NIX schreef:Die stukjes hebben helemaal niets met detonatie te maken. Er is gewoon een keer een veer gebroken. Maakt voor het functioneren niets uit, gewoon die kop gebruiken. Ik gok dat de zuiger niet eens bovenin de cilinder komt, dus monteren en rijden.
Net gemonteerd en motor gestart, loopt wel maar hij 'tsjirpt' en maakt zulke geluiden. Kan dit komen door de nieuwe kop en zo ja, wat is dan het probleem?
Net kopje erafgehaald, nieuwe koppakking was hartstikke scheef. Weer een nieuwe gemonteerd en alles heel stevig vastgedraaid. Loopt weer heerlijk Overigens, weet iemand de snelste manier om nieuwe voorvorkhoezen erop te doen? Via onderen lukt het niet.
Via onderen monteren gaat zeer moeizaam vanwege de uitstekende bevestiging van het spatbord, remklauw. Is misschien wel te doen met heel veel vet en een fohn en hopen dat de hoes niet scheurt. Vanaf boven zit een ijzeren plaatje waaraan de koplamp gemonteerd zit, dus daar krijg je hem zeker niet overheen. Zo eventjes heel goed kijken naar de beste manier om dit klusje te klaren.
Jeti, lekker stevig ja . Toen ik hem niet heel strak had gezet lekte hij tussen de koppakking.