Het kreng start niet.

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10775
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Het kreng start niet.

Bericht door NIX »

Je weet dat je je kruk perfect tordeert door het vliegwiel tegen te houden als de primaire moer eraf moet? Leg er gewoon een ander primair tandwieltje op, dan draait er niets meer. Bak in de bankschroef deed ik ook voor de koppelingsmoer.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Re: Het kreng start niet.

Bericht door hans.m »

om alles los te maken neem ik gewoon een slagmoersleutel :lol:
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Het kreng start niet.

Bericht door marco »

hans.m schreef:om alles los te maken neem ik gewoon een slagmoersleutel :lol:


Ik heb z'n accutol die ratelt kun je ook perfect de blokbouten mee losdraaien.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Re: Het kreng start niet.

Bericht door Handyman »

Ik zit net het schijfblok nog eens te bestuderen.
Er zit een keerring in het schijfhuis. Die dicht het huis en die bus er in af.
Dan gaat de krukas in die bus.
Maar wat dicht af tussen de kruk en die bus ?
Dat lijkt me geen oliedichte constructie.
Of benzinedicht de andere kant op.

Mis ik iets of hoort het zo ?
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Re: Het kreng start niet.

Bericht door ginofs1 »

Handyman schreef:Ik zit net het schijfblok nog eens te bestuderen.
Er zit een keerring in het schijfhuis. Die dicht het huis en die bus er in af.
Dan gaat de krukas in die bus.
Maar wat dicht af tussen de kruk en die bus ?
Dat lijkt me geen oliedichte constructie.
Of benzinedicht de andere kant op.

Mis ik iets of hoort het zo ?


hoort zo
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Re: Het kreng start niet.

Bericht door Handyman »

Volgens de tekening wel. Nieuwe kruk scheelt ook misschien.
Die komt vrijdag, Hans had geen carterpakking op voor.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI U9508 met Tapatalk
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Het kreng start niet.

Bericht door marco »

Bij een membraan blok zit dat ook zo. Meestal zitten er in de bus 2 hele kleine groefjes van de slijtage van de keerring. Dan kan je de bus beter omdraaien voor een goede afdichting.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
fizzie
500km gereden
500km gereden
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 sep 2011, 15:37

Re: Het kreng start niet.

Bericht door fizzie »

Daarom zijn de vlakken glad (en haaks op de boring). Als je de boel samenbouwt is het dicht. Geld ook voor de bus bij de uitgaande as (oud type).
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Re: Het kreng start niet.

Bericht door Handyman »

Ok. Ik ben weer gerust. Morgen de boel weer monteren. En deze keer met goede pakking.
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Re: Het kreng start niet.

Bericht door Handyman »

Ok, alle nieuwe spullen zitten op z'n plek.
Stationair loop ik toch nog mee te klieren.
Hij start zonder choke zonder gas koud met 1 keer kicken.
Volgens de FAQ is de hoofdsproeier dan te groot (waarschijnlijk).
Nu een 150 sproeier in een 16mm op een immi 60cc.
140 is volgens mij vragen om een warmloper, of kan dat?
B7HS bougie trouwens.
Oh ja, die sproeier in de vlotterbak rand kan er toch niet uit?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI U9508 met Tapatalk
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Re: Het kreng start niet.

Bericht door ginofs1 »

Handyman schreef:Ok, alle nieuwe spullen zitten op z'n plek.
Stationair loop ik toch nog mee te klieren.
Hij start zonder choke zonder gas koud met 1 keer kicken.
Volgens de FAQ is de hoofdsproeier dan te groot (waarschijnlijk).
Nu een 150 sproeier in een 16mm op een immi 60cc.
140 is volgens mij vragen om een warmloper, of kan dat?
B7HS bougie trouwens.
Oh ja, die sproeier in de vlotterbak rand kan er toch niet uit?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI U9508 met Tapatalk


nee die haal je er niet makkelijk uit. maar deze moet wel goed schoon zijn.
dus met wd 40 inspuiten en met perslucht doorblazen
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10775
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Het kreng start niet.

Bericht door NIX »

Nee, niet de hoofdsproeier, dat zou bij volgas een rijk mengsel situatie moeten opleveren. Je spreekt over stationair. Dus mogelijk is er een luchtkanaaltje dicht of staat de luchtschroef verkeerd. 150-170 zijn de meest gebruikte sproeiers bij deze cilinders. 140 Is tricky en nogmaals, hoofdsproeier is volgas. Eerst even rustig inrijden.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Het kreng start niet.

Bericht door marco »

ginofs1 schreef:
Handyman schreef:Ok, alle nieuwe spullen zitten op z'n plek.
Stationair loop ik toch nog mee te klieren.
Hij start zonder choke zonder gas koud met 1 keer kicken.
Volgens de FAQ is de hoofdsproeier dan te groot (waarschijnlijk).
Nu een 150 sproeier in een 16mm op een immi 60cc.
140 is volgens mij vragen om een warmloper, of kan dat?
B7HS bougie trouwens.
Oh ja, die sproeier in de vlotterbak rand kan er toch niet uit?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI U9508 met Tapatalk


nee die haal je er niet makkelijk uit. maar deze moet wel goed schoon zijn.
dus met wd 40 inspuiten en met perslucht doorblazen


Die moet er ook niet uit maar ff doorprikken met iets duns.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Re: Het kreng start niet.

Bericht door Handyman »

Die blaast door, dus ok.
De symptomen na een paar uur rommelen weer :
Sproeiermaat maakt niet uit, 140,150,160, wil niet stationair.
Ik heb wat verschillende tijdstippen geprobeerd, scheelt wel met gas er op, maar altijd probleem stationair.
Ik rijd een stuk, goed gas houden tot de garage, dan de stelschroef flink omhoog.
Met de luchtstelschroef het beste toerental zoeken, dan met de stationairschroef terug, ppfffftttt uit.
Nooit meer starten tot ik de bougie er uit haal, "afdroog", terug en starten weer.
Met gas gaat ie weer, gas los, ppfffftttt dood.
Klinkt als verzuipen, maar welke sproeier maakt niet uit en of de luchtschroef nu 1,5 of 2,5 slag uit is, hij blijft bij geen gas afslaan.
Ik word er echt vrij moedeloos van.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI U9508 met Tapatalk
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Het kreng start niet.

Bericht door marco »

Welke Gasnaald en sproeierhouder heb je ?
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie