Lek
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 19 apr 2015, 13:49
Lek
Goededag,
Vandaag had ik een lekker stuk gereden en reed ik 80 met wind mee op een lange weg.
Toen hoorde ik opeens een flinke knal uit het blok (denk cilinder), dus ik gelijk naar de kant. Toen ik stil stond lekte er heel eventjes flink wat olie (of benzine, geen idee) van onder mijn blok (volgens mij onder de cilinder), dit hield na een paar flinke spetters hield hij op met lekken, sindsdien ook niet meer gelekt dus nog niet echt naar gekeken (heb hier ook niet zoveel ervaring mee).
iemand enig idee hoe dit kwam en of ik iets moet repareren?
ps. iets totaal anders, nogal domme vraag. Ik wou vandaag mijn carburateurtje even schoonmaken alleen hoe krijg je deze los? Ik zag 5 schroeven met platte kant alleen deze zaten op nogal onbereikbare plaatsen voor mijn schroevendraaier.
Gr Frank
Vandaag had ik een lekker stuk gereden en reed ik 80 met wind mee op een lange weg.
Toen hoorde ik opeens een flinke knal uit het blok (denk cilinder), dus ik gelijk naar de kant. Toen ik stil stond lekte er heel eventjes flink wat olie (of benzine, geen idee) van onder mijn blok (volgens mij onder de cilinder), dit hield na een paar flinke spetters hield hij op met lekken, sindsdien ook niet meer gelekt dus nog niet echt naar gekeken (heb hier ook niet zoveel ervaring mee).
iemand enig idee hoe dit kwam en of ik iets moet repareren?
ps. iets totaal anders, nogal domme vraag. Ik wou vandaag mijn carburateurtje even schoonmaken alleen hoe krijg je deze los? Ik zag 5 schroeven met platte kant alleen deze zaten op nogal onbereikbare plaatsen voor mijn schroevendraaier.
Gr Frank
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Re: Lek
NIX schreef:En ik tel maar 4 schroeven. En die zijn allemaal goed bereikbaar.
Die aan de onderkant van het bakje is toch vrij lastig als hij gemonteerd zit.
En die om los te maken ook als je het gat aan de voorkant in je deksel nog niet ontdekt hebt.
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Re: Lek
Of je iets moet repareren kom je alleen maar achter door te kijken.
Onder je cilinder hoort je blok wel dicht te zijn, incl de afdichting tussen je blok en cilinder.
Deed hij het daarna weer normaal?
Hangt die vloeistof nog ergens?
Kun je dan niet voelen/ruiken/proeven wat het is?
Onder je cilinder hoort je blok wel dicht te zijn, incl de afdichting tussen je blok en cilinder.
Deed hij het daarna weer normaal?
Hangt die vloeistof nog ergens?
Kun je dan niet voelen/ruiken/proeven wat het is?
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Re: Lek
Tombo schreef:Mijn glazen bol is stuk. Met een knal en 'volgens mij onder de cilinder' kunnen we weinig.
Eerst zelf kijken dus
Overigens weer een lekker warm welkom voor een nieuwe jonge knul die blijkbaar nog (!!) niet zoveel kennis heeft (maar wel graag wil leren!) en via dit forum tips vraagt waar hij moet beginnen. Aan het soort vraag (vooral het tweede gedeelte) kun je de technische voorkennis inschatten.
Mag van mij allemaal wel wat vriendelijker en behulpzamer.. Niet iedereen kan alles meteen weten als hij voor het eerst een FS1 aanraakt of wat meer bestudeert. Je moet ergens beginnen..
Als een knal ergens vandaan komt, is het achteraf moeilijk te zeggen waar het precies vandaan kwam, kan ik me voorstellen. Hij blijft niet knallen..
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10775
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek