condensator

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
f1000
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 apr 2014, 16:02
Locatie: haarlem

condensator

Bericht door f1000 »

Onlangs stond ik stil met mijn FS1 en moest 10km lopen met het paarse geval. Na een onderzoekje bleek de ontstekingsspoel defect te zijn. Aangezien alles op de grondplaat van de onsteking oud was behalve de punten en condensator leek het mij verstandig om alles incl. Grondplaat te vernieuwen. En dat was geen overbodige luxe. John van FS1 PARTS Hilversum had ze liggen. Een en ander gemonteerd en het kreng liep weer als een zonnetje tot deze week na een flinke rit er weer knal en plof effecten optraden grrrr....
Ik had nog mazzel dat ik thuis kon komen zij het met veel bekijks en 20km/u..... De boosdoener was de condensator die slecht tegen hitte kan. Koud en tijdens de opwarmfase loopt ie uitstekend en zodra ie op temp. Is gaat ie weer ploffen en knallen. Verbaasd me ook niks want de condensator zit tegen het mvotorblok geschroefd.. je ziet ook duidelijk vonkvorming tussen de punten als ie goed warm is en je geeft ff flink gas. Dus dat wordt weer sleutelen...pfffttttt.


Ik heb inmiddels een Zundapp gekocht en de FS1 met zijn roterende inlaatblokje gaat de deur uit hoe mooi ie ook is ik ben het ding onderhand knap zat ondenks dat ie als ie het doet erg fijn rijdt. Deze week trouwens ook een nieuwe accu geplaatst daar de oude was overleden uiteraard ook het laadsysteem doorgemeten maar dat was met de nieuwe spoelen natuurlijk prima in orde!....

Zoek je nog een leukeFs1 dan is de mijne dus te koop kleur popsicle purple bouwjaar 1974 16mm Mikuni fs1 cil. En uitlaat na revisue3000 km gelopen.ik weet niet hoe je hier een foto kan plaatsen. Mail anders ff naar czt@live.nl moxht je interresse hebben anders wordt ie gewoon ingeruild.

Einde FS1voor mij....

Prettig weekend
f1000
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 apr 2014, 16:02
Locatie: haarlem

Re: condensator

Bericht door f1000 »

f1000
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 apr 2014, 16:02
Locatie: haarlem

Re: condensator

Bericht door f1000 »

Gisteren condensator vervangen en e.a afgesteld. Ga vandaag proefrijden motortje loopt weer prima! En ik zie geen vuurwerk meer tussen de contactpuntjes.... kijken wat ie doet als ie goed warm gereden is.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: condensator

Bericht door Jeti »

Hou maar gewoon dus
f1000
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 apr 2014, 16:02
Locatie: haarlem

Re: condensator

Bericht door f1000 »

Nee hij gaat echt de deur uit. Hijmloopt inmiddels weer prima en probleemloos mocht he interresse hebben hoor ik twel.
foto s op aanvraag czt@live.nl

prettig weekend
Peter
f1000
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 apr 2014, 16:02
Locatie: haarlem

Re: condensator

Bericht door f1000 »

f1000
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 apr 2014, 16:02
Locatie: haarlem

Re: condensator

Bericht door f1000 »

Kijk uit voor imitatiebobines. Deze kunnen je condensator opblazen is mij dus ook overkomen!

prettig wekend
Peter
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: condensator

Bericht door pee67 »

f1000 schreef:Kijk uit voor imitatiebobines. Deze kunnen je condensator opblazen is mij dus ook overkomen!

prettig wekend
Peter

klopt deze stelling wel?
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Plaats reactie