afstellen gaat moeizaam
Geplaatst: 26 aug 2015, 12:52
beste allen,
al een enige tijd ben ik rustig stap voor stap mijn brommertje aan het afstellen op de manier zoals het in de faq beschreven staat, het gaat echter moeizaam.
op het forum las ik redelijk positieve berichten over de sproeiertjes van Sjon, dus deze gebruik ik om af te stellen omdat ze redelijk betaalbaar zijn.
inmiddels ben ik al helemaal terug gegaan naar sproeiermaat 60 (!), de luchtschroef draai ik helemaal dicht, en op de gasnaald heb ik het clipje 1 positie omhoog gedaan.
beter lopend dan dit heb ik hem tot nu toe niet gehad. de bougie is aan de rand zwart, en middenin donkerbruin (zegmaar.. koffie-met-een-druppeltje-melk-bruin ) en helemaal droog, niet nat of vettig.
ik kan met deze instellingen volgas zonder dat hij uitvalt, echter op half gas doet hij het een stuk beter.
de stationair loop is overigens prima, brommer valt niet uit bij stoplichten. en start verder altijd wel na een paar trappen.
- als ik de luchtschroef ook maar ietsjes open draai kan ik geen volgas, dan valt hij uit als ik dat doe, zowel rijdend, als stationair.
- als ik de hard op de choke druk veranderd er niks, en als ik hem open trek, word het nog slechter.
wat met op valt is dat de er vaak benzine uit mijn carburateur stroomt laatste tijd, dit is wel iets nieuws hoor, vraag me af of het er mee te maken kan hebben. maar misschien dat door een te hoog brandstofniveau in de vlotterbak er nog meer benzine door de sproeier komt?
setup:
2ru 50 cc
snelle schijf
luhac 32 mm pijp
16 mm carb (momenteel sproeier 60 van Sjon/fs1 parts)
b6hs bougie (b8 of b7 worden minder mooi van kleur)
hoop dat jullie een redelijk beeld kunnen vormen op deze manier!
...tips om een rammelend koplampglaasje te verhelpen zijn ook welkom, het is echt een vreeslijk irritant lawaai als je aan het rijden bent...
al een enige tijd ben ik rustig stap voor stap mijn brommertje aan het afstellen op de manier zoals het in de faq beschreven staat, het gaat echter moeizaam.
op het forum las ik redelijk positieve berichten over de sproeiertjes van Sjon, dus deze gebruik ik om af te stellen omdat ze redelijk betaalbaar zijn.
inmiddels ben ik al helemaal terug gegaan naar sproeiermaat 60 (!), de luchtschroef draai ik helemaal dicht, en op de gasnaald heb ik het clipje 1 positie omhoog gedaan.
beter lopend dan dit heb ik hem tot nu toe niet gehad. de bougie is aan de rand zwart, en middenin donkerbruin (zegmaar.. koffie-met-een-druppeltje-melk-bruin ) en helemaal droog, niet nat of vettig.
ik kan met deze instellingen volgas zonder dat hij uitvalt, echter op half gas doet hij het een stuk beter.
de stationair loop is overigens prima, brommer valt niet uit bij stoplichten. en start verder altijd wel na een paar trappen.
- als ik de luchtschroef ook maar ietsjes open draai kan ik geen volgas, dan valt hij uit als ik dat doe, zowel rijdend, als stationair.
- als ik de hard op de choke druk veranderd er niks, en als ik hem open trek, word het nog slechter.
wat met op valt is dat de er vaak benzine uit mijn carburateur stroomt laatste tijd, dit is wel iets nieuws hoor, vraag me af of het er mee te maken kan hebben. maar misschien dat door een te hoog brandstofniveau in de vlotterbak er nog meer benzine door de sproeier komt?
setup:
2ru 50 cc
snelle schijf
luhac 32 mm pijp
16 mm carb (momenteel sproeier 60 van Sjon/fs1 parts)
b6hs bougie (b8 of b7 worden minder mooi van kleur)
hoop dat jullie een redelijk beeld kunnen vormen op deze manier!
...tips om een rammelend koplampglaasje te verhelpen zijn ook welkom, het is echt een vreeslijk irritant lawaai als je aan het rijden bent...