan , ik heb onder het frame van nummer 5 een AM 6 blokje gehangen met tywraps dat lijkt raar maar is best handig
Nu weet ik dat het blokje ten opzichte van het frame ongeveer een centimeter naar rechts moet om het aandrijf tandwiel in lijn te laten komen
met het achter tandwiel.
Daarnaast blijkt de TZR ketting gewoon te passen op de fs1 tandwielen , problemen die ik verwachten met niet passende tandwielen zijn er dus niet.
Het blokje zou net als bij deze paarse op de foto iets naar voren geplaatst moeten worden zodat de carburateur niet in het frame hoeft.
Alleen een luchtfilter er op zou een probleem kunnen worden, maar misschien kunnen de tuners mij daar meer over vertellen.
Het lijkt me ideaal hoe bij deze paarse het blok zo te zien aan stalen platen is geschroefd en die zijn weer aan het frame geschroefd het lijken
minimale aanpassingen.
Wat ik gisteren gezien heb bij het frame van nummer 5 zou alleen het gedeelte onder de buis van de luchtfilter ingang weg geslepen moeten worden.
Wat de elektro betreft en de cdi en andere relais die kan ik goed kwijt in het frame, de bobine past op de originele plaats en de cdi kan in de accu ruimte
achter de accu, de ander relais en dergelijke kunnen op de buitenkant van het frame achter de rechter zij kap als contactslot kan ik gewoon een zij contact van een fs1 gebruiken, de kilometer teller van de fs1 kan gewoon gehandhaafd blijven.
Het cockpitje van de tzr plaatsen was even een probleem maar kan opgelost worden door de schroeven van de stuur stroppen te vervangen voor tap eindjes met
moertjes om het stuur vast te zetten en daar bovenop afstand busjes waar dan de TZR cockpit waar dan alles van werkt behalve de digitale teller omdat de sensor in
het voorwiel niet pas is te maken in een fs1 wiel.
Wat de draadboom betreft deze moet ik anders gaan maken omdat de componenten op andere plaatsen komen als dat ze op de tzr zitten maar dat is geen probleem
daar ben ik gisteren al een beetje mee begonnen zoals ik het heb bedacht kan ik ook de startmotor behouden.
Waar ik wel een beetje mee zit is dat ik niet zo een fan ben van die bellymoet uitlaten ik zou er liever een aangepaste fs1 uitlaat of rd uitlaat onder willen, maar ik weet
niet of dit blok die belly nodig heeft.
Het blokje dat ik wil gaan gebruiken moet wel een lager revisie hebben en waarschijnlijk een andere krukas er zit behoorlijk wat speling op de krukas.
Ook de tandwielen is even uit zoeken de TZR heeft voor standaard een 11 tands maar achter 60 t dat gaat natuurlijk niet passen op een fs1 maar daar zal ook wel een oplossing voor komen.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Plaats reactie