Contactslot kapot?

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
FrankFS1
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 apr 2015, 13:49

Contactslot kapot?

Bericht door FrankFS1 »

Hallo allen,

Heb een nieuw contactslot gemonteerd (imi), deed het eerst goed. Alleen nu kan ik hem starten zonder ook de sleutel, en ook als ik de 4 dradige stekker die ook van de ontstekingsbobine losmaak gaat hij nog steeds aan. Wat kan dit zijn? Maakt hij ergens kortsluiting? Kan het contactslot nu al kapot zijn :shock: ?

Ik ga er nog even zelf aan prutsen maar tips zijn welkom :D
athenayamaha
500km gereden
500km gereden
Berichten: 564
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:02
Locatie: Hoogeveen

Re: Contactslot kapot?

Bericht door athenayamaha »

De draden zijn volgens mij aan het contactslot gesoldeerd, misschien is een draad los gegaan? Als het goed is kijk je zo tegen de soldeerverbindingen aan als je het contactslot op zijn kop houd.
Gebruikersavatar
gklijnhout
250km gereden
250km gereden
Berichten: 305
Lid geworden op: 03 jul 2011, 18:58
Locatie: Duiven

Re: Contactslot kapot?

Bericht door gklijnhout »

FrankFS1 schreef:Hallo allen,

Heb een nieuw contactslot gemonteerd (imi), deed het eerst goed. Alleen nu kan ik hem starten zonder ook de sleutel, en ook als ik de 4 dradige stekker die ook van de ontstekingsbobine losmaak gaat hij nog steeds aan. Wat kan dit zijn? Maakt hij ergens kortsluiting? Kan het contactslot nu al kapot zijn :shock: ?

Ik ga er nog even zelf aan prutsen maar tips zijn welkom :D


Ken dit probleem draden zitten zeer knullig aan het contactslot gesoldeerd onderkant losmaken en controleren dan gelijk de schakelcontacten goed schoonmaken en al de bewegende delen in het slot goed smeren.
Ook even controleren of de zwarte draad uit het contactslot goed massa maakt verstandiger is nog om een extra massadraad van het massapunt in de koplamp langs of door de draadboom terug brengen en deze bij de massa aan de accu aansluiten geeft ook veel voordelen voor je verlichting.

Gert
FrankFS1
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 apr 2015, 13:49

Re: Contactslot kapot?

Bericht door FrankFS1 »

Zal hem eraf halen en even bekijken, maar het feit dat het contactslot niet goed zou zijn verklaart toch niet dat hij ook start als ik de draden van de ontsteking helemaal los heb want dan maakt hij helemaal nergens contact. Of heb ik dit verkeerd?

Bedankt voor de hulp overigens!
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Re: Contactslot kapot?

Bericht door HotWheels »

Ja, want het is het contactslot die ervoor zorgt dat de ontsteking met de massa verbonden wordt en de motor op die manier het zwijgen oplegt.
Maw. zonder contactslot heb je ontsteking, met een gesloten contactslot niet.
Lijkt misschien onlogisch maar is eigenlijk elementaire elektriciteit.
Er gaat overigens niets boven originele onderdelen, die hebben zulks niet voor, ook al zijn ze tig jaar oud :wink:
Plaats reactie