Oliepomp pakking

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
stijn123321
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 jan 2010, 00:26
Locatie: Denekamp

Oliepomp pakking

Bericht door stijn123321 »

Hallo,

Ik wil de pakking van de oliepomp vervangen, zie de foto.
Is dit een vloeibare pakking? Want op internet kan ik hem niet vinden.

Afbeelding

Vriendelijke groet,

Stijn
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Oliepomp pakking

Bericht door marco »

Dat lijkt mij een papieren pakking.

ff meten hoe dik die is en zelf knippen want volgens mij is die nergens verkrijgbaar
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
stijn123321
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 jan 2010, 00:26
Locatie: Denekamp

Re: Oliepomp pakking

Bericht door stijn123321 »

marco schreef:Dat lijkt mij een papieren pakking.

ff meten hoe dik die is en zelf knippen want volgens mij is die nergens verkrijgbaar


Ok, dank voor de info dan ga ik maar eens pakkingpapier kopen :wink:

Groet,

Stijn
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14482
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Re: Oliepomp pakking

Bericht door ginofs1 »

waarom heb je de pomp geopereerd
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Re: Oliepomp pakking

Bericht door Handyman »

Denk dat ie lekt...

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI U9508 met Tapatalk
Gebruikersavatar
gklijnhout
250km gereden
250km gereden
Berichten: 305
Lid geworden op: 03 jul 2011, 18:58
Locatie: Duiven

Re: Oliepomp pakking

Bericht door gklijnhout »

is van dun papier bv stevig print papier!
Advies vervang ook gelijk de oliekeerring voor in het deksel deze is waarschijnlijk de bron van je lekkage (is een lastige maat om te kopen) verder bij de montage eerst het asje in het deksel kabelmechaniekje er op moertje met de juiste dikte ringetjes er weer tussen en dan pas de keerring met de hand er in drukken als laatste de huisjes met nieuw geknipte pakking met een dun laagje afdichtkit aan elkaar monteren.
Bij een andere volgorde gaat je keerring zeer snel kapot.

Gert.
Gebruikersavatar
stijn123321
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 jan 2010, 00:26
Locatie: Denekamp

Re: Oliepomp pakking

Bericht door stijn123321 »

gklijnhout schreef:is van dun papier bv stevig print papier!
Advies vervang ook gelijk de oliekeerring voor in het deksel deze is waarschijnlijk de bron van je lekkage (is een lastige maat om te kopen) verder bij de montage eerst het asje in het deksel kabelmechaniekje er op moertje met de juiste dikte ringetjes er weer tussen en dan pas de keerring met de hand er in drukken als laatste de huisjes met nieuw geknipte pakking met een dun laagje afdichtkit aan elkaar monteren.
Bij een andere volgorde gaat je keerring zeer snel kapot.

Gert.


Bedankt voor de tips! Maar nog wel een vraag over die oliekeerring, is dat gat erachter voor de ontluchting oid?
Want als de keerring lek zou zijn, zou daar dan de olie doorheen zijn gelekt?

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
gklijnhout
250km gereden
250km gereden
Berichten: 305
Lid geworden op: 03 jul 2011, 18:58
Locatie: Duiven

Re: Oliepomp pakking

Bericht door gklijnhout »

stijn123321 schreef:
gklijnhout schreef:is van dun papier bv stevig print papier!
Advies vervang ook gelijk de oliekeerring voor in het deksel deze is waarschijnlijk de bron van je lekkage (is een lastige maat om te kopen) verder bij de montage eerst het asje in het deksel kabelmechaniekje er op moertje met de juiste dikte ringetjes er weer tussen en dan pas de keerring met de hand er in drukken als laatste de huisjes met nieuw geknipte pakking met een dun laagje afdichtkit aan elkaar monteren.
Bij een andere volgorde gaat je keerring zeer snel kapot.

Gert.


Bedankt voor de tips! Maar nog wel een vraag over die oliekeerring, is dat gat erachter voor de ontluchting oid?
Want als de keerring lek zou zijn, zou daar dan de olie doorheen zijn gelekt?

Afbeelding
Afbeelding


Dat gat is inderdaad een soort van beluchting en zorgt er voor dat er geen vacuum voor in het deksel kan ontstaan bij een defecte keerring lekt hier de olie naar buiten.
Aan de binnenkant van je deksel moet in de sleuf daar waar je de pijl bij zet het pennetje komen welke haaks in het asje zit wat naar buiten steekt en voorkomt dat het asje kan gaan draaien.
De keerring heeft volgens mij de maat 14x25x5 mm.
Druk ook even de rubber afdichtdop aan de andere kant uit het pomphuis maak hier de boel zeer zorgvuldig schoon de opgehoopte drab is vaak de oorzaak dat deze pompjes niet meer werken na reinigen de uitgenomen dop met afdichtpasta er weer inlijmen !

Afdichtkit / pasta bv van Loctite LT 5699 welke verkrijgbaar is in een tube en ook is te gebruiken om je middencarterdelen mee af te dichten.

Gert.
Gebruikersavatar
stijn123321
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 jan 2010, 00:26
Locatie: Denekamp

Re: Oliepomp pakking

Bericht door stijn123321 »

gklijnhout schreef:
Dat gat is inderdaad een soort van beluchting en zorgt er voor dat er geen vacuum voor in het deksel kan ontstaan bij een defecte keerring lekt hier de olie naar buiten.
Aan de binnenkant van je deksel moet in de sleuf daar waar je de pijl bij zet het pennetje komen welke haaks in het asje zit wat naar buiten steekt en voorkomt dat het asje kan gaan draaien.
De keerring heeft volgens mij de maat 14x25x5 mm.
Druk ook even de rubber afdichtdop aan de andere kant uit het pomphuis maak hier de boel zeer zorgvuldig schoon de opgehoopte drab is vaak de oorzaak dat deze pompjes niet meer werken na reinigen de uitgenomen dop met afdichtpasta er weer inlijmen !

Afdichtkit / pasta bv van Loctite LT 5699 welke verkrijgbaar is in een tube en ook is te gebruiken om je middencarterdelen mee af te dichten.

Gert.


Oké dan weet ik genoeg, bedankt voor de snelle reactie

groet,

Stijn
Plaats reactie