Pagina 1 van 2

Continue licht

Geplaatst: 27 sep 2014, 21:25
door Laars
Stel dat ik continue licht wil op mijn DT50MX, wat is dan het schema
Geel komt uit het blok, er gaat een draad naar voorlicht, een draad naar achterlicht draadnaar rectifier(begrenzer van het voltage).
Dus geen schakelaar of ander troep.
Zet er later wel een schakelaar tussen

Re: Continue licht

Geplaatst: 27 sep 2014, 23:47
door ginofs1
dan is het het beste om een regelaar te gebruiken en een waar je dan 2 laad spoelen op kan zetten.
dat zijn de regelaars die ik verkoop bij een hpi :wink:
groen en geel van uit het blok gaan via de regelaar naar de accu.

Re: Continue licht

Geplaatst: 28 sep 2014, 10:10
door Laars
ginofs1 schreef:dan is het het beste om een regelaar te gebruiken en een waar je dan 2 laad spoelen op kan zetten.
dat zijn de regelaars die ik verkoop bij een hpi :wink:
groen en geel van uit het blok gaan via de regelaar naar de accu.



Te ingewikkeld Gino
Gewoon simpel, vanuit de lichtspoel in de ontsteking naar de lampjes
Lichtspoel geeft volgas ongeveer 18-20 volt
Lampjes zijn 6 volt
Begrenzer reduceert naar 6-7 volt volgas
Hoe lopen de nieuw te trekken draden dan
Alles blijft wisselstroom
Accu doet niet mee

Graag schema'tje

Re: Continue licht

Geplaatst: 28 sep 2014, 16:17
door ginofs1
ik heb je verkeerd begrepen, ik dacht dat je continu licht wil hebben ook als de motor uit staat dus via de accu.
wat jij van plan bent daar zie ik de nut niet van in :roll:

Re: Continue licht

Geplaatst: 28 sep 2014, 17:40
door Laars
ginofs1 schreef:ik heb je verkeerd begrepen, ik dacht dat je continu licht wil hebben ook als de motor uit staat dus via de accu.
wat jij van plan bent daar zie ik de nut niet van in :roll:


Ik wel, opa ;)

Re: Continue licht

Geplaatst: 28 sep 2014, 18:21
door NIX
Pak de gele draad uit de ontsteking. Splits die naar:
- voorlamp
- achterlamp,
- Regelaar (is niet de rectifier, maar dat blok met koelribben en gele draad)
- Gelijkrichter (witte draad pakken dit is de rectifier)

Vervolgens splits je de rode van de rectifier naar: accu en naar remlicht en neutraallampje. Vergeet niet de massa van de accu aan te sluiten en trek een draad van de neutraallamp naar de neutraalschakelaar.

Ik ga ervan uit dat je met zo'n simpele setup geen knippers hoeft.

Klaar!

Re: Continue licht

Geplaatst: 28 sep 2014, 21:30
door Laars
NIX schreef:Pak de gele draad uit de ontsteking. Splits die naar:
- voorlamp
- achterlamp,
- Regelaar (is niet de rectifier, maar dat blok met koelribben en gele draad)
- Gelijkrichter (witte draad pakken dit is de rectifier)

Vervolgens splits je de rode van de rectifier naar: accu en naar remlicht en neutraallampje. Vergeet niet de massa van de accu aan te sluiten en trek een draad van de neutraallamp naar de neutraalschakelaar.

Ik ga ervan uit dat je met zo'n simpele setup geen knippers hoeft.

Klaar!


Kijk Gino, hier heb ik wat aan.
Je hoeft niet altijd moeilijk te denken als het makkelijk kan, haha
Thnxz HJ
Waar laat ik de draad van de regelaar en de gelijkrichter.
Remlicht en neutraallamp kan achterwege blijven.
Gaat alleen om de verlichting

Re: Continue licht

Geplaatst: 28 sep 2014, 22:01
door marco
Kijk eens naar het electrische van een sheriff daar zit standaard een spanningsregelaar tussen.

Re: Continue licht

Geplaatst: 28 sep 2014, 22:04
door ginofs1
ok laars maar waarom wil je dit doen?

Re: Continue licht

Geplaatst: 28 sep 2014, 22:07
door NIX
Gele gewoon niet naar de gelijkrichter splitsen.

Je regelaar heeft maar 1 gele draad toch? Wat is het probleem?

Re: Continue licht

Geplaatst: 28 sep 2014, 22:09
door Laars
NIX schreef:Gele gewoon niet naar de gelijkrichter splitsen.

Je regelaar heeft maar 1 gele draad toch? Wat is het probleem?


Waar laat je deze dan? Bij de gele van de spoel knopen

Re: Continue licht

Geplaatst: 28 sep 2014, 22:14
door Laars
ginofs1 schreef:ok laars maar waarom wil je dit doen?


Gekloot met de dt
Voorlamp brand zwak, achterlicht brandt niet, wel als voorlamp eruit is maar dan ook zwak. Voorlamp erin achter weer uit.
Kom er niet meer uit.
Meet 4-7 volt over de fittingen, doe er nieuwe lampjes in
zeg het maar

Re: Continue licht

Geplaatst: 28 sep 2014, 22:32
door NIX
Laars schreef:
NIX schreef:Gele gewoon niet naar de gelijkrichter splitsen.

Je regelaar heeft maar 1 gele draad toch? Wat is het probleem?


Waar laat je deze dan? Bij de gele van de spoel knopen


Ja, alles op de gele spoel. Zorg ervoor dat je wel 6V lampjes pakt en achter niet meer dan 5W. Voor liever 15 dan 20.

Re: Continue licht

Geplaatst: 28 sep 2014, 22:51
door ginofs1
Laars schreef:
ginofs1 schreef:ok laars maar waarom wil je dit doen?


Gekloot met de dt
Voorlamp brand zwak, achterlicht brandt niet, wel als voorlamp eruit is maar dan ook zwak. Voorlamp erin achter weer uit.
Kom er niet meer uit.
Meet 4-7 volt over de fittingen, doe er nieuwe lampjes in
zeg het maar



daar zit iets niet goed, moet simpel zijn ! kom maar op een avond langs dan zoek ik het probleem op :wink:

Re: Continue licht

Geplaatst: 29 sep 2014, 14:25
door Laars
ginofs1 schreef:
Laars schreef:
ginofs1 schreef:ok laars maar waarom wil je dit doen?


Gekloot met de dt
Voorlamp brand zwak, achterlicht brandt niet, wel als voorlamp eruit is maar dan ook zwak. Voorlamp erin achter weer uit.
Kom er niet meer uit.
Meet 4-7 volt over de fittingen, doe er nieuwe lampjes in
zeg het maar



daar zit iets niet goed, moet simpel zijn ! kom maar op een avond langs dan zoek ik het probleem op :wink:


Kan niet rijden als het donker is. :speachless: :speachless: :speachless: