achterlicht brand steeds door

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
mystic

achterlicht brand steeds door

Bericht door mystic »

hey allemaal.
ik zit met een probleem zoals de titel al zegt. mijn achterlicht brand de hele tijd door. het lampje is groot genoeg maar hij krijgt gewoon te veel stroom.
weet iemand hoe je er iets tussen zetten, weerstandje ofzo..

greets bram.
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Je kan er een 12 volts lampje in zetten van een auto ofzo..
mystic

Bericht door mystic »

zit er al in...
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Of je doet er een extra lampje tussen, kan je desnoods gewoon je zijkap ofzo doen
mystic

Bericht door mystic »

hmm probeer ik dat maar eens.. maar kun je niet iets kopen dat je er makkelijk een weerstand tussen kan zetten? in een boxje ofzo (net als de zekering)? gewoon draadje doorknippen en dan die ertussne zetten en dan klaar...
koste954
50km gereden
50km gereden
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 feb 2007, 18:24
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door koste954 »

het lijkt erop dat je accu niet goed is,
die doet enigsinds dienst als spanningsregelaar,
als je hem verwijderd branden de lampen ook door
mystic

Bericht door mystic »

je gewone verlichting is niet aangesloten op je accu toch...
naja ik ga wel even doormeten hoeveel die te verduren krijgt. en dan kijk ik of ik er wat tussne kan zetten.

de accu zit er nu nog niet in. Ik moet een nieuwe zekering erin zetten dan doet die het wel weer 8)

even offtopic wat voor zekering hebben de meeste erop zetten? 15A?
Jelle

Bericht door Jelle »

je accu zit er nog niet in?

dat is het probleem dus
koste954
50km gereden
50km gereden
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 feb 2007, 18:24
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door koste954 »

koplamp gaat niet via accu
achterlicht en knipperlichten wel.
zonder accu branden deze door wegens te hoge spanning
mystic

Bericht door mystic »

hmm k dan moet ik maar eens kijken of de vorige eigenaar dat wel goed had aangesloten... want het was allemaal zo aangesloten dat er helemaal geen accu in hoefde (zat geen tellerverlichting/neutraallampje op) dus heb ik omgebouwd maar misschien achterlicht nog niet goed gedaan. dus moet ik ff opnieuw goed aansluiten...

naja ik ga ernaar kijken.
Jasperb

Re: achterlicht brand steeds door

Bericht door Jasperb »

mystic schreef:hey allemaal.
ik zit met een probleem zoals de titel al zegt. mijn achterlicht brand de hele tijd door. het lampje is groot genoeg maar hij krijgt gewoon te veel stroom.
weet iemand hoe je er iets tussen zetten, weerstandje ofzo..

greets bram.

ik denk dat het draadje van je gelijkrichter af is. (of dat je gelijkrichter kapot is)
mystic

Bericht door mystic »

naja als het hoort dat het achterlicht op de accu zit. dat klopt het wel. heb gisteren de bedrading kloppend gemaakt 8) alles doet het denk ik (heb nog geen nieuw achterlampje om te testen. maar mn neutraallampje doet het,tellerverlichting,remlicht. mn koplamp staat nog op de gewone spoel en staat niet in verbinding met de accu.

klopt het als de accu nu eruit is dat dan de tellerverlichting en het neutraallampje en de rest in notime doorbrand? want dan gaat ie op de spoel lopen toch :roll: ik heb het preceis zo aangesloten als op het schema moet wel goed zijn. Als mn accu er dus in zit dan heeft alles een constante verlichting.

vandaag maar even nieuwe zekering kopen dan kan de accu erin.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

koop je een deftige VR6v (voltageregulator van 6v)
kan je krijgen in de meeste doe hetzelf electrozaken,

componentje neemt tot 30v aan en geeft keurig 6v (zou eigenlijk wel 7.2 moeten zijn)

de orri SUCKT 8)

en je spanning dempen met de batt doet haar pijn..
lampen in serie gaan zetten doet nog meer stroom lopen, daar krijg je dan weer zwarte spoelen van..
when men were men, and helmets were for divers
edje

Bericht door edje »

mystic schreef:naja als het hoort dat het achterlicht op de accu zit. dat klopt het wel. heb gisteren de bedrading kloppend gemaakt 8) alles doet het denk ik (heb nog geen nieuw achterlampje om te testen. maar mn neutraallampje doet het,tellerverlichting,remlicht. mn koplamp staat nog op de gewone spoel en staat niet in verbinding met de accu.

klopt het als de accu nu eruit is dat dan de tellerverlichting en het neutraallampje en de rest in notime doorbrand? want dan gaat ie op de spoel lopen toch :roll: ik heb het preceis zo aangesloten als op het schema moet wel goed zijn. Als mn accu er dus in zit dan heeft alles een constante verlichting.

vandaag maar even nieuwe zekering kopen dan kan de accu erin.


klopt ja, de accu vlakt de spanning af tot 6v. origineel hoort er een 10A zekering in...
Plaats reactie