Check eerst de andere zaken. De luchtsproeier is voor het stationairmengsel. Een beetje lopen schroeven aan een brommer die niet in orde is, is weinig zinvol.
NIX schreef:Check de FAQ. Daar staat in hoe een carb werkt en hoe je hem afstelt. Zorg eerst dat je zeker weet dat de stationairsproeier niet verstopt zit. Eventueel kun je ook even de kap aan de linkerkant verwijderen en checken of de ontsteking erg vet is en nar benzine ruikt. Zoja, dan is de keerring lek en trekt ie daar valse lucht.
koppel schreef:kan een valse lucht probleem zijn, of verstopte kanalen in de carb. check eerst eens het mechanische deel; komt de gasschuif wel in de ruststand en/of loopt de binnenkabel zwaar tov de buitenkabel. een kromme stationairpen kan ook de boosdoener zijn.
pee67 schreef:
ginofs1 schreef:ik ga voor een lekke keerring of versleten kruk lagers
Ok, ik ga het nakijken. Heb volgens mij wat te snel doorgelezen. Ik dacht alleen: die stelschroef bijdraaien is een minuutje werk. Eerst dat maar proberen voordat ik echt aan dingen gaan sleutelen. Sorry, geduld is niet mn sterkste kant
ruudc schreef:Ok, ik ga het nakijken. Heb volgens mij wat te snel doorgelezen. Ik dacht alleen: die stelschroef bijdraaien is een minuutje werk. Eerst dat maar proberen voordat ik echt aan dingen gaan sleutelen. Sorry, geduld is niet mn sterkste kant
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geduld hebben bespaart je een hoop tijd en geld
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.