Pagina 1 van 1

2RU - start slecht met warme motor

Geplaatst: 11 jul 2015, 17:02
door ruudc
Hi allemaal!

Hopelijk zijn jullie volop aan't genieten van het mooie weer :) Loont zich natuurlijk uitstekend voor een mooie toertocht.

Zelf heb ik er 125km op zitten vandaag, mijn eerste echt lange rit sinds de aanschaf.

Nu rij ik zo'n afstand natuurlijk niet in 1 ruk, dus heb ik 2 keer pauze genomen op een mooie plekje.

Alleen liep ik toen tegen een probleem aan: de brommer start slecht als hij warm is. Als hij gewoon zo koud uit de garage komt heb ik hem meestal na 1x kicken aan, maar hij was na de 2 pauzes niet aan te krijgen. Uiteindelijk is het me wel gelukt, maar dat was na een poos wachten en een flink stuk aanrennen. En dat is geen pretje in deze hitte, met een helm op, een jas aan en een rugzak om ;)

Vreemd is wel: als ik hem uitzet en meteen weer kick, dan vliegt ie wel meteen aan. Maar als ik dus een minuutje of 10 heeft stil gestaan, dan wil het niet meer zo.

Iemand een idee?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: 2RU - start slecht met warme motor

Geplaatst: 11 jul 2015, 21:01
door marco
Sproeier iets te groot misschien.

Re: 2RU - start slecht met warme motor

Geplaatst: 11 jul 2015, 21:58
door Dr. Bob
Waarschijnlijk teveel benzine in je carter door een niet goed afdichtende benzinekraan en vlotternaald.

Re: 2RU - start slecht met warme motor

Geplaatst: 11 jul 2015, 22:33
door marco
Dr. Bob schreef:Waarschijnlijk teveel benzine in je carter door een niet goed afdichtende benzinekraan en vlotternaald.


Benzine in het Carter ???

Re: 2RU - start slecht met warme motor

Geplaatst: 17 jul 2015, 00:16
door NIX
Ik denk eerder een beetje vapour lock. Maar meestal is het een kwestie van de juiste startprocedure vinden en die verschilt voor elke brommer. Het zou zomaar kunnen dat als je het gas 2mm open draait en op die positie houdt, de brommer bij de eerste trap aanslaat. Ik zie meestal de mensen als een gek aan het handle schroeven en dat werkt niet.

Re: 2RU - start slecht met warme motor

Geplaatst: 17 jul 2015, 10:07
door ronald66
ik heb het zelfde , waarschijnlijk is de motor zo ver afgekoeld dat je de choke weer moet gebruiken?
dat werkt bij mij te minste erg goed. :)

Re: 2RU - start slecht met warme motor

Geplaatst: 19 jul 2015, 20:04
door ginofs1
ronald66 schreef:ik heb het zelfde , waarschijnlijk is de motor zo ver afgekoeld dat je de choke weer moet gebruiken?
dat werkt bij mij te minste erg goed. :)



dit komt vaak voor als het dunne slangetje niet op de carb is aangesloten.
haal je alu carb kapje er af en ga het dan eens testen, grote kans dat hij wel goed start met een warme motor die even stilstaat .

als je de brom uit zet draai je dan ook het brandstof kraantje dicht of laat je deze open staan.
zet deze meteen dicht als je de brom uit zet en kijk of hij dan goed start als hij even stil heeft gestaan.

Re: 2RU - start slecht met warme motor

Geplaatst: 26 jul 2015, 12:23
door ruudc
Even terugkomend op dit topic:

Aan de hand van Gino's opmerking ben ik het een en ander een beetje in de gaten gaan houden, en ik krijg de indruk dat de startproblemen minder erg zijn wanneer ik de kraan meteen sluit wanneer ik de brommer uit zet. Ik zit alleen op dit moment met een lekkende benzinetank, dus kan even niet zoveel uitproberen ;)

Re: 2RU - start slecht met warme motor

Geplaatst: 26 jul 2015, 23:59
door ginofs1
ruudc schreef:Even terugkomend op dit topic:

Aan de hand van Gino's opmerking ben ik het een en ander een beetje in de gaten gaan houden, en ik krijg de indruk dat de startproblemen minder erg zijn wanneer ik de kraan meteen sluit wanneer ik de brommer uit zet. Ik zit alleen op dit moment met een lekkende benzinetank, dus kan even niet zoveel uitproberen ;)


:wink: