2RU versus oudere modellen

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

2RU versus oudere modellen

Bericht door Jeti »

Mij valt iets op: de meldingen van warmlopers, slecht functioneren, slecht starten of afslaan, slechte bedrading/ontsteking of andere (technische) mankementen lijken tegenwoordig vooral van 2RU's te komen. Zijn deze types kwalitatief slechter? Of is het zo, dat deze types nu vooral verkocht worden aan nieuwe FS1-rijders/sleutelaars (ivm de lagere prijs) die het nog moeten leren? Of zijn deze types het meest verprutst, of juist niet? De blokjes zouden op zich nieuwer moeten zijn, en in de jaren 80 is er niet veel schakelbrommer gereden ivm de dure verzekering, dus die zouden minder geleden moeten hebben. Of zijn ze juist meer afgeragt? Of is het vooral dat de "beginners" met dit type bezig zijn en gewoon lekker gaan rijden zonder te weten wat verstandig is om eerst even na te lopen (no offence, zeer begrijpelijk!). Of zijn dit toevallig juist de mensen die hier vragen stellen?
Het zijn niet alleen "jongeren" (zeg <20) die onlangs een 2RU hebben gekocht en daar toch wel wat vragen over hebben of problemen mee hebben.

Het is allemaal geen big deal of verwijten naar 2RU rijders (zeker niet!), maar het valt me de laatste tijd wel op. Ook als je in de Techniek & Sleutelen sectie kijkt, staan daar een hoop 2RU problemen tussen, vooral relatief gezien.

Dus vroeg me af of die technisch gezien gewoon anders zijn.
Kom maar op :play:
Gebruikersavatar
Koenk
50km gereden
50km gereden
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 jan 2015, 20:13

Re: 2RU versus oudere modellen

Bericht door Koenk »

Uhh, ik denk dat je gewoon blij moet zijn als je sheriff rijd [FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND TIGHTLY-CLOSED EYES]

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Re: 2RU versus oudere modellen

Bericht door Laars »

Ik denk dat met name de jongeren een 2Ru rijden vanwege de aanschafprijs en niet goed weten te sleutelen of weten hoe de werking van tweetakt is.
Kijk maar eens naar de vragen over de ontsteking en carb afstelling
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: 2RU versus oudere modellen

Bericht door marco »

Koenk schreef:Uhh, ik denk dat je gewoon blij moet zijn als je sheriff rijd [FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND TIGHTLY-CLOSED EYES]

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Yamaha Sheriff 1981
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Re: 2RU versus oudere modellen

Bericht door koppel »

heb zelf een 2RU gekocht in 1997, dit is de beste FS1 die ik ooit gehad en nog steeds heb.

simpelweg deze was 100% origineel en onverprutst, door mij een beetje opgepept met hoge kwaliteit onderdelen.

blok is nooit open geweest, loopt als een klok, geen druppel gelekt sinds 1997, nooit een warmloper gehad (hele stukken volgas 80km per uur gereden)

beste FS1 ooit.

wat is mijn mening hierover; origineel zijn deze machines, alle typen fs1 dus, heel betrouwbaar, echter als er een leger prutsers icm zeer slechte kwaliteit immi troep onderdelen het brommertje aangepakt hebben dan is het einde zoek.

om mijn betoog kracht bij te zetten; laatste 10 jaar heb ik geen fs1 blok open gemaakt zonder een bak ellende tegen te komen, er werd en er wordt vaal slecht gesleuteld zonder gebruik van de juiste gereedschappen en men monteert de meest belabberde troep die er op de markt verkrijgbaar is.

in alle eerlijkheid; zo ben ik ook ooit begonnen toen ik 12 jaar oud was, heb toen heel wat mooie brommers verkloot met mijn gepruts.

met een 2RU heb je de meeste kans nog een nette tegen te komen waar je nog vele jaren van kan genieten, neem een kenner mee als je er een wilt kopen, dat scheelt een hoop frustratie, geld, en gedoe achteraf.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: 2RU versus oudere modellen

Bericht door Tombo »

Laars schreef:Ik denk dat met name de jongeren een 2Ru rijden vanwege de aanschafprijs en niet goed weten te sleutelen of weten hoe de werking van tweetakt is.
Kijk maar eens naar de vragen over de ontsteking en carb afstelling

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt ;)
Plaats reactie