wat doe ik verkeerd?

Alles over de techniek en sleutelen
master lemmy
100km gereden
100km gereden
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 jun 2006, 15:48
Locatie: enschede

Bericht door master lemmy »

ik heb nu ook zon immi op mijn yamaha dt (zelfde fabrikant) , en heb op me fs1 er ook eentje gehad,

een mogelijkheid is: je ontsteking stond niet goed, en daardoor werd het hele zaakie te heet. hoe zat het met je krachts verdeling? vaak al je ontsteking te vroeg komt rijdt de brommer met weinig toeren lekker krachtig en accuraat, maar naarmate je meer toeren maakt wordt hij zwakker, ook de powerband is dan een stuk minder duidelijk aanwezig. doordat de vonk te vroeg komt, wordt het mengel al sneller verbrand en duurt het een relatief lange tijd tot dat de motor zijn warmte via de uitlaat kwijt kan.

het beste is de onsteking niet op 0.3/0.4 mm te zetten, maar gewoon ergens daar in de buurt en kijken of het goed rijdt, opgevoel afstellen dus.

een productie fout is ook niet uitgesloten, bij mijn immitatie cylinder heb ik een koelvin bij moeten werken omdat die nèt tegen het carter kwam, daar waar je choke knop enz uit het blok komen.
dat is ook nog een mogelijke optie: dan heeft je cillinder een klein beetje scheef op gezeten, met valse lucht, en scheve belasting als gevolg.

veel succes! :)
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Volgens mij is het gewoon een slechte cil. Je hebt immitatie cilinders die 85 -90 lopen en je hebt er die maar 70-75 gaan. Ik heb er al dikwijls vangehoord dat er iets mis met de cil.

Haal hem eens open, hoon hem bekijk je spoelpoorten bewerk desnoods wat. Ik zou niet weten wat het anders is!
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ik blijf erbij dat een goed afgestelde immitatie ook goed en zonder problemen kan rijden. Mss niet zo lang, of heel hard, maar 't moet altijd normaal te berijden zijn.
@Niels, je kan tot een bepaald maximum gaan, totdat de wand echt te dun word. Maar tot 42,5/43mm heb je nog ruimte zat over (kwa wanddikte)
Plaats reactie