Gaskabel/oliekabel verdeler en 'n veertje

Alles over de techniek en sleutelen
Jess

Gaskabel/oliekabel verdeler en 'n veertje

Bericht door Jess »

Hoi mannen,

Laatst is mijn gaskabel gebroken en moest ik er een nieuwe opzetten. Ik heb alleen zo'n gek verdeelkastje tussen mijn kabels in dus ik moest de aangeschafte universele gaskabel een beetje modificeren. Nu heb ik alleen een veertje over....en ik heb dus geen idee waar die had moeten zitten. Sinds dat ik de nieuwe gaskabel erop heb gezet heb ik nu cruise-control ofwel...gas terugnemen gaat niet zo lekker. Heeft iemand een idee waar dat veertje in dat traject (verdeler tot gashandvat) had moeten zitten?

Verder wilde ik nog vragen of iemand een goede foto heeft van hoe die verdeler met het beugeltje aan het frame zit omdat ik ook eigenlijk niet meer weet hoe dat beugeltje er op zat. :oops:

Jess

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jess op 16 mei 2007, 15:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Heb je de veer boven je gasschuif teruggeplaatst? Dus als je de schroefdop van de carburateur eraf draait? Daar moet een veer onder zitten :P
Jess

Bericht door Jess »

Hoi! Bij de carb kom ik niet in de buurt want het gaat om het stukje tussen de verdeler en de gashendel. Ver boven de Carb dus ;)
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Zoals het klinkt, lijkt me dat die veer "om" de kabel van de gashendel naar de splitter moet zitten, in dat splittertje zelf. Die duwt dan dat blokje waar de 2 kabels verbonden met de gashendelkabel naar beneden.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Nu heb ik alleen een veertje over....


:P :lol:
Jess

Bericht door Jess »

ja ik vermoedde zelf ook dat ie daar ergens in moet zitten, maar ik heb hem erin gedaan...(misschien op de verkeerde plek) toen ik dat deed, ging de gaskabel veel te ver open en draaide mijn motortje overuren! Dus waar moet ie precies zitten?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

veel te ver open?Mss gaat je gasschuif nu wel helemaal open en eerst niet? :P haal je zijkapje er eens af, en als je volgas geeft, gaat je gasschuif dan wel helemaal omhoog?
Jess

Bericht door Jess »

Afbeelding

Dit is mijn splitter van binnen.

Waar moetie dan?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Afbeelding

Hier dus, dat rode is de veer :P
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Vette tekeningen man 8)
Jess

Bericht door Jess »

Ja maar rekt ie dan de kaskabel niet juist te ver uit? Zodat ie stationair veeelste hoge toeren draait, dat had ik namelijk...Of mis ik iets?
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Hij kan m nooit uitrekken, alleen maar terugduwen, dus dat kan niet :roll:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

nee, de veer duwt nou je gaskabel naar beneden. Het gas zal dan mss wat zwaarder gaan, maar wel terugschieten. Ik weet niet of dat origineel zo hoort, maar gezien je symptonen (gas wat niet terug gaat/blijft hangen) lijkt me dat het zoiets moet zijn.
Anders moet je eens in de partlists kijken of daar geen duidelijke tekeningen staan van type's met oliepomp
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

nee zo trekt ie je kabel juist terug en je carbu dicht :wink:
Jess

Bericht door Jess »

A---HA! Ik snapput, ik had um eerst nog iets verder rechts op de tekening gepropt..net voor de gaskabel de splitter binnenkomt :) Toen rekte ie wel uit en ging het allemaal iets te hard. OK, Tombo's tekening wil ik wel proberen...nu dat veertje weer ergens terugvinden :oops:

Niels schreef:Vette tekeningen man 8)


Uit het hoofd he Niels!
Plaats reactie